Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen syytä et myöhästyimme lomalennolta!! Ja nyt hän syyttää mua!!

Vierailija
02.07.2017 |

Mies ei tullu ajoissa portille ja nyt mun sisko on lastensa kanssa yksin Kreikassa!! Ihan hirveä tilanne ja mies syytttää mua vaikka oma vikansa.

Varmaan erotaan nyt!

Kommentit (274)

Vierailija
161/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko matka lentokentälle pitkä, oliko lämminsose haasteita matkalla? Kerro, miten meni kotimatka, oliko harras tunnelma?

Vierailija
162/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-SINÄ siis lähtit miehen lämmittämään jotain ihan turhaa sosetta

-Miehesi on täysin oikeassa, sinun syy tämä on

Itse olen myöhästänyt kunnesta lukuisia kertoja, ympäri maailmaa, ja olen kuitenkin perille päässyt, tuskin ne nyt maailman viimeinen lento Kreikkaan oli, parilla hypyllä sinne pääsee noin 100 x päivässä.

Maksaa tietenkin, mutta mitä sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, itse tumpelona voin lähes kuvitella tällaisen omalle kohdalle vaikka syy voisi olla jokin muu kuin sose! Tuntuu että usein osuu kohdalle jokin hämminki, ihme ettei ihmisiä jää useinkin lennolta. Meillä on tullut vastaan mm. suurkaupungin hillitön liikenneruuhka jo ennen kentälle pääsemistä, lähtöportin vaihtuminen viime hetkellä ilman kunnon tiedottamista, mahatauti ja pakko rynnätä vessaan, perille päästyä tavaroiden etsiminen väärästä paikasta jne. Lentokentillä on paljon sekaannuksen mahdollisuuksia. Ja lapsi meinasi jäädä harrastusryhmän kanssa matkustaessa pääsemättä koneeseen (siis jäädä yksin vieraaseen maahan), kun oli unohtanut tyhjentää/jättää ottamatta mukaan vesipullon! Pidän meitä kuitenkin melko paljon matkustaneina ja normaaliälyisinä.

Vierailija
164/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, itse tumpelona voin lähes kuvitella tällaisen omalle kohdalle vaikka syy voisi olla jokin muu kuin sose! Tuntuu että usein osuu kohdalle jokin hämminki, ihme ettei ihmisiä jää useinkin lennolta. Meillä on tullut vastaan mm. suurkaupungin hillitön liikenneruuhka jo ennen kentälle pääsemistä, lähtöportin vaihtuminen viime hetkellä ilman kunnon tiedottamista, mahatauti ja pakko rynnätä vessaan, perille päästyä tavaroiden etsiminen väärästä paikasta jne. Lentokentillä on paljon sekaannuksen mahdollisuuksia. Ja lapsi meinasi jäädä harrastusryhmän kanssa matkustaessa pääsemättä koneeseen (siis jäädä yksin vieraaseen maahan), kun oli unohtanut tyhjentää/jättää ottamatta mukaan vesipullon! Pidän meitä kuitenkin melko paljon matkustaneina ja normaaliälyisinä.

Vierailija
165/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään mitä liiasta lapsikeskeisyydestä seuraa. Siis kun menee totaaliöveriksi. 😀

Lapsikeskeisyys ei estä terveen järjen käyttöä.

Minua on aina murehduttanut Kiannon Punaisessa viivassa nuoren perheen kohtalo. Heillä arjen taitojen puute perustuu tietämättömyyteen yhdistettynä henkilöiden yksinkertaisuuteen. Tarina heidän osaltaan päättyy kehnosti: useita lapsia kuolee, koska vanhemmilta puuttuu alkeellinenkin ymmärrys siitä, että lapsi ylipäätään tarvitsee ruokaa ja perushygieniaa riittävästi säilyäkseen hengissä. Lopulta perheestä jää henkiin äiti ja pieni tyttö...

Kiannon fiktiivisen pariskunnan nykyaikaisia eläviä vastineita ovat nämä uusavuttomat ihmiset. Heidän lapsensa onneksi selviytyvät hengissä, koska hyvinvointivaltiossa ruokaa ja muuta hoitoa riittää kaikille (pääsääntöisesti), on neuvolat ja systeemit. Vanhemmat voivat vapaasti toteuttaa päähänpinttymiään, eikä koidu yleensä vakavampaa harmia kuin lievät käytännön hankaluudet, esim. että kaikki liikkeet on suunniteltava jonkun ruoka-ajan mukaan.

Tämä ihmistyyppi on muuten todella pelottava JA vaarallinen kanssaolijoilleen. Nim. kokemusta on tällaisista tyypeistä työkavereina ja exänä.. 

Ihan esimerkkinä, että yksi mies väitti olevansa puhdas ja käyneensä testeissä. Jotenkin mieleen kysyä, että koska hän on niissä käynyt ja selvisi, että edellisen tyttöystävän kanssa. Vaadin lisää informaatiota, niin selvisi että se oli kolme vuotta sitten ja suhde tytöystävään oli katkennut siksi että tyttis oli pettänyt ihan sarjana mutta jäänyt kiinni ihan pienestä. Tämä todisti sen miten vajaita ja pelottavia jotkut voivat olla. 

Vierailija
166/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että minä matkustas paljon, mutta hyvin monet onnettomuudet ja ikävät sattumat tulee juuri kun jengi hullunkiiltosilmissä yrittää päästä lentokentälle ettei ne vaan myöhästy koneesta.

Minä olen sekä myöhästynyt, että jäänyt tarkoituksella pois koneesta monta kertaa, en viitsi huono vointisena matkustaa enkä viitsi kiirreessä riskeerata terveyttäni. Jos en ehdi koneeseen, menen lentokenttä hotelliin kahville ja otan huoneen ja selvitelen koska lähtee mahdollisesti seuraava kone.

Muutaman kerran olen, olen portilla päättänyt etten astu sisään koneeseen huonon sään takia kohde maassa, tällöin ekan kerran lento laskeutui eri paikkaan kuin piti, toisen kerran lento lasketuessaan liukuin kiitoradalta sivuun. Eka lento oli USA sisäinen lento, toka lento oli Aasian sisäinen lento.

Yksikään lento ei ole minun terveyttä kalliimpi, voin hyvin mennä seuraavalla lennolla ja maksaa itse

Vierailija
167/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta noi ei ole oikein tähän verrattavaa draamaa vaan sellaista mitä oikeasti voisi sattua huonolla tuurilla kelle tahansa. Mahatauti ja pakko rynnätä vessaan just eikä viiden minsan päästä: paska säkä (pun intended) mutta ymmärrettävää. Samoin lähtöportin vaihtuminen huonolla tiedottamisella ja ruuhkat esim. reitillä sattuneen onnettomuuden takia. Näitä sattuu.

Tässä tarinassa kuitenkin ap oli ilmoitetun boarding-ajan tultua (siis kuinka uuvatti pitää olla päätelläkseen että jos boarding ei alkanut tasan 2.30, viivästys on pakosti reilu eikä 5-10 min) vaatimalla vaatinut miestä lähtemään lämmittämään sosetta koska 4-vee kullanmurun pitää saada sosetta TASALTA eikä esim. 15 yli. Ei ole voinut ottaa nelivuotiaalle sellaista evästä mitä ei tarvitse lämmittää, pitää olla just sitä tiettyä SOSETTA. Ei ole voinut syöttää lasta vähän etukäteen jos tietää että nälkä iskee todennäköisesti nousukiidossa eikä odottaa koneeseen pääsyä, kun ruoka-aika on just tasan silloin kun se on aina.

Ei voi tiedustella henkilökunnalta onko viivästys mahdollisesti pitkäkin, ei mitään. Mies matkaan vaan.

Mies lähtee, eikä tietenkään älyä avata kännykkäänsä vaikka tilanne on näin kriittinen. Etsii sen kaukaisen _kahvilan_ ja jonottaa nätisti 10min. Tällä välin ap sekoilee lähtöportilla. Lopulta mies tulee paikalle, todetaan että ollaan myöhästytty koneesta ja sen sijaan että mietittäisiin miten tilanne hoidetaan, ap:lle tulee pirunmoinen kiire postata av:lle jotta tärkeimpään kysymykseen saataisiin vastaus. Se kysymys ei ole "Päästäänkö me sinne toisella lennolla?" vaan "Eix nii et tää on ton toisen vika???!!!"

Tässä on kysymys monestakin ongelmasta, mutta huonoon tuurin niistä ei liity yksikään.

Vierailija
168/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä koko ajan väitetään, että soseetta jäänyt lapsi on neljävuotias? Eikös hän ole vielä ihan vauva?

Vierailija
169/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ihan selvinnyt, olivatko siskon mukana menneet lapset ap:n vai siskon lapsia.

Jos olivat ap:n niin saattaapi sisko olla vaikeuksissa kotimatkalla kun ei ilmeisesti ole lasten vanhempien kirjallista lupaa viedä lapsia maasta.

No on ne siskon lapsia. Sanotaan ihan selvästi tuolla alussa kyllä. Kun näitä kommentteja lukee, niin alkaa tuntua siltä, että sosetarina voi jopa olla totta.

Vierailija
170/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että lähditte tapahtuneen jälkeen ajamaan kotiin, ja olette siitä lähtien keskittyneet syyttelemään toisianne ja kirjoittelemaan ruikutusviestejä nettipalstalle sen sijaan, että olisitte yrittäneet jotenkin ratkaista tilanteen? Tapahtuneesta ilmeisesti on jo tunteja tai päiviä, päätellen siitä, että ap tekstailee Kreikkaan päässeen siskonsa kanssa. Käsittämätöntä ongelmanratkaisutaitojen puutetta! Normaaliälyinen ihminen olisi jäänyt kentälle, tsekannut eri nettisivustoilta (Skyscanner, Supersaver) sekä halpislentoyhtiöiden sivuilta kohteeseen tai sen lähelle lähtevät reittilennot ja varannut ensimmäisen lennon, jolla on tilaa. Kreikassa ovat erinomaiset vesiliikenneyhteydet, ja olisitte varmasti päässeet vuorokauden sisällä perille tarvittaessa vaikka joltain lähisaarelta tai manner-Kreikasta sen sijaan, että nyt koko all inclusive -loma menee hukkaan. Koska kyse oli lomalennosta, takaisin olisitte päässeet alun perin varaamallanne lennolla. Vakuutuksesta ette tule saamaan mitään, sillä tapahtunut on täysin oman huolimattomuutenne ja ohjeista piittaamattomuuden (portilla oltava boardingin alkaessa) seurausta.

Tämä olisi jo vähän liian vaativa harjoitus ap:lle ja miehelleen. Antaa vaan maksetun 2 viikon all inclusive-loman mennä hukkaan. Eivät olleet edes kuulleet, että Kreikkaan tehdään reittilentojakin...

Vierailija
171/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap:n lapsi olisi vauva, mysteeri säilyy.

-vauvaa ei ole voitu imettää eikä hänelle ole voitu antaa korviketta eikä hänelle ole voitu antaa huoneenlämpöisenä syömäkelpoista sosetta esim. pilttipurkista vaan ruoka on ollut sellaista mikä on ihan välttämätöntä lämmittää vaikka ollaan matkalla. Jos syy on se että pilttisose on teollista kuraa jonka maistamiseen kerran elämässä voi kuolla ja soseen pitää olla äidin omin käsin iduista ja oman maan perunoista vääntämää, ongelmaksi  muuten nousee sekin että toisin kuin pilttipurkkeja, sitä ei periaatteessa voisi säilyttää huoneenlämmössä (kotoa lentokentän portille) tuntikaupalla. 

-vauvaa ei ole voitu ruokkia hyvissä ajoin lentokentällä kun boardingia on odoteltu

-vauva kuolee nälkään jos hänet ruokkii vasta sitten kun on koneessa, tämähän näytti uhkaavasti viivästyvän ainakin monella minuutilla. 

-koska vauvaa ei siis todellakaan ole voitu imettää tai antaa korviketta hyvissä ajoin ja boarding on myöhässä, äiti ei ole voinut siirtyä hieman sivummalle ja kaivaa tissiä/korviketta esiin ja antaa maitoa sen verran että vauva selviää koneeseen asti. Kaikkihan tietää että siitä menee pienen ruokarytmi ihan sekaisin ja koko loma on sitten pilalla.

Vierailija
172/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up!

Missä ovat viimeisimmät käänteet? Palasivatko ap ja miehensä kotiin? Löysivätkö jostain reittilennon? 

Entä saiko se kersa soseensa täsmälleen oikealla kellonlyömällä vai myöhästyikö sekin ja tuli suolisolmu?

Varmaan provo, mutta tässä ketjussa on potentiaalia.

Vierailija
173/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ihan selvinnyt, olivatko siskon mukana menneet lapset ap:n vai siskon lapsia.

Jos olivat ap:n niin saattaapi sisko olla vaikeuksissa kotimatkalla kun ei ilmeisesti ole lasten vanhempien kirjallista lupaa viedä lapsia maasta.

Etkö lukenut aloitusta, koska siellä selvästi sanotaan että nyt sisko on lastenSA kanssa Kreikassa?

Vierailija
174/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä koko ajan väitetään, että soseetta jäänyt lapsi on neljävuotias? Eikös hän ole vielä ihan vauva?

Ap puhuu vauvasta, mutta yhdessä viestissä kerrotaan, että tästä ruokarytmistä on tullut neljässä vuodessa jo rutiini. Siihen varmaan perustuu se, että moni ajattelee vauvan olevan jo 4-vuotias leikki-ikäinen lapsi. Onko neljän vuoden ruutineista kirjoittanut sitten ap, se ei selviä luotettavasti mistään.

Vierailija
175/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tää Ap sitten lähteny vaan koneeseen, olis jättäny miehensä soseineen kentälle?

Vierailija
176/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tämähän oli tän viikon paras vaikka viikko on vasta alussa... Olisi kyllä kiva tietyää miten kaikki päättyi.. Avioero? Perässä matkustaminen? 

Vierailija
177/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltaisiin ehditty, jos mies olis heti mennyt lämmittään sosetta kun aloin asiasta puhua. Boarding siis puolelta ja lapsen sose tasalta. Ajateltiin ensin pyytää lentoemäntää koneessa lämmittämään sose, mutta kun kello tuli puoli eikä koneeseen päässyt, alettiin miettiä et kyllä sose jää tasalta saamatta, koska ei kukaan ehdi sitä koneessa lähdön aika lämmittää.

Aloin sitten puhua miehelle soseen lämmmittämisestä ennen bordinkia. Mutta mies ei ensin halunnut lähteä soseen kanssa kahvilaan. Jouduin pyytään monta kertaa ennenkuin mies lähti. Miehen viivyttelyn takia siis myöhästyttiin lennolta.

Ja mies vielä meni siihen isoon kahvilaan mikä oli tosi kaukana meidän portilta, eikä siihen toiseen joka olisi ollut lähempänä kun siellä oli liian pitkä jono. No jonoa oli sitten toisessakin kahvilassa ja mues joutui odottaan 10 min et sai annettua soseen lämmitettäväksi.

En nää mitenkään että tämä olisi minun syy vaan miehen joka vitkastelu soseen kanssa niin että jouduin jo hänelle suuttuun.

Ja nyt mies ei ouhu mulle kun kahden viikon all inclusiv loma meni hänen takia pieleen! Ja mun sisko raukkaa laittaa viestiä tulkaa tänne on kova ikävä. Ap

Olenko ainoa jonka mielestä tämä ei edes ole huono provo vaan oikeasti hauska? :D Näen sieluni silmin jonkun turistikamppeisen Peräkempeleeltä tulleen perheen lähdössä Kreikkaan turistirysälomalle, mamma natkuttaa miehelle lapsen soseesta koska tutuista rutiineista ei poiketa ja hieman hitaalla käyvä mies tossukkana antaa lopulta periksi mammalle joka selkeästi ei ymmärrä arjen hallintaa tai kunnioita yleisiä sääntöjä. Sitten ollaankin vihaisena kun lentoliikenteen aikataulu ei pyöri Lahtisen perheen ympärillä.  

Vierailija
178/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille meinasi käydä huonosti, kun odottelimme että paluumatkalla boardingin alkamista ja mietin, että ehdin hyvin käydä 3-vuotiaan kanssa lähelle porttia syömässä nopeasti hampurilaiset, koska molemmilla oli jo sen verran nälkä. Otin mukaani vain rahaa ja mies jäi koneeseen tulevien kassien kanssa odottelemaan meitä. En siis ottanut edes kännykkää mukaan (idiottimaista), koska se oli laukussa, jonka jätin miehelle ettei tarvitse turhaa kannella mitään tavaraa. Menimme lapsen kanssa vielä sellaiseen kohtaan syömään, vähän nurkan taakse, ettei meitä olisi heti edes löytänyt. Syömisen jälkeen kävimme vielä viereisessä vessassa, joten jos meitä olisi lähtenyt etsimään siinä vaiheessa ravintolasta, meitä ei olisi edes löytänyt. Meillä oli mennyt tuohon kaikkeen paljon enemmän aikaa kuin olin kuvitellut, joten portilla meitä aika raivona oleva mies ja lentoemäntä. Juostiin lapsen kanssa loppumatka kun tajusin tilanteen ja vähän järkytyin kun tajusin mitä olisi voinut käydä. Meitä ei kuulutettu tai en ainakaan huomannut sellaista. Onneksi oli vain läheltä piti tilanne ja päästiin onnellisesti kotiin. Olen yleensä vielä sellainen, joka on portilla tai missä vaan hyvissä ajoin ettei mitään pääse tapahtumaan, mutta oli hyvä opetus, että näinkin voi käydä.

Joten tavallaan voin uskoa tuollaisen sose-episodin kaltaisen sattumuksen, mutta sitä en ymmärrä miksei mies voinut tulla perässä reittilennolla. Tosin tiedän ihmisiä, jotka eivät kykene tuollaisen jälkeen (tai ennenkään) loogiseen ajatteluun, jolloin jää sitten reissut tekemättä. Ja voi tietty olla ettei reittilentoon olisi ollut edes varaa. Mistä näistä tietää :)

Ei helv. Onko toi joku pönttöjen suomalaisten kansantauti. Pitäisi lehdistä julkaista artikkeli, miten toimitaan lentokentällä ja mennään koneeseen, miten toimitaan.

Noin minäkin ajattelisin, jos lukisin tai kuulisin jonkun säätäneen noin. En tiedä mikä idiotismi iski tuolloin päälle, kun meinasi paluu mennä ihan pieleen. Erikoista vielä sen takia, koska matkustan muutaman kerran vuodessa, joten olin senkin takia aika hämmentynyt, että miten saatoin itseni tuohon tilanteeseen. Sen takia minulta riittää ymmärrystä myös muille, kun harvemmin kukaan tahalleen tekee tuollaista.

Vierailija
179/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla mitään pönttöjä vaan ihan koulutettu perhe vaikka kehä kolmosen pohjoispuolella asutaankin.

Mies joutui takaisin töihin kun laittoi watsappiin viestiä että myöhästyttiin lomalennolta. Niin pomo soitti aamulla miehen tuuraan yhtä työkaveria joka sairastui. Niin mies tekee kaks vuoroa putkeen ja tulee vasta kohta kotiin. Eikä oo mulle laittanut mitään viestiä koko päivänä. Eilen jo sanoin miehelle että täytyy leikata ruoho että voidaan olla vauvan kanssa viltillä. Mutta mies lähtikin aamusta töihin.

Ainoo vaan että niin pitkäksi on ruoho päässyt että miehen täytyy huomenna leikata heti aamusta ruoho et voidaan huomenna olla vauvan kanssa viltillä. Laitoin jo miehelle viestiä että huomenna leikkaat sit ruohon mutta niinkuin tossa sanoin ei ole vastannut.

Vaikka miten ois mulle vihanen ja syyttäisi mua väärin perustein niin kyllä ruoho täytyy leikata heti aamusta että voidaan olla vauvan kanssa viltillä.

Ap

Vierailija
180/274 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei olla mitään pönttöjä vaan ihan koulutettu perhe vaikka kehä kolmosen pohjoispuolella asutaankin.

Mies joutui takaisin töihin kun laittoi watsappiin viestiä että myöhästyttiin lomalennolta. Niin pomo soitti aamulla miehen tuuraan yhtä työkaveria joka sairastui. Niin mies tekee kaks vuoroa putkeen ja tulee vasta kohta kotiin. Eikä oo mulle laittanut mitään viestiä koko päivänä. Eilen jo sanoin miehelle että täytyy leikata ruoho että voidaan olla vauvan kanssa viltillä. Mutta mies lähtikin aamusta töihin.

Ainoo vaan että niin pitkäksi on ruoho päässyt että miehen täytyy huomenna leikata heti aamusta ruoho et voidaan huomenna olla vauvan kanssa viltillä. Laitoin jo miehelle viestiä että huomenna leikkaat sit ruohon mutta niinkuin tossa sanoin ei ole vastannut.

Vaikka miten ois mulle vihanen ja syyttäisi mua väärin perustein niin kyllä ruoho täytyy leikata heti aamusta että voidaan olla vauvan kanssa viltillä.

Ap

Ap, tätä ei usko enää kukaan. Ei kukaan. Ajattelit, että mies leikkaisi ruohon tai tuollaisen riidan jälkeen vastaisi kesken työpäivän tuollaiseen viestiin? Leikkaa ruoho itse tai levitä viltti olohuoneen lattialle. Tai levitä viltti leikkaamattomalle ruohikolle. Ja keksi aamusella parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä