Miksi ulkomaalaisten suomalaiset vaimot ovat rumia ja lihavia?
Kommentit (46)
minusta ja pohjois-afrikkalaisesta muslimimiehestäni.
Mulla ei ole mitään tarvetta selittää kilojani kenellekkään, mulla ei ole kenellekkään tilivelvollisuutta mun työstä tai koulutuksesta.
Hyvin on tähän saakka pärjätty ja toivottavasti jatkuu samaan malliin. Ja ei myöskään ole tullut tarvetta pukea kaapuja tai huiveja päälleni.
minä olen, koska juon liikaa olutta ja syön liikaa huonoja hiilihydraatteja :)
Ei kiinnosta olla suomalainen, mutta Suomen sosiaaliturva ja muu lähtömaata parempi elintaso kiinnostaa kyllä.
Menolippu tuollaisille elintasopakolaisille kouraan. Eikös siellä Somaliassa ole jo olot rauhoittuneet, että sinne takaisin vaan KOTImaata rakentamaan, kun on kerran Somalian kansalainenkin.Ja samat sävelet kosovolaisille, sielläkään ei enää sodita, jotenka takaisin sinne vaan kaikki.
Aviomieheni on somalialainen. Hänellä oli jo pysyvä oleskelulupa ennenkuin tapasimme. Ja suomen kansalaisuuden saisi ja olisi saanut ajat sitten, jos olisi hakenut. Ei vain ole tarvetta sille kansalaisuudelle.
Emme saa muuta suomalaista sosiaaliturvaa, kuin mitä kaikki saa eli lapsilisä yhdestä lapsesta sekä kotihoidontuki, koska hoidamme lapsen kotona, vaikka olemme molemmat työssä. Mies peräti tekee kahta työtä. Eli koulutettu on.
Somaliassa tilanne ei ole paranemaan päin. Vaan menossa pahempaan suuntaan, etkö seuraa maailman menoa ollenkaan?
Mieheni on muukalainen, hänellä on muukalaispassi, koska Somaliassa on sisällissota, eikä toimivaa keskushallintoa.
ei ole hakenut Suomen kansalaisuutta.. jokainen maassa asuva ymmärtää
että on huomattavasti parempi kun omaa sen maan kansalaisuuden missä asuu. Voi esim. äänstää (vaikuttaa) ja on oikeutettu moniin etuihin mihin vain kansalaisuuden omaava on oikeutettu.
Minun mieheni anoi heti Suomen kansalaisuutta kun sen saaminen oli
mahdollista, on huomattavasti järkevämpää ja turvallisempaa hankkia maan kansalaisuus JOS se siis saa..
26.
arkielämäämme mitenkään.
Jossain vaiheessa varmasti kansalaisuuden hakee, mutta nyt ei ole asialla kiire.
Kuitenkin asunut Suomessa yli 15 vuotta.
Esim. ystäväni on lapsena muuttanut Ruotsista Suomeen, eikä hän ole hakenut Suomen kansalaisuutta, koska katsoo, että sillä ei ole niin suurta merkitystä.
ja tietenkin saa äänioikeuden. Muuta niin merkittävää etua sillä ei taida olla. Tai tietenkin myös se, että ulkomailla jos sattuu jotain, voi pyytää apua Suomen suurlähetystöstä/konsulaatista.
Mutta jos ei matkustele, eikä halua äänestää, niin eipä se kansalaisuus nyt niin merkittävä asia ole.
Täällä venakoita vilisee ja kaikilla rumat lihavat miehet.