Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuntemuksia ennen synnytkseen lähtöä?

30.03.2006 |

Itselläni on nyt rv 39+1. Olen jo monta viikkoa siivonnut asunnon läpi. Tänään siivosin saunan perusteellisesti, mutta ei supistuksen supistusta tullut.

Millaisia kokemuksia tai tuntemuksia muilla on?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on varmasti ihan ok jos siististä huushollista pitää, mutta ei sillä puhtaan kämpän lisäksi saa kun itsensä väsyneeksi :D Mulla tämä edellinen (nyt 1v6kk) tosin syntyi seuraavana päivänä kun (tiedostamatta) jynssäsin kodinhoitohuoneen alakaappia, jota en ollut pessyt ainakaan pariin vuoteen! Tuon kun isäni sattumoisin näki ja kertoi äidilleni kotona niin äiti totesi, että " kyllä se vauva sit lähiaikoina syntyy!" Eli usein yhtäkkinen, jossainmäärin tiedostamaton siivousvimma kai enteilee synnytystä.

Kyllä ne supistukset sitten alkavat vaikka lehteä lukiessa kun niikseen on. Malta rauhassa ja tee sen verran kotihommia kun itsestäsi tuntuu hyvältä, eikä niinkään synnytystä jouduttaaksesi!

Tällaisen neuvon antoi

Vuokko rv 39, lapset -99 -01 ja -04

Vierailija
2/10 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul alkoi aamulla oudolla tunteella selässä,vähän jomotti,kuumotti,ja illalla olinkin jo synnyttänyt!onnea synnytykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen muutenkin kuulema välillä ehkä vähän liiankin kova siivoamaan. En mie itseäni ole väsyttänyt siivoamisella. Aika vain kuluu paremmin. Toisaalta kyllä toivon,että vauva syntyis jo, mutta kyllä se tulee kun on valmis. =) Kiitos vastauksistanne. =)

Vierailija
4/10 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, ettei mistään vippaskonsteista ole apua synnytyksen käynnistämiseen! Kaikkea kokeiltiin, esim. muutto kaikkine oheispuuhineen ollessani rv 39+2. Esikoisemme syntyi lopulta 7 viikkoa sitten rv tasan 42 aamulla klo. 8. Edellisen päivän aamuna huomasin limatulpan irtoilevan ja iltapäivällä alkoi jomottelu, joka iltaa ja yötä myöten kehittyi kunnon supisteluiksi. Yöllä neljältä menimme sairaalaan ja suoraan synnytyssaliin. Loppu ajan odotus oli piinaavaa ja luulin, ettei lapsi synny kuin käynnistyksellä, mutta sieltä se tyttö sitten tuli ihan itse ja perin mallikkaasti. Tsemppiä synnytykseen kaikille joilla se on lähiaikoina edessä :)

Vierailija
5/10 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä sikiön liikkeet vähentyneet tai heikentyneet ennne synnytystä. Itselläni niin vilkas lapsi on yht' äkkiä rauhoittunut. Liikkkuu kyllä, mutta ei lainkaan entiseen tahtiin.

Onko kokemusta synnytyksen käynnistymisestä, jos kohdunkaula on normaalimittainen ja kohdunsuu erittäin kiinni viime viikoille asti. Mietin vain, että voivatko avautua yht' äkkisesti ja synnytys käynnistyä arvaamatta.

6/10 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nimittäin raikkosin koko kämpän puhtaaksi! Mies on viimeiset puoli vuotta mopannut ja tehnyt raskaimmat, nyt minä täällä yksin (poitsun 2v1kk kanssa toki) tein kaikki hommat ;) Jotenkin ihanan kamalan puhdistava riitti oli. Ja pitkästä aikaa olen viime päivinä jopa leiponutkin...

Esikoinen lähti syntymään yllättäen, kaikki paikat oli kiinni ja kaula jäljellä kun vedet alkoi tihkua (rv 38+1), eli kyllä se synnytys voi lähteä tosi odottamatta ja äkkiäkin käyntiin huolimatta siitä, mikä on kohdunsuun tilanne ollut. Tällä kertaa ei ole viime viikkojen tietoa asiasta.

Ja aloittajan kanssa ilmeisesti molemmilla la on ensi keskiviikkona :)

eikkuli 39+3

Vierailija
7/10 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kuukauden ennen synnytystä! Ylimmillään vimma taisi olla pari viikkoa aiemmin. Et ei sen siivous vimman varaan kyllä voi laskea..

Meillä lapsi syntyi tasan laskettuna päivänä. Oli jo pari päivää supistellut vähän voimakkaammin, mut aamulla en enää saanut nukuttua ku kiristi vatsaa aina kymmenen minsan välein. Seitsämältä herätin miehen ja se mittaili välejä. Alle 10 minsaa, mut ku ei ne tuntunut ollenkaan supistuksilta niin ajattelin et mennään kuitenkin tarkistaan sairaalaan et mikä on tilanne. Tyytö syntyi illalla yhdeksältä.. :) Toisilla alkaa vauhdilla toisilla ei.. :)

Vierailija
8/10 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tosi hyvä olo ja silloin olen siivonnut yms.

Sitten kun H-hetki lähestynyt niin mahani on mennyt löysäksi. Ekan lapsen kanssa ei minkäänlaisia kipeitä supistuksia ennekuin alkoi nuo oikeat supistukset sitten vuorokauden ennekuin lapsi syntyi. Tokan kanssa on supistellut ainakin 2kk ennen synnytyksen. Sanoin miehelle päivittäin että " tänään tulee lähtö" ... silti syntyi vasta rv:lla 40+2

Niin, yksi juttu jonka voisin mainita on se että seksi-haluni on herännyt uudelleen henkeen aina enenkuin on tullut lähtöä vaikka en ole välittänyt seksistä juuri lainakaan raskausajan loppupuolella.

Molemmat synnytykset ovat aloittaneet spontaanisesti supistuksilla.

Tokan lapsen kanssa meni vedet vasta muutamaa minuuttia ennekuin lapsi syntyi.

Fia, B 1v 3kk & L 1kk

Vierailija
9/10 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokautta ennen synnytystä oli menkkamaista kipua alaselässä ja se alkoi tulla pätkissä tietyin aikavälein, eli supistuksiahan ne olivat. Lopulta irtosi limatulppa (verinen klöntti) muuten limaa oli tullut pikkuhousuihin jo kuukauden päivät. Seuraavana yönä tuli lähtö laitokselle kun supistuksia (kipeitä) tuli jo kahden minuutin välein... Lähdin siis ihan viimetingassa sairaalaan. Eipä siinä muuta tainnut toisen lapsen kanssa olla... Ekan kanssa ei tullut minkäänlaisia merkkejä vaan aamulla viidelät heräsin hirveeseen pissahätään, kunnes tajusin että nehän oli vedet jotka siinä meni ja meni ja meni... :)

Vierailija
10/10 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä aloin vkon 40 jälkeen olla epätoivoinen. Kävelin 12km:n lenkkejä, pesin matot suihkussa jne.. kun vkolla 41 mentiin aloin luopua toivosta..

rv 41+3 tuntui harvakseltaan pientä supistelua, illalla alkoi valua veristä limatulppaa ja makaaminen alkoi olla mahdotonta, supistukset tuntuivat..hmm.. napakoilta. ei kipeiltä, mutta sellasilta lamaannuttavilta.

yöllä rv 41+4 lähdin sairaalaan näytille varmuudeksi, ja hyvä että menin, olin 5-6cm auki jo ja sieltähän se typy sitten tulla tupsahti vaikka jo manasin ettei se tule koskaan :D

T:Neiti21