Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ovat terveitä, vaikka syöttekin perunaa, leipää, pastaa.

Vierailija
02.07.2017 |

Kuulemma niin moni sairastuu kun syö noita. Kyseessä ei siis tarvitse olla keliakiaa, ovat vain itse päätelleet, että nuo ovat ihmisravinnoksi kelpaamatonta sontaa.
Taisin olla eilen kutsuilla ainoa vieras, joka söi uusia perunoita, ihanaa pataleipääja mansikkakakkua.
Isäntäparia kävi vähän sääli, livat nähneet hirveästi vaivaa ihanien tarjottavien eteen, ja niin moni haukkui ruoat, koska niissä oli HIILAREITA.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan ruokavaliooni ei kuulu pasta, peruna eikä valkoinen leipä, mutta juhlat ovat asia erikseen ja siellä voi herkutella. Pastan ja yleisesti valkoisen höttöviljan syönnin lopettamisen/ täysjyväviljaan vaihdon jälkeen paino tippui n.10kg eikä ole siitä noussut, kun nuo itseäni turvottavat viljat eivät enää ruokavalioon kuulu. Kunhan ei ravaa joka vkl juhlissa missä on tarjolla pastaa niin hyvin voi syödä, vaikka vatsa reagoikin siihen hyvin nopeasti paisumalla ilmapalloksi.. Uudet perunat ovat poikkeus, ne ovat suurta herkkua ja alkukesästä tuleekin nautittua uusia perunoita reippaastikin :)

Vierailija
22/25 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän muutaman, jotka pitävät itseään terveenä ja syövät perunaa, leipää ja pastaa, pullaa, keksiä. Kasvirasvakermaa ruoanlaittoon kun on niin terveellistä se. Beceliä leivälle ettei tule kolesteroolia. Syövät sitä ihan tavallista kotiruokaa ja herkkuja tarpeen mukaan. Mutta mä näen ihan selvästi, että voivat todella huonosti. Valittelevat itsekin kun närästää, turvottaa, pierettää, väsyttää, aina on nälkä ja pitää tankata pientä välipalaa. Mutta silti heissä ei kuitenkaan ole yhtään mitään vikaa. Activiaa ja Actimeliä vaan nassuun niin hyvä tulee.

Itse vältän gluteeniviljoja ja ylenmääräistä hiilareilla mässäilyä. Ruokavaliooni sopii kuitenkin peruna ja riisi, pieninä määrinä. Rasva on aitoa tavaraa, ei mitään kasvirasvasotkuja tai beceleitä.

Juhlissa syön mitä tarjolla on, sillä ei niitä juhlia nyt niin paljon ole, että se kaataisi hyvän ruokavalion, joka noin muuten on kunnossa. On erittäin huonoa käytöstä katsoa nenä nyrpällään tarjottavia ja kommentoida mikä niissä on vikana kun ei kelpaa. Allergiat ja vakavammat vaivat on sitten asia erikseen, silloin voi ottaa kaikessa hiljaisuudessa sitä mitä pystyy, mutta ei silloinkaan pidä mitään meteliä asiasta nostaa. Toivoisin tätä myös ehtoisilta emänniltä, että ei sitten alettais tivaamaan, että mikä on kun ei kelpaa ja ota nyt siitä pullaa kun ihan itse uhrauduin sitä teille kaikille leipasemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pcos ja koen, että (nopeat) hiilarit ovat tosi haitallisia minulle. Ne jumahtavat heti vyötärölleni, ja vaikka olen normaalipainoinen niin vyötärönympärys kolkuttelee haitallisia mittoja. Kun noudatan vähähiilarista ruokavaliota, vyötärö kapenee heti ja pysyn normaaleissa mitoissa. Pitäisin kyllä outona, jos joku loukkaantuisi kieltäytymisestäni. Vaikka toki joskus juhlissa kakkua syönkin.

Vierailija
24/25 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei käy kieltäminen, että nämä valkoiset leivät, pastat, lihat ym. aiheuttavat pahoinvointia ja sairauksia. Se on todettu monissa tutkimuksissa ja huomioitu myös virallisissa ravitsemussuosituksissa. Kaikille ei näin tietenkään käy, sillä joidenkin elimistöt kestävät huonoa ruokaa paremmin.

"Perinteinen suomalainen kotiruoka" on harvoin kovin fiksu ruokavalio, sillä se sisältää paljon mm. makkaraa ja muuta punaista prosessoitua lihaa, nopeita hiilareita, huonoa rasvaa ja yksipuolisesti kasviksia.

Toisaalta ortoreksian kaltainen fanaattinen suhtautuminen ruokaan heikentää varmasti elämänlaatua ja rajoittaa turhaan nauttimista elämästä.

Vierailija
25/25 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko homma on kiinni ihmisen elimistön sen hetkisestä insuliiniherkkyydestä. Mitä vähemmän sinulla on rasvaa, enemmän lihasta, mitä aktiivisemmin harrastat liikuntaa ja erityisesti mitä paremmat geenit sokeriaineenvaohdunnan suhteen sinulla on, sitä paremmin hiilihydraatit sinulle sopivat.

Ja jos insuliiniherkkyys on hyvä, niin hiilarien edut suorituskyvylle ovat niin kiistattomat, että niiden runsaskin sisällyttäminen ravintoon on aika no brainer.

Poikkeuksen muodostava marginaaliryhmä ovat ehkä jotkut persettä säikeille dieettaavat bodarit. Viimeisten rasvakilojen tiristelyyn ennen kisoja monesti erilaiset sykliset ketogeeniset dietit toimii parhaiten. Vähähiilarinen dieetti säännöllisillä hiilaritankkauksilla sopii aika hyvin alakropan rasvan polttamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan