Miehen emämoka
Lähtö baariin, viiden aikaan viestittää menevänsä hetkeksi jatkoille. Kahdeksalta viesti, "Olen kunnossa". Kotiinpaluu 10.30 täydessä kännissä. Tänään oli minun määrä mennä hoitamaan asioita ja nyt lapset pitäisi siis jättää krapulaidiootille. Nyt herralle uni maistuu.
Ja tästä kun tulee sanomista, rajoitan vapautta. Mielipiteitä?
Kommentit (56)
Mitenkäs ne lapset tällä hetkellä pärjää kun ap roikkuu mammapalstalla ja mies nukkuu?
Lasun paikka.
Tuo alkon käyttö vähän mietityttää. Ottaako kotona korjaussarjaa krapulaan? Miehellä on baarissa vaki kaveriporukka, jollakin on aina kotona juotavaa (hakee Virosta?) jonne mennään sitten jatkoille. Koska mahtaa olla sinun miehesi vuoro järjestää jatkot jolloin koko kööri rynnii teille keskellä yötä. On myös mahdollista että menee alkuillasta salarakkaan luokse ja vetää kännit alibiksi.
Mielestäni kannattaisi ottaa ennemmin puheeksi yleistilanne kuin juuri tämänpäiväinen tapaus mutta varaudu kaikkeen, jos alko maistuu liian hyvin niin saat syytösryöpyn niskaasi.
Ai mistäkö tiedän? Ette halua tietää.
Tais kadota mun vastaus tyhjyyteen..
Eli keskustele miehen kanssa miksi hän toimii noin. Olisiko sivusuhde? Minun miehelläni oli kun alkoi jatkot maistumaan.
Jos se ei sinua haittaa niin kuitenkin kannattaa sopia perussäännöt hommalle jottei lapset kärsi (esim niin että mies viettää krapulpäivän kaverinsa tai rakastajansa luona ja tulee kotiin vasta selväpäisenä, ja ilmoitaa etukäteen suunnitelmasta)
Omasta mielestäni krapulapäivä ei ole mikään EMÄMOKA, mutta palstamammoilla näköjään on pienet murheet ja vati kaatuu pienimmästäkin. Niin mamman harteillako se lapsen koko muutto on?
On ilmeisesti ap:n ensimmäisestä? liitosta tämä vanhin lapsi, muutoinhan olisi isä siellä muuttamassa. Ihmettelen että ei ole muutenkin vaikka ei isä olisikaan. Ei perheellä yhteyttä toisiinsa.
Mitä väliä sillä on, mihin toinen on menossa, pointti on se, että toinen petti lupauksensa olla kykenevä vastaamaan lapsista.
Puheeksi on otettu monet kerrat. Mitään ei kuulemma ole meneillään. Olen epäluuloinen ja rasittava. Minkäs teet kun toinen kieltää kerta toisensa jälkeen kaiken, vaikka monia merkkejä on...en niitä jaksa tässä eritellä. Saman päivän iltana kun tämä tapaus tuli, yritti halata ja kyseli, mikä minua vaivaa.
AP
Ota välittömästi ero, ja marinoidu loppuikäsi katkeruudessa kannustaen nettifoorumeilla muitakin naisia ottamaan erot miehistään.
Mikä saatana suomalaisia naisia nykyään vaivaa kun aina pitää tulla voimaistumaan nettifoorumeille jos mies ei toimi niinkuin itse haluaisi? Akattomuus on tänä päivänä miehelle todella houkutteleva vaihtoehto.
Mies käyttäytyy kuin lapsi: mokaa ja olettaa, että hänen moka paikataan jonkun toisen toimesta: eli siten, että joko ap peruu menonsa tai sitten hankkii lapsenvahdin.
Koska hankalaa ja mahdotonta olisi jättää pieniä lapsia humalaisen/krapulaisen aamulla kotiutuneen vastuulle. Onneksi tässä tapauksessa lapset ovat jo alakouluikäisiä, eli heidät voi pitkin hampain jättää tämmöiselle isälle. Siinähän sitten saa vastata lasten erilaisiin pyyntöihin ja kuunnella lasten iloista mekastusta. Ihan oikein. Muuta rangaistusta tyyppi ei tarvitsekaan. Jos tuosta ei opi, niin sitten on ihan alkoholisti.
Tuskin se salasuhde on, jos jäätävä krapula tulee aina. Kyllä sellaisissa pannaan, eikä kännätä tajua pois. Voihan mies olla myös masentunut tms. ja hakee lohtua alkoholista, kun et kiireisenä ehdi/ jaksa häntä kuunnella? Tämä voi siis olla miehen olettama, ihan arkisista asioista eikä mikään suora kieltäytyminen tms.
Miten jaksatte katsoa tuollaisia känniääliöitä? Ihan puistattaa ajatuskin.
Jos mies saa olla passiivis-aggressiivinen eli elää kuin vastuuton kakara, niin anna hänen olla sellainen. Elä itseksesi ja lasten kanssa ja unohda kutsua mies mukaan mihinkään mukavaan.
Vierailija kirjoitti:
Selitätkö tarkemmin, millä perusteella kohtelen miestäni kuin lasta?
AP
No se ymmärsi väärin sun juttusi. Kirjoitit, että "tästä kun tulee sanomista, rajoitan vapautta". Vastaaja tulkitsi, että jos miespolo sanoo jotakin, seuraus on se että rajoitat mieheltä vapautta, esim. perut karkkipäivän.
Me muut taas ymmärrettiin heti, että mies valittaa sinun rajoittavan hänen vapauttaan, jos vetoat siihen että sovituista jutuista on pidettävä kiinni.
T. Sananselittäjä.
Jätät vaan miehen. Ihmiset jatkavat samaa käytöstään niin kauan kuin siitä ei seuraa mitään vakavaa. Jos muutat pois, niin sitten hän ehkä vasta tajuaa muuttaa toimintaansa.
Kunpa en rakastaisi häntä näin paljon. 10 vuotta ollut niin onnellista aikaa. En ymmärrä miksi hän jatkuvasti antaa aihetta mustasukkaisuudelle vaikka tietää minun epäilleen. Tuon viime reissunkin jälkeen kalsarit väärinpäin jalassa. Luulisi ettei lähtiessään aikuinen ihminen pue noin. Tulee mieleen että kiireessä kännissä päälle puetut:(
AP
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni krapulapäivä ei ole mikään EMÄMOKA, mutta palstamammoilla näköjään on pienet murheet ja vati kaatuu pienimmästäkin. Niin mamman harteillako se lapsen koko muutto on?
Sinulleko on ihan tavallista lupailla kaikenlaista ja sitten jättää luvatut asiat hoitamatta? Jos minä lupaisin mennä kaveriksi täysi-ikäisen lapsen muuttoon, niin tietenkin minä menisin. Normaalit ihmiset tekevät mitä lupaavat. Sinun kommentista selvisi, millainen ihminen sinä olet.
Jos pettää, niin sen voi tehdä vaikka keskellä työpäivää, lounastauolla. Ei siihen mitään koko yön kännäämisiä tarvita. Joko luotat mieheesi tai sitten et. Jos et, niin teet omasta elämästäsi hankalaa ja silloin olisi ehkä parasta erota?
Äläkä kohtele miestäsi kuin lasta. Eli älä paikkaile hänen tahallisia, itse aiheuttamia mokiaan perumalla omia, aiemmin sovittuja menojasi. Jos olette sopineet, että mies vahtii lapsia, niin hän vahtikoon lapsia (vaikka tuhannen potenssin krapulassa) tai hankkikoon jonkun vahtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota välittömästi ero, ja marinoidu loppuikäsi katkeruudessa kannustaen nettifoorumeilla muitakin naisia ottamaan erot miehistään.
Mikä saatana suomalaisia naisia nykyään vaivaa kun aina pitää tulla voimaistumaan nettifoorumeille jos mies ei toimi niinkuin itse haluaisi? Akattomuus on tänä päivänä miehelle todella houkutteleva vaihtoehto.
Se on hassu homma, jos homma olisi toisin päin, nainen ryyppäilisi toistuvasti aamuun asti ja jättäisi miehen vahtimaan jälkikasvua, ei käytös tulisi kuuloonkaan. Voin kuvitella ulinan määrän, jos mies haluaisi lähteä esim. jalkapallomatsiin ja vaimo ilmoittaisi "sori kulta, veny vähän ilta, pitää päästä nukkumaan, en jaksa nyt katsoa lapsia".
Luulisi että masennuksella ei ihan voi tuollaista käytöstä selittää.
Nyt heti sitten puheeksi otto, miksi toimii niin. Itselläni herää heti epäilys miehen uskollisuudesta, on löytänyt kivan känniporukan jossa voi vähän paneskella sivussa (kokemuksesta epäilen). Tietty jos se ei sinua haittaa niin pelisäännöt pitäisi kuitenkin sopia, ettei lapset kärsi (esim niin, että viettää krapulapäivän kaverillaan tai rakastajallaan ja tulee vasta selväpäisenä kotiin).