Miehen syytä et myöhästyimme lomalennolta!! Ja nyt hän syyttää mua!!
Mies ei tullu ajoissa portille ja nyt mun sisko on lastensa kanssa yksin Kreikassa!! Ihan hirveä tilanne ja mies syytttää mua vaikka oma vikansa.
Varmaan erotaan nyt!
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla mitään pönttöjä vaan ihan koulutettu perhe vaikka kehä kolmosen pohjoispuolella asutaankin.
Mies joutui takaisin töihin kun laittoi watsappiin viestiä että myöhästyttiin lomalennolta. Niin pomo soitti aamulla miehen tuuraan yhtä työkaveria joka sairastui. Niin mies tekee kaks vuoroa putkeen ja tulee vasta kohta kotiin. Eikä oo mulle laittanut mitään viestiä koko päivänä. Eilen jo sanoin miehelle että täytyy leikata ruoho että voidaan olla vauvan kanssa viltillä. Mutta mies lähtikin aamusta töihin.
Ainoo vaan että niin pitkäksi on ruoho päässyt että miehen täytyy huomenna leikata heti aamusta ruoho et voidaan huomenna olla vauvan kanssa viltillä. Laitoin jo miehelle viestiä että huomenna leikkaat sit ruohon mutta niinkuin tossa sanoin ei ole vastannut.
Vaikka miten ois mulle vihanen ja syyttäisi mua väärin perustein niin kyllä ruoho täytyy leikata heti aamusta että voidaan olla vauvan kanssa viltillä.
Ap
Wtf? Palkkaa palvelija.
Jestas...näin hauskoja vastauksia en ole lukenut pitkään aikaan :)))
Miksi mies ei sanonut pomolleen, ettei tule vaan menette Kreikkaan myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
Me ei olla mitään pönttöjä vaan ihan koulutettu perhe vaikka kehä kolmosen pohjoispuolella asutaankin.
Mies joutui takaisin töihin kun laittoi watsappiin viestiä että myöhästyttiin lomalennolta. Niin pomo soitti aamulla miehen tuuraan yhtä työkaveria joka sairastui. Niin mies tekee kaks vuoroa putkeen ja tulee vasta kohta kotiin. Eikä oo mulle laittanut mitään viestiä koko päivänä. Eilen jo sanoin miehelle että täytyy leikata ruoho että voidaan olla vauvan kanssa viltillä. Mutta mies lähtikin aamusta töihin.
Ainoo vaan että niin pitkäksi on ruoho päässyt että miehen täytyy huomenna leikata heti aamusta ruoho et voidaan huomenna olla vauvan kanssa viltillä. Laitoin jo miehelle viestiä että huomenna leikkaat sit ruohon mutta niinkuin tossa sanoin ei ole vastannut.
Vaikka miten ois mulle vihanen ja syyttäisi mua väärin perustein niin kyllä ruoho täytyy leikata heti aamusta että voidaan olla vauvan kanssa viltillä.
Ap
No, koulu se on elamäm koulukin... Ja pakko sanoa jotta en vaivautuisi itsekkään vastaamaan nurtsi-viltti-vikinäviesteihin koska varmasti ketuttaa olla töissä lomalla (mitä muuten ei ihan tosta noin vain olisi saanut perua työnantajan toimesta vaikka joku toinen olisikin kipeänä mutta jos on lusikalla annettu ei kauhalla voi ottaa...). Toivottavasti ette lähde ens viikolla uusintayritykselle kun meidän Kreikan loma koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olihan teillä matkavakuutus?
Jos oli niin ei mitään hätää, matkavakuutus on idioottien pelastus.
Matkavakuutus voi olla idioottien pelastus, mutta ihan näin idioottien matkan korvaamiseen sekään ei ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Ne kuulittavat kyllä nimellä. Siinä vaiheessa juostaan portille . Huono. Ja ottakaa seuraava kohteeseen menevä lento sieltä Porvoosta. Näin on tehty ihan oikeassakin elämässä.
Helsinki-Vantaa on luopunut näistä portille kuulutuksista jokunen aika sitten. Jos on niin tyhmä, ettei tajua sinne mennä ajoissa, niin se on sitten voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo, koulu se on elamäm koulukin... Ja pakko sanoa jotta en vaivautuisi itsekkään vastaamaan nurtsi-viltti-vikinäviesteihin koska varmasti ketuttaa olla töissä lomalla (mitä muuten ei ihan tosta noin vain olisi saanut perua työnantajan toimesta vaikka joku toinen olisikin kipeänä mutta jos on lusikalla annettu ei kauhalla voi ottaa...). Toivottavasti ette lähde ens viikolla uusintayritykselle kun meidän Kreikan loma koittaa.
Mä nauroin kippurassa tuota nurtsijuttua myös.
Akka on siis niin vätys, ettei bonapurkin lämmittäminen onnistu saati nurmikonleikkuu....
nyt on sitten kiukkuisena kun ukko ei vastaa sen kitinä-narina viesteihin..
Voi Elämä.
Mä en katselis tuollaista naista päivääkään. Vissiin se viimeinenkin äly katosi synnytyksessä....
Ei kyllä ole ap:lla eikä isälläkään kaikki inkkarit kanootissa.. Älkää vaan ikinä kertoko muksulle, kesästä 2017, jolloin meni reissu myttyyn yhden soseen takia..
Tätä ketjua lukiessa on kyl käyny kaikki tunneskaalat läpi raivosta myötähäpeään ja itkunauruun, nyt lähinnä harmittaa lapsen puolesta..
Mä luin tätä jo pari päivää sitten?!! Tämä on oikeasti hyvä :D. Lisää ap! Tuliko mies leikkaamaan ruohon??
Miettikää, aika mahtava loma ap:n miehellä :D. Myöhästyi lomalennolta, joutui töihin ja kotona pyörii kotiorjana ruohoo leikkaamassa :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuulittavat kyllä nimellä. Siinä vaiheessa juostaan portille . Huono. Ja ottakaa seuraava kohteeseen menevä lento sieltä Porvoosta. Näin on tehty ihan oikeassakin elämässä.
Helsinki-Vantaa on luopunut näistä portille kuulutuksista jokunen aika sitten. Jos on niin tyhmä, ettei tajua sinne mennä ajoissa, niin se on sitten voi voi.
No viime perjantaina ainakin kuulutettiin ex-työkaveriani portille 31X kun hän oli yläkerrassa vessassa.
Ap tarvitsee lyhyen nurmikon muttei itse voi leikata sitä vaikka on kotona ja mies töissä?
Miten nuo pystyvät ylipäätään elämään itsenäisesti eikä jossain tuetussa asumisessa kun arjen muuttuviin tilanteisiin sopeutuminen on noin vaikeaa? Jos ovat koulutettuja, niin ovatko kuitenkaan ihan terveitä?
Eikös, ap, olisi parempi jos laittaisitte paperit vetämään johonkin tuettuun asumiseen? Henkilökunta sitten auttaisi jos haluatte retkelle tai pitää sopeutua johonkin arjen yllätykseen. Varmasti saisi tukea myös lapsen ruokkimiseen ja kertoisi, voiko kullannupun syöttöaikataulu heitellä villisti esim. puolella tunnilla?
Terveisin, asperger-henkilö jolle muutoksiin sopeutuminen on stressaavaa...ja jonka mittapuulla ap:n jumittuminen yhteen toimintamalliin on legendaarisella tasolla. Tämän ketjun lukeminen saa omat sopeutumisongelmat tuntumaan pieniltä, kiitos ap siitä!
Samoin minä olen kuullut kuulutettavan matkustajia Helsinki-Vantaalla kesäkuussa. En sitten tiedä, liittyvätkö kuulutukset lähteviin lentoihin ja porttien sulkeutumiseen vai johonkin muuhun.
No voi v:n nyyh. Mikset itse lähtenyt lennolle, jos mies ei portille selvinnyt? Ihme lampaita taas. Olisi se ukko voinut ottaa toisen lennon sen sijaan myöhemmin, jos ei ajoissa kentälle muka selviä. Tai jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI OLE LUOPUNUT.
Kesäkuussa kuuluteltiin ihan iloisesti eri lennoille, että porttille heti ja että portti suljetaan kohta.
Arlandassa kuulutettiin 20 minuuttia Iranin lennolle, että portti menee kiinni.....20 MINUUTTIA! olin ihan äimän käkenä, että kuinka ne tollot ei löydä koneeseensa? Mitä hittoa ne oikein siellä kentällä touhuaa.....
Pitkään sitä porttia sitten kuitenkin auki pitivät....
Hei ap,
Tunnistan kirjoituksissasi paljon tuttua. Tarvitset apua, etkä pysty suoriutumaan enää itsenäisistä arjen tavallisista toimista. Tukeudut puolisoon tavalla, joka on joko symbioottista tai sitten sun toimintakyky on alentunut. Joka tapauksessa olisi aika miettiä mitä tässä on taustalla. Onko se parisuhdeasia vai onko sun terveydessä(kin) jotain pielessä? Mulla on nyt henkilökohtainen avustaja. Ensimmäinen avioliitto ei ehkä olisi päätynyt eroon, jos olisimme silloin aikoinaan tienneet sairaudestani. Olin syystä sairaan kipeä ja väsynyt, mutta en ymmärtänyt sitä, kun sellaista oli koko elämäni. Se purkautui osittain kateutena ja kiukutteluna puolisolle, joka jaksoi käydä töissä ja pystyi tekemään fyysesti raskaita hommia. Minä olin sen kaiken avun varassa. Ei meillä tommosta ollut, mutta omalla tavalla hankalaa, joka sitten purkautui tyytymättömyytenä parisuhteen epätasapainoon. Nyt avustaja "leikkaa ruohot" ja hoitaa kotihommat ja saan keskittyä lasten kanssa olemiseen, puoliso omiinsa. Aikaa ja voimia riittää yli arjen raskauden.
Toivon, että oikeasti pysähdyt miettimään, että mikä on taustalla omassa käyttäytymisessäsi. Miksi heittäydyt toisen avun varaan. Sinulla on aikuiseksi naiseksi epänormaali määrä odotuksia ja toiveita kumppanisi toteutettavaksi. Sidot häntä ikään kuin normalisoiden, mutta ei siihen ole mitään syytä, että nuo jutut pitäisi tehdä juuri niin kuin sinä sanot. Hän voi olla oman historiansa ja persoonansa kanssa vaikka kuinka ärsyttävä ja itsekäs, en siitä tiedä. Mutta sinun osuutesi tässä on oleellinen. Lasta hoitaessa sinun täytyy kyetä itsenäiseen vanhemmuuteen. Jos et kykene, niin nyt on oikea aika tutkia, mistä on kyse. Muuten teet itsesi ja lapsesi onnettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ääliö ja nyt syyttää mua! Kuka oikeesti myöhästyy lennolta kun oltiin siellä portilla jo tuntia ennen! Ap
Tämä tapahtui meille. Vuosia sitten oltiin lähdössä lomalle koko perheellä. Hyvissä ajoin lentokentälle ja portille odottamaan. Mieheni, joka oli idiootti, halusi mennä käymään vielä yhdellä tupakalla ja me muut jäätiin odottamaan portille. Silloin tuli tieto, että lähtö onkin siirretty toiselle portille, Helsinki-Vantaa kentän perimmäiseen kulmaan. Ja jostain syystä siinä välissä oli vielä yksi passintarkastus ja sen jälkeen piiiiiiiitkä matka uudelle portille. Mulla oli käsilaukussa meidän kaikkien lentoliput ja passit. Yritin lähteä 4 pienen lapsen kanssa sinne uudelle portille päin, koska boarding oli jo aloitettu. Olisin päässyt passintarkastuksesta lasten kanssa läpi, mutta miten mies? Mulla oli hänen passinsa. Yritin jättää sen passin niille passintarkastajille, että jos sattuu mies tulemaan niin passi on jo siinä odottamassa. Eivät suostuneet ottamaan, ymmärrettävää kyllä.
Mies ei ollut todellakaan tupakkakopissa, vaan mennyt johonkin baariin vielä yhdelle oluelle ennen lentoa. Ilmestyi viime hetkellä siihen passintarkastukseen ja juosten päästiin perille neljän lapsen kanssa koneeseen viimeisinä. Kone oli juuri lähdössä. Se oli todella tipalla ettei jääty koneesta koko porukka. Tästä viisastuneena, nykyään mulla on aina omat ja lasten liput ja passit. Miehen passia tai lentolippuja en suostu pitämään edes wc-käynnin aikaa ja olen sanonut, että jos vastaava tilanne tulee niin minä ja lapset lähdetään matkaan ilman häntä.
Suomalainen on sellainen, joka vastaa kun ei kysytä,
kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,
sellainen, joka eksyy tieltä, huutaa rannalla
ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen:
metsä raikuu, kaikuu, hongat humajavat.
Tuolta tulee suomalainen ja ähkyy, on tässä ja ähkyy,
tuonne menee ja ähkyy, on kuin löylyssä ja ähkyy
kun toinen heittää kiukaalle vettä.
Sellaisella suomalaisella on aina kaveri,
koskaan se ei ole yksin, ja se kaveri on suomalainen.
Eikä suomalaista erota suomalaisesta mikään,
ei mikään paitsi kuolema ja poliisi.
-Jorma Etto-
Ei voisi olla totta mutta kai te tosissanne kirjoitatte: Vanhempani työskentelevät eräässä lentoyhtiössä ja meille lapsille on ajat sitten opetettu perusasiat matkustamisen vuoksi ja varmasti on muillekin opetettu!
Nykyään ja varsinkin 9/11 jälkeen kun kaikki kiristyi lentomatkustamisessa niin perussääntö on aina: Kone ei odota, matkustajilla on pakko olla maalaisjärkeä ettei lähde juuri ennen koneeseen menoa mihinkään edellä kirjoitettuihin varsinkin kun ruuhkaa on poikkeuksetta aina. Aloittajalle jos miehesi syyttää sinua ihan oikeasti harkitse jatkoa yhteiselämällenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltaisiin ehditty, jos mies olis heti mennyt lämmittään sosetta kun aloin asiasta puhua. Boarding siis puolelta ja lapsen sose tasalta. Ajateltiin ensin pyytää lentoemäntää koneessa lämmittämään sose, mutta kun kello tuli puoli eikä koneeseen päässyt, alettiin miettiä et kyllä sose jää tasalta saamatta, koska ei kukaan ehdi sitä koneessa lähdön aika lämmittää.
Aloin sitten puhua miehelle soseen lämmmittämisestä ennen bordinkia. Mutta mies ei ensin halunnut lähteä soseen kanssa kahvilaan. Jouduin pyytään monta kertaa ennenkuin mies lähti. Miehen viivyttelyn takia siis myöhästyttiin lennolta.
Ja mies vielä meni siihen isoon kahvilaan mikä oli tosi kaukana meidän portilta, eikä siihen toiseen joka olisi ollut lähempänä kun siellä oli liian pitkä jono. No jonoa oli sitten toisessakin kahvilassa ja mues joutui odottaan 10 min et sai annettua soseen lämmitettäväksi.
En nää mitenkään että tämä olisi minun syy vaan miehen joka vitkastelu soseen kanssa niin että jouduin jo hänelle suuttuun.
Ja nyt mies ei ouhu mulle kun kahden viikon all inclusiv loma meni hänen takia pieleen! Ja mun sisko raukkaa laittaa viestiä tulkaa tänne on kova ikävä. Ap
Olenko ainoa jonka mielestä tämä ei edes ole huono provo vaan oikeasti hauska? :D Näen sieluni silmin jonkun turistikamppeisen Peräkempeleeltä tulleen perheen lähdössä Kreikkaan turistirysälomalle, mamma natkuttaa miehelle lapsen soseesta koska tutuista rutiineista ei poiketa ja hieman hitaalla käyvä mies tossukkana antaa lopulta periksi mammalle joka selkeästi ei ymmärrä arjen hallintaa tai kunnioita yleisiä sääntöjä. Sitten ollaankin vihaisena kun lentoliikenteen aikataulu ei pyöri Lahtisen perheen ympärillä.
Ohis. Kempele taipuu Kempeleestä, ei Kempeleeltä. Peräkempeleestä en tiedä, kun en tunne paikkaa.
Olen sanaton :o