Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla säästötiliä, johon siirrät joka kuukausi (edes vähän) rahaa säästöön pahan päivän varalle?

Vierailija
01.07.2017 |

Jos ei ole, niin miksi ei?

Meillä on. Siirrämme aina ensin tilipäivänä pari sataa säästötilille säästöön. Ei tule kulutettuakaan niin paljon kun tuntuu, että tilillä on vähemmän rahaa käytettävissä.

Onko sinulla säästötiliä, johon siirrät joka kuukausi (edes vähän) rahaa säästöön pahan päivän varalle?

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vähintään kuukaudessa 50 € käteisenä talteen muuten vaan, en tilille.

Vierailija
2/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mulla menee 20 senttiä kuussa sinne. Siellä on nyt euro kakskyt. Vois tieten euroon nostaa, enempää ei oo varaa laittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siirrän. Nettotulot kuukaudessa noin 1300e, kuussa säästötilille menee noin 300e. Taloudessa yksi lapsi, asuntolainan lisäksi ei muita lainoja, auto velaton.

Vierailija
4/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi säästötiliä käyttötilin lisäksi.Käyttötilille tulee molempien palkat. Toiselle säästötilille siirretään kuukausittain käyttötililtä laskujen ja elämiseen käytettyjen menojen jälkeen ylimääräiseksi jääneet varat. Tältä tililtä otamme rahaa käyttöön esim matkoja, tai muuta tavallisesta arjesta poikkeavaa isompaa hankintaa varten. Toinen säästötili on sellainen, jossa on aina 5000 euroa, eli se hätävara, joka olisi hyvä jokaisella olla pahan päivän varalle.

Vierailija
5/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole osakkeisiin ja rahastoihin kyllä siirrän loppu kuusta kaikki ylimääräiset rahat.

Tiukan paikan tullen sieltä on helppo realisoida ne käteiseksi ja pienemmissä jutuissa auttaa visa.

Vierailija
6/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä. Olen saanut niin paljon perintöä, että siinä on ihan tarpeeksi "pahan päivän" varalle; ei minun ole mielekästä säästää enempää.

Vierailija
7/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee 300e säästöön, kyllä on auttanut jos joskus on tiukkaa niin sieltä saa otettua mutta ensi kuussa taas elän säästeliäästi ja laitan "lainatut" rahat takaisin.

Vierailija
8/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yhteiselle käyttötilille on kertynyt se mikä on kertynyt, ja sieltä sen voi käyttää ilman rituaaleja kun tarvitsee, isompia menoeriä viime vuosina ovat olleet esim. kylppäri-khh-remontti ja autonvaihto. Ollaan molemmat järjeviä rahankäyttäjiä ja toistaiseksi tulot ovat riittäneet ja puskuri kehittynyt ilman budjetteja tai aktiivista säästämistä niin ei olla nähty tarpeelliseksi. Minä olen sellainen taulukkoihminen että jos suunnitelmalle tulee tarvetta niin se onnistuu.

Tilillä nyt 22 000 €. Kunhan palaan töihin ja palkansaajia on kaksi, aloitetaan jonkinlainen eläkesäästäminen minulle (olen ollut vuosia kotona).

Vierailija
9/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan, onhan mulla tuo s-tili jolle bonuksia kertyy joinain kuukausina joku 1,50e. Muuten on vähän turhaa haaveilla säästötilistä 800e tuloilla.

Vierailija
10/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan mielummin rahastoihin ja välillä osakkeisiin, kasvaa edes jonkin verran kun säästötilillä korko ihan olematon. Säästötili on ns. humputtelutili, sieltä saa napsia kivoihin isompiin juttuihin.

Vierailija
11/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa pankidsa tili jonne siirrän rahaa. Jatkuvasti menee 50 e kuussa, mut saatan laittas välillä 300 e ylimääräistä. Lisäksi on vapaaehtoinen eläkevakuutus, jota olen maksanut jo vuodesta 1997.

Vierailija
12/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan palkkaa käteen noin 2000/kk. Säästötilille menee siitä 500/kk. Toinen säästötili on veronpalautuksille ym. ja sieltä en nosta koskaan mitään. Nyt sillä tilillä 21 000, toisella 9100€. Käyttötilille jätän vain pakollisten menojen verran rahaa.

Vierailija
13/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla tili, mutta en siirrä sinne mitään, koska ei ole mitään siirrettävää. Rahat eivät nytkään riitä laskuihin.

Vierailija
14/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan 200 euroa säästöön joka kuukausi. Olen tehnyt niin jo 20 vuotta.

Vierailija
15/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääosa porukasta tietää....

Tuliko teille Tilastokeskusesta soitto? 

Vierailija
16/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gu kirjoitti:

Eli pääosa porukasta tietää....

Tuliko teille Tilastokeskusesta soitto? 

Tietää mitä?

Vierailija
17/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan siirrä millekään säästötilille. Sijoitan tuottavasti. Tilillä on sen verran, että endimmäisestä hödästä selvitään ja sen enempää siellä ei kannata pitää eikä missään tapauksessa kerätä enempää.

Vierailija
18/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut säästää ja se on kyllä vaikeaa. Tässä kuussa putkimies ja ikkunan korjaus, kännykkä hajosi ja pitää käydä korjauttamassa tietokonekin. Ostin kaurahiutaleita, 15 kananmunaa, jauhoja ja auringonkukkaöljyä joten tästä kuusta tulee pannarikuu.

Vierailija
19/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On säästötili, mutten laita sinne mitään kuukausittain vaan kerralla enemmän, esim. tonnin vuodessa.

Vierailija
20/54 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeen eri rahastoon menee yhteensä 450€/kk. Harrastuksiin siirrän kerran viikossa nimetylle tilille harradtuksen hinnan --> sen verran saa käyttää harrastukseen.

Yhteisistä talousrahoista laitetaan syrjään talo/ kodinkoneenvaihtovara/remonttitilille ja toiselle lomatilille 100€/kk/tili mutta näitä rahoja käytetään tarpeen mukaan.