Miehen syytä et myöhästyimme lomalennolta!! Ja nyt hän syyttää mua!!
Mies ei tullu ajoissa portille ja nyt mun sisko on lastensa kanssa yksin Kreikassa!! Ihan hirveä tilanne ja mies syytttää mua vaikka oma vikansa.
Varmaan erotaan nyt!
Kommentit (274)
Menkää äkkiä reittilennolla perässä.
Jonkin verran maailmaa ja elämän monimuotoisuutta kokeneena olen valitettavasti ja vilpittömästi sitä mieltä, että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa. :(
Tapahtuneen positiivinen puoli: kotona on helpompi noudattaa soseaikataulua ilman stressiä. 😀
Oliko teillä laukut ruumassa? Koneet eivät lähde liikkeelle ennen kuin poissaolevien matkustajien matkatavarat on poistettu. Tämän takia olen istunut yli tunnin lentokoneessa odottamassa lähtöä. Lentokone todellakin odottaa ihmisiä sinne eikä lähde minuutilleen.
Ja kenen vika tämä on. En nyt tiedä onko kumpikaan syytön. Olisit itse voinut mennä lämmittämään soseen kun olisi pitänyt. Mies olisi voinut sanoa ettei enää ehdi. Mies olisi voinut mennä heti kun pyysit. Olisit voinut pyytää aikaisemmin. Mies olisi oma-aloitteisesti voinut sen lämmittää. Sitä ei oltaisi lämmitetty lainkaan. Tässä on useita vaihtoehtoja.
Suosittelisin reittilentoa perään. Jos tämä on edes totta.
Miten sillä reittilennolla muka pääsee Kreikkaan?
Mies sanoi ettei enää ikinä lähde mun kanssa edes Hesaan. Olen kuulemma niin hullu.
Ja nyt olen kuulemma itkenyt ja huutanut siellä portilla sekä miehelle että henkilökunnalle et sosetta pitää saada. No en sentään, mutta olen kyllä pitänyt vauvan puolta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi ettei enää ikinä lähde mun kanssa edes Hesaan. Olen kuulemma niin hullu.
Ja nyt olen kuulemma itkenyt ja huutanut siellä portilla sekä miehelle että henkilökunnalle et sosetta pitää saada. No en sentään, mutta olen kyllä pitänyt vauvan puolta. Ap
Menet Finnairin, Sasin, norwegianin yms. Sivuille tai momondoon tai skyscanneriin ja laitat hakuun lähtö ja määränpään. Sitten varaat lennot.
Vierailija kirjoitti:
No pitäähän "vauvan" sosetta saada, jos kerran on jo neljän vuoden ajan tottunut saamaan samalla kellonlyömällä !! Nyt en ehdi tekemään poppareita mutta toivottavasti jatkuu, niin teen illalla.
Nyt on jäänyt tärkein kysymys vastaamatta, eli saiko se vauva sen soseen tasalta vai ei?
Miksi et mennyt koneeseen, kai sulla oli lippu eikä miehen hoteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tuollaisen tapahtuman ja riidan jälkeen lomafiilis on mennyt varmasti molemmilta ja tilanteen normalisoituminen kotioloissa voi ottaa aikaa jonkin verran.
Hyvä kuitenkin, että pidit 4-vuotiaan (?) vauvasi puolta. Hän oli varmasti myös vilpittömän iloinen siitä, että sai soseensa, vaikka sen vuoksi ette ehtineetkään lentokoneeseen ja päässeet lomalle. Lapsesi on varmasti nauttinut lomasta kotona vanhempien riidellessä, koska on kaiketi saanut soseensa ajallaan.
Miksi ap ei mennyt HETI itse siihen lähempään kahvilaan lämmittämään kullan arvoista sosettaan?
AP, sinä olet ainoa syyllinen koko soppaan, siis jos tarina on tosi. Olisit itse hoitanut sen hemmetin soseen lämmittämisen.
Niin ap, sinne Kreikkaan tosiaan menee reittilentoja eikä vain valmispakettilentoja.... Mene nettiin lentoyhtiöiden sivuille ja katso, mistä löytyy halvin ja varaa ne. Hotellihan teillä jo onkin varattuna ja maksettuna. Olkaa varmuuden vuoksi yhteydessä lomamatkanne matkatoimistoon myös, etteivät anna hotellihuonettanne pois ja tietävät, että olette tulossa ja osallistutte paluulennolle. Ellei nyt soseaikataulu ryssi sitäkin lentoa.
Meille meinasi käydä huonosti, kun odottelimme että paluumatkalla boardingin alkamista ja mietin, että ehdin hyvin käydä 3-vuotiaan kanssa lähelle porttia syömässä nopeasti hampurilaiset, koska molemmilla oli jo sen verran nälkä. Otin mukaani vain rahaa ja mies jäi koneeseen tulevien kassien kanssa odottelemaan meitä. En siis ottanut edes kännykkää mukaan (idiottimaista), koska se oli laukussa, jonka jätin miehelle ettei tarvitse turhaa kannella mitään tavaraa. Menimme lapsen kanssa vielä sellaiseen kohtaan syömään, vähän nurkan taakse, ettei meitä olisi heti edes löytänyt. Syömisen jälkeen kävimme vielä viereisessä vessassa, joten jos meitä olisi lähtenyt etsimään siinä vaiheessa ravintolasta, meitä ei olisi edes löytänyt. Meillä oli mennyt tuohon kaikkeen paljon enemmän aikaa kuin olin kuvitellut, joten portilla meitä aika raivona oleva mies ja lentoemäntä. Juostiin lapsen kanssa loppumatka kun tajusin tilanteen ja vähän järkytyin kun tajusin mitä olisi voinut käydä. Meitä ei kuulutettu tai en ainakaan huomannut sellaista. Onneksi oli vain läheltä piti tilanne ja päästiin onnellisesti kotiin. Olen yleensä vielä sellainen, joka on portilla tai missä vaan hyvissä ajoin ettei mitään pääse tapahtumaan, mutta oli hyvä opetus, että näinkin voi käydä.
Joten tavallaan voin uskoa tuollaisen sose-episodin kaltaisen sattumuksen, mutta sitä en ymmärrä miksei mies voinut tulla perässä reittilennolla. Tosin tiedän ihmisiä, jotka eivät kykene tuollaisen jälkeen (tai ennenkään) loogiseen ajatteluun, jolloin jää sitten reissut tekemättä. Ja voi tietty olla ettei reittilentoon olisi ollut edes varaa. Mistä näistä tietää :)
Vierailija kirjoitti:
AP, sinä olet ainoa syyllinen koko soppaan, siis jos tarina on tosi. Olisit itse hoitanut sen hemmetin soseen lämmittämisen.
Ei vaan mies on ihan yhtä syyllinen, kun häippäsi koko boardingin ajaksi pois, kuka idari käy missään puoli tuntia, kun boarding on alkanut. Minusta jopa enemmän syyllinen kuin ap.
Vrt keskitysleirillä eikö ne tappamista totettaneetkaan muka olleet syyllisiä, vain käskyjä antaneet. Ja onko mies muka ap:n aivoton alainen, jolta ei voi odottaa mitään itsenäistä harkintaa? Tekisittekö te ihan mitä vain hullua, jos joku muu pyytäisi?
Tämä pariskunta on kyllä aivan täydelliset toisilleen, ihan vakka kantensa valitsee-tasoa. Korvaavan reittilennon siis kulut puoliksi vain.
Järkevä perhe olisi hoitanut lapsen syönnin ennen kuin menee lentokentälle. Se on siis teidän molempien vika kun myöhästyitte. Lopettakaa toistemme syyttely ja todetkaa että läskiksi meni.
Vierailija kirjoitti:
Meille meinasi käydä huonosti, kun odottelimme että paluumatkalla boardingin alkamista ja mietin, että ehdin hyvin käydä 3-vuotiaan kanssa lähelle porttia syömässä nopeasti hampurilaiset, koska molemmilla oli jo sen verran nälkä. Otin mukaani vain rahaa ja mies jäi koneeseen tulevien kassien kanssa odottelemaan meitä. En siis ottanut edes kännykkää mukaan (idiottimaista), koska se oli laukussa, jonka jätin miehelle ettei tarvitse turhaa kannella mitään tavaraa. Menimme lapsen kanssa vielä sellaiseen kohtaan syömään, vähän nurkan taakse, ettei meitä olisi heti edes löytänyt. Syömisen jälkeen kävimme vielä viereisessä vessassa, joten jos meitä olisi lähtenyt etsimään siinä vaiheessa ravintolasta, meitä ei olisi edes löytänyt. Meillä oli mennyt tuohon kaikkeen paljon enemmän aikaa kuin olin kuvitellut, joten portilla meitä aika raivona oleva mies ja lentoemäntä. Juostiin lapsen kanssa loppumatka kun tajusin tilanteen ja vähän järkytyin kun tajusin mitä olisi voinut käydä. Meitä ei kuulutettu tai en ainakaan huomannut sellaista. Onneksi oli vain läheltä piti tilanne ja päästiin onnellisesti kotiin. Olen yleensä vielä sellainen, joka on portilla tai missä vaan hyvissä ajoin ettei mitään pääse tapahtumaan, mutta oli hyvä opetus, että näinkin voi käydä.
Joten tavallaan voin uskoa tuollaisen sose-episodin kaltaisen sattumuksen, mutta sitä en ymmärrä miksei mies voinut tulla perässä reittilennolla. Tosin tiedän ihmisiä, jotka eivät kykene tuollaisen jälkeen (tai ennenkään) loogiseen ajatteluun, jolloin jää sitten reissut tekemättä. Ja voi tietty olla ettei reittilentoon olisi ollut edes varaa. Mistä näistä tietää :)
Ei helv. Onko toi joku pönttöjen suomalaisten kansantauti. Pitäisi lehdistä julkaista artikkeli, miten toimitaan lentokentällä ja mennään koneeseen, miten toimitaan.
Olen lukenut ketjua epäuskoisena. Ap miehineen vaikuttavat ihmisiltä, jollaisia välttelen parhaani mukaan. Hukassa ovat sekä vanhemmuustaidot (ruokailurytmin seuraaminen minuutilleen siitä mahdollisesti seuraavista ongelmista välittämättä), parisuhdetaidot (riitely siitä, kenen syytä tapahtunut on), yleiset elämänhallintataidot (kuinka lentokentällä toimitaan) sekä yleissivistys ("miten Kreikkaan voi mennä reittilennolla"). Käy sääliksi matkatoimiston sekä lentokentän työntekijöitä, jotka joutuvat varmasti päivittäin setvimään ap:n kaltaisten avuttomien tumpeloiden aiheuttamia sotkuja.
Niinkuin muutama muukin on jo sanonut niin Helsinki-Vantaa tosiaan on hiljainen kenttä eikä siellä ketään kuulutella. Ap nyt on keksinyt koko jutun mutta huvittavampi oli se "kuukausittain työnsä puolesta lentävä" joka tiesi että aina siellä kuulutellaan myöhässä olevia. :D
Juuri näin, ollut jo vuoden ajan. Tiedän muutamia, jotka ovat myöhästyneet lennolta vaikka ovatkin olleet kentällä.