Vierailija

Olen 19v ja seurustellut ulkomaalaisen miehen kanssa noin 8kk. Hän on siis ihan kotoisin yhdestä pienestä keski-euroopan maasta, joka on hyvin ihana maa ja kuuluisa mm. kukista, ehkä arvaatte. Hän on minua muutaman vuoden vanhempi ja asumme tällä hetkellä hänen luonaan.

Kaikki oli ihanaa kun tapasimme täällä lomalla ollessani ja tulin sitten vierailulle uudestaan ja tänne jäin. Nyt on asiat menneet vähän huonompaan suuntaan ja mies muuttunut alkukuukausista. Hän kontrolloi ja vähättelee minua usein. Olemme asiasta puhuneet ja hän on hieman korjannut tapojansa. Silti olen viime aikoina saanut todella usein pahan mielen tämän miehen takia. Tällä hetkellä meillä menee kuitenkin ihan hyvin ja olemme reiluja toisiamme kohtaan.

Jokin tässä suhteessa silti mättää ja haluaisin palata Suomeen omien asioiden pariin. Oikeastaan ei mulla enää siellä mitään ole muuta kuin työpaikka, mutta suunnitelmia mulla kyllä olisi jotka houkuttelevat. Olemme miehen kanssa kuitenkin yhdessä suunnitteleet todella paljon tulevaisuutta ja olen ollut ihan vakavissani ja mieheni tulevaisuus oikeastaan riippuu minusta. Mies välillä uhkailee, että jos esimerkiksi menen touhumaan jotain kaverinsa kanssa niin hän menee ja polttaa vanhempieni uuden omakotitalon, joka on siis minunkin koti. Minua pelottaa ihan hirveästi, koska miehellä sekä hänen perheellään on rikostaustaa ja hän on tehnyt typerä kostoja ja en tiedä mitä he keksivät :(

Olin tyhmä kun sekaannuin tähän suhteeseen, jossa en edes tarpeeksi rakasta miestä. Olin vain hieman huomiota kaipaava rikkinäinen tyttö ja olen kai edelleen, ehkäpä vielä rikkinäisempi. Haluan lähteä, mutta en tiedä miten. En voi vain pakkaa kamoja ja lähteä ilmoittamatta. Mies sekoaisi ja tekisi jotain. En tiedä ihan oikeasti.

Haluaisin vain niin ostaa lentoliput Helsinkiin ja palata omaan kotiin, jossa kukaan ei minua satuta henkisesti. En tiedä mitä tekisin, mutta pelottaa ja kaduttaa.

• ylös 20
  • alas 25

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ostat liput ja lähdet. Tuskinpa mies jaksaa vaivautua Helsinkiin asti sinua jahtaamaan. Löytää itselleen uuden uhrin ja jättää sinut rauhaan.

• ylös 102
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osta liput ja lähde.

Se suhde voi mennä vain huonompaan suuntaan.

• ylös 49
  • alas 1
Vierailija

Sen kun lähdet! Lähde kun mies on töissä tai poissa kotoa muuten. Älä nyt tuhlaa nuoruuttasi ja elämääsi

tuommoiseen suhteeseen. Jos tulee Suomeen perässä niin otat poliisiin yteyttä ja kerrot kaikki uhkailut ja

vapauden rajoittamiset kaunistelematta. Äläkä sorru kuuntelemaan/uskomaan vakuutteluja muuttumisesta.

Ota elämäsi omiin käsiisi,elämä on edessäsi kaikkine mahdollisuuksineen!

• ylös 82
  • alas 0
Vierailija

Ostat sen lipun ja tulet kotiin. Täällä menet poliisin juttusille. Soita vanhemmillesi ja kerro heille totuus ja kerro miehen uhkauksista. Jos et voi kertoa vanhemmillesi, niin kerro jollekin luotetulle. Ehkä voisit muuttaa toiseen osoitteeseen kuin vanhempasi, mieluummin kerrostaloon, ja antaisit miehelle sen osoitteen. Sanot miehelle, että tulet tänne töihin ja opiskelemaan. Sinulla ei varmaan ole vielä ammattia. Eli yrittäisit erota sovussa.

• ylös 15
  • alas 29
Vierailija

Ja varotat vanhempiasi ja he ottavat kaikki mahdolliset vakuutukset.hae jostain paikallisesta jarjestosta apua tai soita naisten linjaan

• ylös 37
  • alas 1

Lähdet vaan ja sitten kun olet Suomessa, menet poliisille ja haet lähestymiskiellon miehelle. Älä sano miehelle etukäteen mitään, jätä vaan lappu pöydälle ja häivy. Et ole hänelle velkaa mitään. Jatka elämääsi, olet vielä nuori ja pääset eteenpäin elämässä. Nyt jos jäät tuohon, kadut sitä lopun elämääsi.

• ylös 81
  • alas 0
Vierailija

Nyt lähdet, ja heti. Susta voi kuule lähteä henki, jos jäät tuollaisen paskan kanssa roikkumaan. Ja kamalinta vielä, voit tulla raskaaksi.

Jätät viestin, jossa kerrot, ettet ole kotonasi, ja turha lähteä etsimään. Ja menet myös vaikka kaverille tai ensikotiin tai vuokraat kämpän. Tietenkin kertomatta osoitetta tuolle hollantilaiselle.

Tietääkö hän työpaikkasi? Sinne voi tulla hengailemaan, varaudu siihen.

Jos ja kun lähettelee perään uhkaavia viestejä, säilytä ne ja hae lähestymiskieltoa.

http://www.poliisi.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/intermin/embed...

• ylös 44
  • alas 0
Vierailija

Sinä päätät kenen kanssa seurustelet ja sillä selvä. Uhkailu, kontrollointi ja vähättely eivät kuulu terveeseen suhteeseen eivätkä liity rakastamiseen. Pakkaa kamat ja lähde. Sinun ei tarvitse selitellä mitään.

• ylös 45
  • alas 0
Vierailija

Voi kans erota pitkän kaavan kautta: ilmoita että haluat pariterapiaan, sitten opiskelet kaiken minkä saat irti parisuhdeasioista ja todella työstät sitä suhdetta miehen kanssa.

Tätä vastaan on vaikea tapella koska jos mies protestoi, räpytät silmiäsi ja tirautat kyyneleen koska hän ei halua tehdä töitä suhteenne eteen ja jatkat kuten höyryjyrä konsanaan.

Lopputuloksena hyvällä mäihällä pääsette paremmin selville ongelmistanne, ja suhde joko jatkuu tai ei.

• ylös 2
  • alas 60
Vierailija

Älä anna miehelle mitään osoitteita. Vanhempien ja omat osoitetiedot ja puhelinnumerot salaisiksi. Ja poliisin juttusille.

• ylös 50
  • alas 0
Vierailija

11 jatkaa: tällä tyylillä mahdollinen ero ei tule yllätyksenä, ja kukaan ei lähde polttelemaan kenenkään taloja, toivon mukaan.

Tuollaiset talonpolttelupuheet ovat kuitenkin sellaisia, että jos ukko ei tajua ja myönnä sinulle miten syvältä mörön perseestä ne ovat, on parasta paeta vuorille ja muistuttaa vanhempia pitämäätn palovaroittimessa aina tuoreet patterit.

• ylös 16
  • alas 1

Lähde salaa, älä vain koita "normaalia ja reilua" eroa. Et ole törkeä jos jätät viestillä, miehesi on jo uhkaillut, eli tehnyt jo erosta ruman. Ilmoita viestillä tai soitolla kun olet Suomessa. Ja sitten katkaiset kaikki välit.

Älä ala sovittelemaan, lähde selittelemään miehelle mitään, jos hän raivoaa, älä lähde mukaan, jos uhkailee tai kiristää tee ilmoitus poliisille. Älä vastaa miehelle mitään, kuin yhden kerran teet selväksi että eroat, eikä teillä ole enään mitään jne. Sitten vaikka saisit sata viestiä ja puhelua päivässä, anna olla, ei hän kauaa jaksa, jos ei saa mitään reaktiota takaisin. Älä siis pyytele tai anele lopettamaan yhteydenpitoa kuin kerran. Säästä toki viestit ja puhelu loki, koska jos ei luovuta vaan alkaa vainota, sinulla on viestit ja soittojen määrät todisteina.

• ylös 35
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta liput ja lähde.

Se suhde voi mennä vain huonompaan suuntaan.

Huono suhde huonompaan suuntaan, voi harmi.:D Jää sekin taakse.

Vierailija

Kotiväelle tietoa todellisuudesta. Auttavat varmasti. Kaveri tuskin Hollannista asti vaivautuu tänne uhkailemaan. Ja puheluihin et vastaa.

• ylös 24
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat