Snobit työpaikalla, ei jaksa enää edes yrittää keskustella
Olen aika uusi työntekijä ja yrittänyt nyt kesällä tutustua paremmin saman konttorin väkeen. Kiire on hellittänyt ja vähemmän porukkaa paikalla, joten tunnelma on rennompi. Tänään olin paikalla parin johtajan kanssa, joita en tunne henkilökohtaisesti. Kahvitauolla on mielestäni luontevaa ja kohteliasta kuitenkin jutella kaikkien pöydässä olevien kanssa, oli titteli mikä hyvänsä. Olen toki "pelkkä" assari ja ura vasta aluillaan, mutta missään aiemmassa työpaikassa en ole törmännyt tällaiseen käytökseen, mitä tässä paikassa. Ikään kuin minua ei olisi tai kaikki mitä sanon, täytyy jotenkin kyseenalaistaa tai väheksyä. Ei pyydetä mukaan lounaalle, vaikka istun vieressä eikä muutenkaan huomioida. Tänään viimeksi kahvitauolla tuli puheeksi kaupungin ravintolat ja kerroin uudesta aasialaisesta ravintolasta, jossa on hyvä monipuolinen buffetti. Johon toinen totesi: "En miellä kiinalaisessa syömistä ravintolassa syömiseksi."
Eipä siinä paljon huvittanut enää juttua jatkaa. Kyllä nämä snobbailijat ovat sitten juntteja pahimmasta päästä, eivätkä itse sitä tajua. Ikävä vanhaa työpaikkaa, jossa oli fiksuja johtajia :( . Onko tämä sitten kuinka yleinen kulttuuri työpaikoilla?
Kommentit (8)
Olen joskus ollut työpaikalla jossa johto söi omassa ruokalassaan jossa oli pöytiin tarjoilu, eikä ravintolavertailuja juuri harrastettu pomojen kanssa, mutta olihan sielläkin pomot kohteliaita. Minusta tuollaisia kommentteja ei pitäisi laukoa muuten kuin läppänä tuttujen kesken. Voi tietysti miettiä oletko ollut liikaa pomoissa kiinni ja tehnyt itseäsi tykö, mutta todennäköisesti tyyppi on vain törppö.
Itselläni on ollut työpaikkojs jossa on ollut koko ajan selllainen fiilis että ei riitä.ja ketään ei kiinnosta, ja yhdestä sellaisesta tuli kenkääkin (yt:t). Nykyisessä paikassa onneksi miellyttävä ja kannustava ilmapiiri ja pomot ja assarit juttelee keskenään ihan vapautuneesti.
Nykyaika einsuosi pitkiä työsuhteita, joten kun olet ollut siellä paikassa vuoden, rupeat hake.aan muualle.
Tämähän ei ole normi edes monessa länsimaassa, että johto kaveeraa alaisten kanssa tai juttelee "casuaalisti". Hierarkiakäsitteet on edelleen vahvoilla monissa osaa Eurooppaakin.
Mutta kun Suomessa ollaan niin kyllä minäkin yleensä odotan että johtajien kanssa voi jutella muina miehinä, ihan siinä missä opettajien tms. muiden "auktoriteettihenkilöiden" kanssa. Tosi tympeän kuuloisia nuo sinun esimiehesi :/
No itse keikkailen eräässä laitoksessa, toki olen siellä parhaiten koututettuja. Mut dissataan monesti myös ihan täysin.
Vahvistan omalta osaltani sen mitä muutama jo sanoikin. Toi pomo on idiootti, lisäksi vieläpä alentuva nulikkamainen mulkku. Voi olla parasta oman v-käyrän kannalta ettet enää yritä jutella sen kanssa. Se loukkasi sua kerran (täysin tahallisesti) mutta sun ei tartte sietää sitä sen enempää. Se nulkki pysyy nulkkina lopun elämäänsä.
No olen kyllä samaa mieltä tuon törppöjohtajan kanssa mutta jos on yhtään sosiaalisesti älykäs niin ei sitä sanota päin naamaa.
Olisit kysynyt siltä, että mitäs se sitten on
Törppöjä ovat.