Onko tämä tabu? Alapää synnytyksen jälkeen?
Minulla meni ensimmäisen synnytyksen jälkeen alapää ihan järkyttäväksi. Synnytksestä on nyt yli vuosi, odotan toista lasta.
Häpyhuulet ovat levinneet ja suurentuneet, emättimestä pursuaa joitain liuskoja vähänkuin kolmannet häpyhuulet, yksi on sellainen aika iso joka näkyy selvästi. Epäilen tämän johtuvan välilihan leikkauksesta, lääkärissä eivät vastaa kunnolla kun kysyn, mumisee vain että normaalia.
Peräaukonsuukin ihan levinnyt ja ruttuinen eikä sellainen tiukan näköinen niinkuin ennen. On kuitenkin tiukka mutta se nahka levinnyt ja näyttää oksettavalta. Myöskin pukamia tässä raskaudessa ja ulkoiset pukamat tursuaa.
Tämä ei voi olla normaalia! Miksi lääkärit eivät tutki vaikka olen useasti pyytänyt? Kuulemma on normaalia, mutta olen useasti lukenut netistä eikä kenelläkään ole vastaavaa kokemusta. Kaikki kirjoittaa että alapää on täysin normaali ja ei ole mitään kosmeettisia haittoja ja jopa ammattilaiset kirjoittaa että alapää palautuu kyllä normaaliksi. Miksi minulla ei v*ttu palaudu? Itken taas täällä kun en ymmärrä mistä tämä johtuu jos kerta ei pitäisi jäädä ruman näköiseksi.
Onko asia oikeasti näin vai eikö näistä rumiksi menneistä alapäistä puhuta?
Ps. Anteeksi jos sekava kirjoitus tai oudon kuuloinen, on niin ikävä olo taas että itkun takaa saattaa tulla sekavaa tekstiä.
Kommentit (32)
Millainen mies jättää vaimonsa ja lapsensa vaimon räjähtäneen alapään takia? Ei siinä rakkaus ole kunnossa, jos tuollaisen takia ukko ei saa aisaa stondikseen ja alkaa etsiä uutta suhdetta. En kutsuisi sellaista hyypiötä mieheksi enkä varsinkaan isäksi.
Bulldogin pärstältähän monen synnyttäneen akan tus su näyttää, reikä on monesti myös paljon löysemmän tuntoinen verrattuna synnyttämättömiin naisiin. No, kyntömies ei vakoa valikoi.
Mulla ilmeisesti tikit lähti liian aikaisin, niin mulla on kaikki häpyhuulet sillain useassa osassa ja yhdestä roikkuu kuvailemasi tyyppinen riekale. Mulle kaikki on ok kunhan vaan värkit toimii, mä pelkäsin ihan älyttömästi että virtsankarkailu jää pysyväksi vaan luojan kiitos se loppui!
Mullakin tuli ulkosia muutoksia alapäähän ihan raskauden takia, lapsi syntyi sektiolla. Seksi tuntuu ihan sairaan hyvältä synnytyksen jälkeen ja jotenkin tietoisempi olo siitä mitä siellä sisällä oikein on. Itse en siis alapääni tai peräaukkoni ulkonäöstä stressaa. Alapäitä on sitäpaitsi yhtä monta erilaista kun onse naisiakin. En mä edes tiedä miltä sen poliittisesti korrektisti tulis näyttää. Jos aiheuttaisi vaivoja menisin gynelle.
Ekan synnytyksen jälkeen alapää oli täysin muuttumaton, jopa gyne jossain tarkastuksessa hämmästeli, että ai olet synnyttänyt vai? Toisen synnytyksen jälkeen tarina onkin toinen, mutta yllättävän vähän olen jaksanut tuota miettiä ja murehtia.
Suosittelem että käyt yksityisellä jos asia vaivaa. Korjaus leikkauksia kyllä tehdään ja yksityiseltä voi kinuta lähetteen julkiselle puolelle jos hinta hirvittää. Minulla kaikki palautui normaaliksi tosi nopeasti, mutta jos ei olisi, olisin ehdottomasti mennyt korjauttamaan. Tsemppiä!
Kuinka pitkä ponnistusvaihe sulla oli? Omani oli alle 10min ja kaikki palautui nopeasti ennalleen vaikka vähän tikkejäkin tuli. Ja uskon että ponnistusasennollakin on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti väliä miltä alapääsi näyttää ? Missä sitä oikeen esittelet? Minä olen tyytyväinen , kun palauduin toiminnoiltani normaaliksi, seksiinkin suhtadun rennommin ja hyväksyvämmin kuin nuorena.
Tätä minäkin ihmettelen. Enpä minä ennen synnytystäkään peilaillut harva se päivä, että onpa kaunis alapää, enkä todellakaan synnytyksen jälkeen kauhistele, kuinka se ei enää tismalleen samalta näytä. Tai mistä tiedän, vaikka näyttäisikin. Ei tullut otettua kuvia ennen ja jälkeen -tilanteista. Mitä väliä sillä ulkonäöllä on, jos ei mitään toiminnallista ongelmaa ole? Ja jos joku miettii, että mitä mieskin ajattelee, niin useimmin miehillä on ihan muut asiat mielessä, kuin alapään esteettisyys, kun se on paljaana nenän edessä. Eikä se kovin esteettinen ole synnyttämättömilläkään, aika irvokas oikeastaan.
Annatteko miesten nuolla jos on kauhean näköinen alapää ja peräpukamat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti väliä miltä alapääsi näyttää ? Missä sitä oikeen esittelet? Minä olen tyytyväinen , kun palauduin toiminnoiltani normaaliksi, seksiinkin suhtadun rennommin ja hyväksyvämmin kuin nuorena.
Tätä minäkin ihmettelen. Enpä minä ennen synnytystäkään peilaillut harva se päivä, että onpa kaunis alapää, enkä todellakaan synnytyksen jälkeen kauhistele, kuinka se ei enää tismalleen samalta näytä. Tai mistä tiedän, vaikka näyttäisikin. Ei tullut otettua kuvia ennen ja jälkeen -tilanteista. Mitä väliä sillä ulkonäöllä on, jos ei mitään toiminnallista ongelmaa ole? Ja jos joku miettii, että mitä mieskin ajattelee, niin useimmin miehillä on ihan muut asiat mielessä, kuin alapään esteettisyys, kun se on paljaana nenän edessä. Eikä se kovin esteettinen ole synnyttämättömilläkään, aika irvokas oikeastaan.
Tottakai toimintakyky on kaikkein tärkein. Mutta saahan sitä myös olla surullinen muuttuneesta alapäästä. Itse kyllä pidän pimppini ulkonäöstä, joten kyllä minua haittaisi radikaali muutos.
Miksi jotkut täällä haukkuu miestä? Mies ei ole kyllä valittanut minun alapäästä yhtään, eikä hän sitä kammoa. Samanlailla pitää siitä kuin ennenkin. Minä en puhunut miehestäni tässä mitään. :D
Pointtihan oli se että minä itse olin kovin huolissani ja peloissani onko minulla jotain suurempaa vikaa, kun netissä lukiessa en löytänyt yhtäkään keskustelua missä olisi kerrottu että alapää voi synnytyksen jälkeen jäädä tosi rumaksi. Vaan kaikkialla lukee että alapää palautuu normaalin näköiseksi synnytyksen jälkeen. Jopa ammattilaiset kitjoittaneet niin. Ja kun minulla ei todella ole palautunut.
Ja sitten joku tuli haukkumaan miksi teen lapsia peräkkäin niin nopeasti jos alapää on niin tärkeä. Vastaus siihen että rakastan lapsia ja se alapään muutos ei kaada minun elämääni vaan aloitin tämän ketjun koska olin peloissani, niinkuin olen jo selittänyt. Ja sain monelta ihanalta ihmiseltä jo vastauksen että asiasta ei vain puhuta, mutta on normaalia että alapää voi jäädä rumaksikin.
Ja sitten joku vielä puhui että ei tuijottele alapäätään harvasepäivä, en minäkään mutta kyllä aika usein tulee katsottua, kun esim sheivaa ja kun yksin tai miehen kanssa touhuaa jotain jännempää kuin peitonalla pimeässä. ;)
Kiitos vielä kaikille <3
Ap