Pääsin sisään oikikseen. Ikää 51 vuotta.
Minulla on jo yksi akateeminen tutkinto takana.
Otin haasteen vastaan pojaltani, joka oli varma, etten enää pysty omaksumaan lukemaani tietomäärää saavuttaakseni tämän.
Mutta jätän tämän paikan varasijalle olevalle. Kunhan todistin!
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo todista mitään. Mikset hakenut kunnon kouluun?
???
Omakin äitini haki nyt ammattikorkeaan. Ei päässyt :(
Ikä 42.
Hän on ikänsä ollut siivooja, mutta kannustin lukemaan. Itse olen Amk:sta valmistunut. Vielä ehtisi hänkin kohentaa asioita. Työtä edessä vielä jotain kakskyt vuotta.
Mä pääsin oikikseen, ja valmennuskurssillani oli yksi juurikin tuon ikäinen mies ilmeisesti aikuisen poikansa kanssa. Oli muuten hitonmoinen pätijä ja 'tiesi kaiken' aiemman akateemisen kokemuksen takia. Jatkuvasti keskeyttämässä luennoitsijaa.
Toivottavasti olit sinä, niin meistä ei ainakaan tule kollegoita.
Entisen kollegani äiti pääsi lääkikseen samaan aikaan kuin kollega.
Tosin vain äippä valmistui kun poikansa jätti lääkiksen ekan vuoden keväällä, kollegasta tuli DI myöhemmin (ja senkin vaivoin sai aikaiseksi kun päättötyö venyiiiiiiiiiii...)
Vierailija kirjoitti:
Et jätä, vaan menet opiskelemaan ja sassiin!!
Että ehtii leikkimään juniorilakimiestä vielä 10 v ennen eläkettä? No voisihan sillä vielä tienata vähän paremman eläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Entisen kollegani äiti pääsi lääkikseen samaan aikaan kuin kollega.
Tosin vain äippä valmistui kun poikansa jätti lääkiksen ekan vuoden keväällä, kollegasta tuli DI myöhemmin (ja senkin vaivoin sai aikaiseksi kun päättötyö venyiiiiiiiiiii...)
Olipas typerä kommentti. Hienoa että kollegasi uskalsi vaihtaa alaa, eikä välittänyt sinunkaltaistesi mielipiteistä.
S.Pendragon kirjoitti:
Mä pääsin oikikseen, ja valmennuskurssillani oli yksi juurikin tuon ikäinen mies ilmeisesti aikuisen poikansa kanssa. Oli muuten hitonmoinen pätijä ja 'tiesi kaiken' aiemman akateemisen kokemuksen takia. Jatkuvasti keskeyttämässä luennoitsijaa.
Toivottavasti olit sinä, niin meistä ei ainakaan tule kollegoita.
Olen nainen :)
Ja en käynyt valmennuskurssia ollenkaan. Sain kyllä materiaalit kaikki tuttavilta ja hyvää opastusta vastaustekniikkaan.
Juridinen yleissivistys alun perinkin erittäin hyvä, mutta kyllä tämä lukemista vaati... Pari kuukautta luin n. 6 tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ehtii leikkimään juniorilakimiestä vielä 10 v ennen eläkettä? No voisihan sillä vielä tienata vähän paremman eläkkeen.
Lakimies voi helposti tienata yli 70v jos vaan nuppi toimii ja toisaalta nupin käyttö kuulemma edistää sen toimimista vanhanakin.
Lycka till! Minulla oli vuosia työtoverina kirurgi joka oli ensin opiskellut lakimieheksi ja sen jälkeen lääkäriksi ja erikoistunut kirurgiksi.Mies oli pidetty persoona ja eläköidyttään piti praktiikkaa yksityislääkärinä. Miks ei voi opiskella uuden ammatin iäkkäämpänä.
? Kun varsinkin akateemiset lääkärit ja lakimiehet jatkavat työtään jopa paljon yli 75v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakimies voi helposti tienata yli 70v jos vaan nuppi toimii ja toisaalta nupin käyttö kuulemma edistää sen toimimista vanhanakin.
Joo, mutta onko se työ niin mukavaa, että siitä ei halua eroon? Omalla kohdallani vahvasti epäilisin.
Eihän tuo todista mitään. Mikset hakenut kunnon kouluun?