Sinä, joka sairastit lapsuudessasi sikotaudin, vihurirokon ja tuhkarokon.
Kommentit (46)
Mulle ei tullut jälkitauteja. Kaverille tuli sikotaudin jälkitautina aivokalvontulehdus.
En, eikä tiettävästi kukaan muukaan. Synnyin 60-luvulla.
Olen sairastanut sekä sikotaudin että tuhkarokon lapsena. En saanut jälkitauteja, ei myöskään kukaan kolmesta sisaruksestani eikä ystävistäni. Olen syntynyt 1960-luvulla. Ikäisistäni lähes kaikki sairaativat molemmat taudit, koska silloin ei vielä rokotettu niitä vastaan.
Vesi -ja tuhkarokko pentuna ,sikotauti aikuisena. Tuhkarokosta jälkitautina korvatulehdus
Kaikki noi sairastettu. Ei jälkitauteja. 60-luvulla olen syntynyt.
Vesi-, vihurirokko ja sikotauti -80 -luvun alussa. Ei jälkitauteja.
Mulla ja siskolla oli sikotauti. Ei jälkitauteja.
Kiinnnostava asia tuhkarokossa:
tulee samassa ajassa 2 800.[4]
Science-lehdessä julkaistussa Princetonin yliopiston tutkimuksissa on havaittu, että tuhkarokon sairastanut on vielä kolme vuotta alttiimpi sairastumaan erilaisiin infektioihin, sillä tuhkarokko hävittää immuunijärjestelmästä muistin. Aiemmin on jo todettu että rokotteen käyttöönoton jälkeen kuolleisuus on pienentynyt muissakin infektiotaudeissa. Tuhkarokko käy B- ja T-immuunisolujen kimppuun, joihin kuuluvat myös ihmisen sairastamat infektiot muistavat immuunijärjestelmän muistisolut. Muistisolujen ansiosta virukset eivät yleensä sairastuta ihmistä uudestaan
Tunnen tuhkarokon vuoksi kuuroutuneen henkilön.
Kaverini siskolla on keskivaikea lehitysvamma ja epilepsia kun äitinsä sairastiraskausaikana vihurirokon.
Syntynyt myös 60-luvulla, rokoista sairastett tuhkarokko ja sikotauti, vihurirokkoa vastaan rokotettu vuonna 1981. Ei mitään seuraamuksia sairastetusta rokoista, eikä oireita rokotuksesta.
Tuhkarokko länsimaissa aiheuttaa keuhkokuumeen 1/20, aivokalvintulehduksen 1/2000 ja kuoleman 1/3000. Rokote aivokalvontulehduksen 1/1000000.
Muista sit ap että kuolleet ei ole täällä kertomassa.
Ei suoraan kytköksissä olevaa. Mahdollisesti.
En saanut, tuttavista en tiedä. Mutta tuhkarokko oli kamalan tuskainen tauti ja luulin kuolevani siihen, kun sen 7-vuotiaana sairastin. Vihurirokon ja sikotaudin sairastin niin lievänä, etten tuntenut olevani ollenkaan kipeä.
Miehen setä tuli steriiliksi sikotaudin jälkeisen kivestulehduksen takia.
Ei muistaakseni, mutta otos on pieni: Olen kotoisin pikkupaikkakunnalta.
Sikotauti pienenä, vesirokko vasta teini-iässä. Ei tainnut tulla jälkitauteja ja hedelmöityskykykin pysyi. Ainakin kovasti on noissa kahdessa minun näköäni, vaikka voihan se olla vaan kuvitelmaa.
Minulla ja veljelläni oli molemmilla sikotaudin jälkitautina aivokalvontulehdus, 70-luvulla.
Tuo on todella vakava tauti vielä nykypäivänäkin, joten jos AP suunnittelet kieltäytyväsi lastesi kohdalla rokotuksista näitä vastaan niin mietipä uudelleen.
On ollut vesirokko, vihurirokko, tuhkarokko ja sikotauti. En saanut jälkitauteha ja oon -70 luvun alussa syntynyt.
Mieheni sai sikotaudin jälkitautina aivokalvontulehduksen.