Sinä, joka sairastit lapsuudessasi sikotaudin, vihurirokon ja tuhkarokon.
Kommentit (46)
!950-luvulla syntynyt veljeni sairasti sikotaudin ja on lapseton tahattomasti. Minulle ei tullut mitään, ehkä.
Minä olen syntynyt Ruotsissa 1971 ja sairastanut tuhkarokon, vihurirokon ja sikotaudin. kaikkien jälkitautina on ollut korvatulehdus kierre. Sitä olen ihmetellyt miksi en ole saanut rokotteita. Onko käytäntö ollut eri kun Suomessa?
Kaikki sairastettu 5-10v:nä. Koko naapuruston kakaralauma oltiin aina yhtä aikaa sairaana. En muista että kukaan olisi saanut jälkitautia.
Itse sain aikuisena sairastetusta vesirokosta keuhkokuumeen jälkitaudiksi
Tuhkarokosta elämäni ensimmäinen ja viimeinen tähän asti (ikää 47v), korvatulehdus. Sama juttu veljelläni.
Sikotaudista ei muistaakseni mitään. Kaverillani aivokalvontulehdus.
Vihurirokkoa en ole sairastanut.
Vesirokosta on kolme sukulaistani joutunut sairaalahoitoon, 2 perustervettä ja yksi leukemiaa sairastanut ( joille vesirokko voi muuten olla hengenvaarallinen).
Sikotaudin jälkitautina toinen korvani kuuroutui täysin.
Olen syntynyt 70-l alussa. Sikotaudin jälkitautina minulle tuli aivokalvontulehdus. Muistan, etten pystynyt kävelemään ja luulin kuolevani. Ikää oli ehkä 6-7v. Veli oli samaan aikaan sairas, ei saanut jälkitauteja. Vihurirokosta ei mitään, tuhkarokkoa en muista.