Miehen syytä et myöhästyimme lomalennolta!! Ja nyt hän syyttää mua!!
Mies ei tullu ajoissa portille ja nyt mun sisko on lastensa kanssa yksin Kreikassa!! Ihan hirveä tilanne ja mies syytttää mua vaikka oma vikansa.
Varmaan erotaan nyt!
Kommentit (274)
Lämmittääkö ap sosetta sinne viltille, myös?
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuneen positiivinen puoli: kotona on helpompi noudattaa soseaikataulua ilman stressiä. 😀
Kuolen nauruun:D
Tää oli ihan paras.
Aluksi oli ihan viihdyttävä tarina, mutta sitten alkoi mennä liian överiksi. Ei kukaan unohda miehensä nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, itse tumpelona voin lähes kuvitella tällaisen omalle kohdalle vaikka syy voisi olla jokin muu kuin sose! Tuntuu että usein osuu kohdalle jokin hämminki, ihme ettei ihmisiä jää useinkin lennolta. Meillä on tullut vastaan mm. suurkaupungin hillitön liikenneruuhka jo ennen kentälle pääsemistä, lähtöportin vaihtuminen viime hetkellä ilman kunnon tiedottamista, mahatauti ja pakko rynnätä vessaan, perille päästyä tavaroiden etsiminen väärästä paikasta jne. Lentokentillä on paljon sekaannuksen mahdollisuuksia. Ja lapsi meinasi jäädä harrastusryhmän kanssa matkustaessa pääsemättä koneeseen (siis jäädä yksin vieraaseen maahan), kun oli unohtanut tyhjentää/jättää ottamatta mukaan vesipullon! Pidän meitä kuitenkin melko paljon matkustaneina ja normaaliälyisinä.
Musta noi ei ole oikein tähän verrattavaa draamaa vaan sellaista mitä oikeasti voisi sattua huonolla tuurilla kelle tahansa. Mahatauti ja pakko rynnätä vessaan just eikä viiden minsan päästä: paska säkä (pun intended) mutta ymmärrettävää. Samoin lähtöportin vaihtuminen huonolla tiedottamisella ja ruuhkat esim. reitillä sattuneen onnettomuuden takia. Näitä sattuu.
Tässä tarinassa kuitenkin ap oli ilmoitetun boarding-ajan tultua (siis kuinka uuvatti pitää olla päätelläkseen että jos boarding ei alkanut tasan 2.30, viivästys on pakosti reilu eikä 5-10 min) vaatimalla vaatinut miestä lähtemään lämmittämään sosetta koska 4-vee kullanmurun pitää saada sosetta TASALTA eikä esim. 15 yli. Ei ole voinut ottaa nelivuotiaalle sellaista evästä mitä ei tarvitse lämmittää, pitää olla just sitä tiettyä SOSETTA. Ei ole voinut syöttää lasta vähän etukäteen jos tietää että nälkä iskee todennäköisesti nousukiidossa eikä odottaa koneeseen pääsyä, kun ruoka-aika on just tasan silloin kun se on aina.
Ei voi tiedustella henkilökunnalta onko viivästys mahdollisesti pitkäkin, ei mitään. Mies matkaan vaan.
Mies lähtee, eikä tietenkään älyä avata kännykkäänsä vaikka tilanne on näin kriittinen. Etsii sen kaukaisen _kahvilan_ ja jonottaa nätisti 10min. Tällä välin ap sekoilee lähtöportilla. Lopulta mies tulee paikalle, todetaan että ollaan myöhästytty koneesta ja sen sijaan että mietittäisiin miten tilanne hoidetaan, ap:lle tulee pirunmoinen kiire postata av:lle jotta tärkeimpään kysymykseen saataisiin vastaus. Se kysymys ei ole "Päästäänkö me sinne toisella lennolla?" vaan "Eix nii et tää on ton toisen vika???!!!"Tässä on kysymys monestakin ongelmasta, mutta huonoon tuurin niistä ei liity yksikään.
Ap tekee herraties mitä tutkimusta, jonka ainekset koostuvat keskustelupalstalle syötetyn herkullisen tilanteen kirvoittamista kommenteista. - Mutta on hauska ja viihdyttävä keskustelu :)
Onhan tässä ihan klassikkoaineista, mutta ei nyt ihan tyylipuhtaana jaksanut pysyä.
Saiko vauva soseensa tasalta vai menikö minuutin alle vai yli? Paljonko kello oli TARKALLEEN, kun sai soseen?
Vierailija kirjoitti:
Aluksi oli ihan viihdyttävä tarina, mutta sitten alkoi mennä liian överiksi. Ei kukaan unohda miehensä nimeä.
Sitä paitsi, eiköhän ne lentoemot tiedä kuka sieltä koneesta vielä puuttuu, jos AP olisi niin lahopää? Heitä ei kiinnosta, että APn mies tulee koneeseen vaan että koneeseen tulee kaikki, joiden nimet on heidän listassa.
Konkreettista on av-palstan ajattelu. Eihän tässä kyseessä ole vauvan sose, tupakka tai bisse.
Vaan arviointivirhe, moka tm. joihin meistä kuka tahansa voi "syyllistyä", kun takana esim. edeltävän vuoden kauhea työstressi, huonosti nukutut yöt, talous-,parisuhdepulmat ym. ja edessä kauan odotettu loma, kiireessä pakkaaminen, mielen päällä miljoona muistettavaa juttua, riita automatkalla ja ylikuumenneet tunteet ym. ym. Kyllä kun isolla kuormaa mieltä kuormitetaan, vaikka olisi myönteisiäkin juttuja, voi käydä tällainen moka. Jälkeenpäin mokannut ei voi tajuta, miten saattoi olla näin harkitsematon.
Vajaa parin viikon takaa oma esimerkki. Lomalento klo 06. Bording 05.30. Jo edellisenä iltana klo 21 Bag Drop. Yö lentokenttähotellissa. Aamupala rauhassa klo 04.30 kentällä. Portilla klo 05.25. Portin vieressä kirjakauppa, josta sain ajatuksen ostaa kohteen matkaoppaan. Ei ollut mieleistä, mutta mieleinen myyjän mukaan kentän toisessa kirjakaupassa, jonne myyjän mukaan 3 min matka. Klo 05.27 bording ei ole alkanut. Ajattelen, että ehdin kipaista toisessa kirjakaupassa 3+3= 6 eli olen portilla takaisin "vähän yli " klo 05.30. Jos aloittavat klo 05:30, niin menee vartti ja meen sitten vikojen joukossa. No, toiseen kirjakauppaan, siellä menikin muutama min, paluumatkalla käytävä ruuhkainen ja portille juostessa klo 05:40 räpsähti taululle " Gate closed". Kovaa ohittelija ruuhkassa, juoksua, portilla klo 05:46. Stuertti puhelimessa ja samalla alkaa huutaa pää punaisena meille ( aiheesta) ja sanoo, että juuri oltiin aloittamassa laukkujemme tyhjentämistä ruumasta ja " katso lippua, bording klo 05:30", meitä ojennettiin. Päästiin lennolle. Laukut saivat jäädä ja me juostiin naamat tulipunaisina ja huohottaen koneeseen. Koko täysi kone oli valmiina turvavyöt kiinnitettynä. Ei tosiaan mitään kuulutuksia.
Todella nolo alku lomalle. Hävettää. Olen kuitenkin akateemisesti koulutettu, vaativassa työssä ja useita työmatkoja/vuosi lentäen teen. Mutta ajattelen, että alussa mainituista syistä mieleni oli niin kuormittunut, etttä typerästi toimin.
AP:ta ymmärrän. Tsemppiä. Anteeksiantoa, armoa ja ymmärrystä sulle ja sun miehelle. Kumpikaan ei tehnyt mitään "pahaa/vahingollista" tahallaan, molemmat vaan mokasi nyt samanaikaisesti. Seuraavan kerran toisen ehdottaessa typeryyttä toinen ehkä toimii järkevämmin.
Vierailija kirjoitti:
Konkreettista on av-palstan ajattelu. Eihän tässä kyseessä ole vauvan sose, tupakka tai bisse.
Vaan arviointivirhe, moka tm. joihin meistä kuka tahansa voi "syyllistyä", kun takana esim. edeltävän vuoden kauhea työstressi, huonosti nukutut yöt, talous-,parisuhdepulmat ym. ja edessä kauan odotettu loma, kiireessä pakkaaminen, mielen päällä miljoona muistettavaa juttua, riita automatkalla ja ylikuumenneet tunteet ym. ym. Kyllä kun isolla kuormaa mieltä kuormitetaan, vaikka olisi myönteisiäkin juttuja, voi käydä tällainen moka. Jälkeenpäin mokannut ei voi tajuta, miten saattoi olla näin harkitsematon.
Vajaa parin viikon takaa oma esimerkki. Lomalento klo 06. Bording 05.30. Jo edellisenä iltana klo 21 Bag Drop. Yö lentokenttähotellissa. Aamupala rauhassa klo 04.30 kentällä. Portilla klo 05.25. Portin vieressä kirjakauppa, josta sain ajatuksen ostaa kohteen matkaoppaan. Ei ollut mieleistä, mutta mieleinen myyjän mukaan kentän toisessa kirjakaupassa, jonne myyjän mukaan 3 min matka. Klo 05.27 bording ei ole alkanut. Ajattelen, että ehdin kipaista toisessa kirjakaupassa 3+3= 6 eli olen portilla takaisin "vähän yli " klo 05.30. Jos aloittavat klo 05:30, niin menee vartti ja meen sitten vikojen joukossa. No, toiseen kirjakauppaan, siellä menikin muutama min, paluumatkalla käytävä ruuhkainen ja portille juostessa klo 05:40 räpsähti taululle " Gate closed". Kovaa ohittelija ruuhkassa, juoksua, portilla klo 05:46. Stuertti puhelimessa ja samalla alkaa huutaa pää punaisena meille ( aiheesta) ja sanoo, että juuri oltiin aloittamassa laukkujemme tyhjentämistä ruumasta ja " katso lippua, bording klo 05:30", meitä ojennettiin. Päästiin lennolle. Laukut saivat jäädä ja me juostiin naamat tulipunaisina ja huohottaen koneeseen. Koko täysi kone oli valmiina turvavyöt kiinnitettynä. Ei tosiaan mitään kuulutuksia.
Todella nolo alku lomalle. Hävettää. Olen kuitenkin akateemisesti koulutettu, vaativassa työssä ja useita työmatkoja/vuosi lentäen teen. Mutta ajattelen, että alussa mainituista syistä mieleni oli niin kuormittunut, etttä typerästi toimin.
AP:ta ymmärrän. Tsemppiä. Anteeksiantoa, armoa ja ymmärrystä sulle ja sun miehelle. Kumpikaan ei tehnyt mitään "pahaa/vahingollista" tahallaan, molemmat vaan mokasi nyt samanaikaisesti. Seuraavan kerran toisen ehdottaessa typeryyttä toinen ehkä toimii järkevämmin.
Ai teitäkin oli kaksi taukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää ne reissut tekemättä ku ootte niin saamattomia ihmisiä molemmat! Jos mieheksi on noin typerä,niin mikset lämmittänyt itse sosetta tai hieman aikaisemmin menneet sinne kahvilaan. Kai sinäkin sen suusi saat auki ajoissa.
Ei me voitu lämmittää sitä sosetta aikaisemmin kun vauva syö soseen tasalta ja bording oli puolelta. Niin sose olis tullut liian aikaisin tai jäähtynyt.
Ja luultiin että päästään koneeseen niin ajoissa, et siellä kentoemäntä voi lämmittää soseen. Mutta kun bording ei alkanut puolelta niin aattelin ettei ehditä lämmittää enää sitä sosetta koneessa tasaksi. Ja syöttää sitä vauvalle ennen lentoon lähtöä. Niin aloin puhua miehelle et kyllä sun nyt täytyy käydä lämmittää sose vauvalle. Mutta mies ei lähtenyt ennenko olin sanonut monta kertaa. Ja sit kun mies oli lähtenyt niin bording alkoi heti. Ja kesti vaan 15 minuuttia. Sitten tuli hätä missä mies on? Niin sanoin siskolle menkää sää ja lapset koneeseen niin me odotetaan vauvan kanssa miestä. Ja yritin soittaa jo aikaisemmin ja lentoemännät kuulutti kaks kertaa miestä ja siinä hötäkässä en muistanut miehen nimeä.
Ja sitten ne sanoi et kapteeni käskee sulkea oven nyt tuutko mukaan vai ei. Niin olin niin paniikissa etten voinut ajatella muuta kun vauvan sosetta ja sanoin en tuu. Niin portti meni kiinni ja sitten mies tuli soseen kanssa niin ei päästy enää koneeseen.
Sen pituinen se. Paitsi et mies oli mulle vihainen koko kotimatkan ja sanoi et minun vika ja mun soseeni.
Ap
Äärimmäisen vakava pakko-oireinen häiriö
Jollei tämä ole provo, niin sitten tämä.
Onko elämässäsi ap muitakin juttuja, joiden ihan vaan yksinkertaisesti pitää mennä tietyllä tavalla? Kuin siis soseaikataulu tai viltillä olo?
..ja miten reagoit ja mitä ajattelet, että tapahtuu, jos ne menevätkin jollain muulla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluttivat mun miestä kaksi kertaa kun kone oli lähdössä. Muistan hyvin siitä kun sanoin et meidän isä on lämmittämässä vauvalla sosetta niin lentoemäntä kysyi et mikä teidän isän nimi on niin kuulutetaan niin en heti muistanut hänen nimeä. Ap
No mutta tämähän selittää kaiken! Jos kyseessä on tosiaan meidän eli teidän isä eli sinun ja vauvasi isä, niin onko ihmekään.... :D
Vierailija kirjoitti:
Sietääkin hävettää. Kohdallasi kyseessä ei ole arviointivirhe niin kuin itse tapahtunutta kuvasit, vaan piittaamattomuus. Viisi minuuttia ennen boardingin alkamista portilta ei lähdetä kuin hätätilanteessa (ripuli tmv. pakottava syy). Portti voi vaihtua vielä aivan viime hetkellä, koneeseen halutaan ottaa matkustajat rivien mukaisessa järjestyksessä, portti voidaan sulkea ennen koneen virallista lähtöaikaa, mikäli kaikki boardingin aikaan portilla olevat ovat koneessa ja lähtevissä lennoissa on ruuhkaa. Paljon matkustava on varmasti kokenut joskus kaikki yllä kuvatut tilanteet.
Teet virheoletuksia muista sanoessasi, että "näin voi käydä kenelle tahansa". Ei voi. Minä esimerkiksi en koskaan lähde lähellä boardingin alkamisaikaa portilta kaljalle, lämmittämään ruokaa tai ostoksille, joten kuvaamasi moka ei nähdäkseni voi minulle sattua.
Selittäisikö joku tämmöiselle todella vähän matkustelleelle, että saako jonkun pilttipurkin oikeasti roudata koneeseen? Eikö sitä muka lasketa nesteeksi turvatarkastuksessa? Kun kyseessä oli selvästi oma purkki, ei kentältä ostettu (sikäli kun siellä edes myydään vauvanruokaa).
Sen ymmärrän että jos menee ihan paniikkiin voi olla että "unohtaa" miehensä nimen jos ei ikinä sitä nimellä kutsu. Paniikissa ei välttämättä osaisi sanoa edes omaa nimeään.
Joo, mun mielestä tämä kirjanhaku case myös osoittaa ajattelemuutta, itsekkyyttä. Varmaan ajatellut, että "kyllä ne muut mua odottaa".
Muistan kerran Brysselin lentokentällä olisin halunnut ostaa tuliaisia ja olin jo valinnut ostokset hihnalle. Kassa oli vaan älyttömän hidas, ja tajusin, että myöhästyn ilmoitetusta boarding-ajasta, jos jään siihen jonottamaan. Eli jätin ostokset siihen ja ryntäsin portille. Sillä kertaa tultiin kotiin ilman ulkomaan tuliaisia (jotain ostin koneesta), mutta tuollainen syy ei olisi ollut todellakaan pätevä myöhästyä lähtöportilta tai ajatella, että "menenpä koneeseen viimeisten joukossa".
Jos taas on niin kova vessahätä, että tietää, ettei pysty pidättelemään, niin silloin on pakko mennä ja käydä nopeasti. Kyllä, vessajonossa voi myös korottaa ääntänsä ja kysyä ystävällisesti saako mennä jonon ohi, kun lento on lähdössä. Yleensä ihmiset suostuvat. Ja usein myös vessaan pääsee myös koneessa ennen turvavyöilmoitusta, vaikkeivat kaikki lentoyhtiöt sitä sallikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää ne reissut tekemättä ku ootte niin saamattomia ihmisiä molemmat! Jos mieheksi on noin typerä,niin mikset lämmittänyt itse sosetta tai hieman aikaisemmin menneet sinne kahvilaan. Kai sinäkin sen suusi saat auki ajoissa.
Ei me voitu lämmittää sitä sosetta aikaisemmin kun vauva syö soseen tasalta ja bording oli puolelta. Niin sose olis tullut liian aikaisin tai jäähtynyt.
Ja luultiin että päästään koneeseen niin ajoissa, et siellä kentoemäntä voi lämmittää soseen. Mutta kun bording ei alkanut puolelta niin aattelin ettei ehditä lämmittää enää sitä sosetta koneessa tasaksi. Ja syöttää sitä vauvalle ennen lentoon lähtöä. Niin aloin puhua miehelle et kyllä sun nyt täytyy käydä lämmittää sose vauvalle. Mutta mies ei lähtenyt ennenko olin sanonut monta kertaa. Ja sit kun mies oli lähtenyt niin bording alkoi heti. Ja kesti vaan 15 minuuttia. Sitten tuli hätä missä mies on? Niin sanoin siskolle menkää sää ja lapset koneeseen niin me odotetaan vauvan kanssa miestä. Ja yritin soittaa jo aikaisemmin ja lentoemännät kuulutti kaks kertaa miestä ja siinä hötäkässä en muistanut miehen nimeä.
Ja sitten ne sanoi et kapteeni käskee sulkea oven nyt tuutko mukaan vai ei. Niin olin niin paniikissa etten voinut ajatella muuta kun vauvan sosetta ja sanoin en tuu. Niin portti meni kiinni ja sitten mies tuli soseen kanssa niin ei päästy enää koneeseen.
Sen pituinen se. Paitsi et mies oli mulle vihainen koko kotimatkan ja sanoi et minun vika ja mun soseeni.
Ap
Siis tämä tarina ei nyt vaan voi olla totta. Edes av:lla.
Olen sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Selittäisikö joku tämmöiselle todella vähän matkustelleelle, että saako jonkun pilttipurkin oikeasti roudata koneeseen? Eikö sitä muka lasketa nesteeksi turvatarkastuksessa? Kun kyseessä oli selvästi oma purkki, ei kentältä ostettu (sikäli kun siellä edes myydään vauvanruokaa).
Sen ymmärrän että jos menee ihan paniikkiin voi olla että "unohtaa" miehensä nimen jos ei ikinä sitä nimellä kutsu. Paniikissa ei välttämättä osaisi sanoa edes omaa nimeään.
Lastenruoat ovat nesterajoituksien ulkopuolella. Siis avaamattomissa kaupan tuotepakkauksissa olevat.
Kyllä nyt oli ihan ylineuroottisen ja kontrollifriikin äipylin vika tämä. Kysypä miten moni lapsi kuolee Afrikassa jos ei saa sosettaa puolen tunnin viiveellä :)
Jos ei ole hippuakaan maalaisjärkeä päässä, ei kannata lisääntyä.
Kuka menee bisselle juuri enne lentoa?
Eikö hänellä ole yhtään itsekuria?