Mitä tarkoittaa lit?
Kommentit (29)
Vähän vaikeaa selittää suomeksi mutta jotain hauskaa, coolia yms. Voit sanoo vaikka, että jotkut bileet on lit.
Kiitos! :D Mistä lyhennennetty?
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikeaa selittää suomeksi mutta jotain hauskaa, coolia yms. Voit sanoo vaikka, että jotkut bileet on lit.
En tiedä, mutta asiayhteyksistä olen olettanut, että tarkoittaisi kirjaimellisesti käännettynä "syttynyt". Eli olisiko "liekeissä" hyvä suomennos..? Jotain erityisen positiivista se kuitenkin on merkitykseltään.
Tytär hokee sitä minulle joka välissä. :D Ei ole suostunut selittämään mitä tarkoittaa. Nytpä tiedän, kiitos teille! :D :D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta asiayhteyksistä olen olettanut, että tarkoittaisi kirjaimellisesti käännettynä "syttynyt". Eli olisiko "liekeissä" hyvä suomennos..? Jotain erityisen positiivista se kuitenkin on merkitykseltään.
Kiitos!! Totta tämäkin!
Vierailija kirjoitti:
Sänky ranskaksi. Tai lyhenne sanasta literature.
Asiayhteydesta riippuen lit voi olla: Valaistu (valot paalla), kirjallisuus (lyhennys), sytyttetty tai sitten humalassa (jota epailen teinin tapauksessa).
Eiköhän se panemista loppupeleissä tarkoita.
Lit = kansi englanniksi
Lit = sytytetty englanniksi
Voi saatana miten vammaista tää nykyslangi on
Vierailija kirjoitti:
Tytär hokee sitä minulle joka välissä. :D Ei ole suostunut selittämään mitä tarkoittaa. Nytpä tiedän, kiitos teille! :D :D
Vierailija kirjoitti:
Ei se tiedä itekään, hokee vaan kun on kuullut muilta... Eikä niistäkään kukaan oikeestaan tiedä muuta kuin että jotain tosi siistiä se tarkottaa.
Vierailija kirjoitti:
Lit = kansi englanniksi
:D
Urbaanin sanakirjan mukaan tarkoittaa a) olla todella kännissä/huumeissa b) olla pienessä kännissä c) jotain mahtavaa, hienoa kuten "cool" tai "hot" aiemmin.
Jokin asia, ihminen tai tapahtuma voi olla "lit"
Suomeksi "liekeissä"
En kylläkään ymmärrä miksi suomea puhuva sanoisi lit. kuulostaa jotenkin tyhmältä.
Lyhenne sanoista Lucifer iskee tänään.
Lit = laimeasti imeskelee titaniccia :D
Sänky ranskaksi. Tai lyhenne sanasta literature.