Mikä terveydellinen ongelma rasittaa eniten elämääsi?
Kommentit (171)
Todella huono itsetunto. Tuntuu, etten voi käydä missään ja olla ihmisten ilmoilla. Kiusaamisen jälkeen olen jotenkin ajatellut etten ole oikeutettu nauttimaan mistään, että minun kuuluu pysyä poissa toisten silmistä. Ja olen alempi arvoinen kuin muut.Tämä tuntuu vankilalta sen takia, että toiset oikeasti elää elämäänsä ja minä vaan olen elossa. Sitten selitän itselleni, että parempi täällä muiden katseilta piilossa, vaikka haluaisin ihmisten seuraa ja meinaan välillä hajota tähän yksinäisyyteen. Toivon niin, että olisin saanut tavallisen nuoruuden sillä olen aina muutenkin ollut herkkä. Tätä on niin vaikea muuttaa. Huomaa, että aika kuluu ja elämä on vaan samanlaista. Tietysti tämä ei ole mitään sairauksiin verrattuna ja monesti kun lukee esim lehdestä juttua sairaasta ihmisestä niin siinä huokuu positiivinen asenne. Sitä arvostan suuresti, että ihminen joka sairastaa pystyy olemaan vielä positiivinen. Itsekin haluaisin ennen kaikkea olla onnellinen. Stressaan jatkuvasti eri asioista ja muistan jo lapsena olleeni huolestunut milloin mistäkin.
Siitepölyallergia. Alkaa maaliskuussa (etelästä tuleva pähkinäpuu ja lumen alta home). Vaikuttaa juhannukseen asti. Vaikuttaa ruoka-aineisiin ympäri vuoden (rajoitelista on loputon) ja elämän laatuun koko kevään kun ns flunssa kestää kaks kolme kuukautta!
Vierailija kirjoitti:
Astma, nivelrikko, välilevyn pullistuma, herpes ylhäällä ja alhaalla, ahdistus ja/tai masennus. Näistä raskain on tuo herpes. Se ei oireile, mutta henkisesti raskain.
Huuliherpes on vaivannut myös minua 11-vuotiaasta lähtien, vaan ei enää vaivaa, kun sain lääkärin kirjoittamaan minulle estolääkityksen. Estolääkitystä en ota joka kk edes yhtäkään. Jos tuntuu, että herpestä pukkaa, otan heti yhden kapselin ja herpes menee takaisin. 👍
Krooninen haavainen paksusuolentulehdus, joka vaivaa milloin ummetuksena, milloin ripulina. Jatkuva väsymys, kun ravintoaineet imeytyvät huonosti ja hemoglobiini aina varkain laskee, kun suoli vuotaa verta aina enemmän tai vähemmän. Tavallisten vaivojen, kuten päänsärkyjen ja poskiontelotulehdusten lääkitseminen ärsyttää suolistoa entisestään, saati sitten rautalisä hemoglobiinin laskiessa. Eihän tästä tule tolkkua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herra Crohnkin jää kakkoseksi herra Hashimotolle. Kilppari on väliin vajaalla, väliin ylikierroksilla, eikä ikinä oikein kohdallaan missään. Oireita riittää ja hermo menee.
Sama täällä ja tk-lääkärit eivät ymmärrä asiast mitään.😡
Oi, kohtalotoveri. Joo, ei kannata edes yrittää kuin endon kanssa. Täällä ollaan taas ylikierroksilla, kuin palamaan syttyisi ja sydän rallattelee omiaan. En toivo helteitä heinäkuulle 😧
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskauden ja synnytyksen aikana kehittynyt peräpukama...Ei auta rasvat, ei.
Lääkäriin ja pukaman hirtto.
Ei, ei! Ensin kannattaa tutkia, onko anaalifissuuraa tai laskeumia. Koska jos on, niin hirtto aikaansaa vaan helvetinmoisen verenvuodon. Tai niin siis ainakin mulla kävi...
Paha polvivamma. Leikattu ja periaatteessa siis korjattu, mutta kipuja joka ikinen päivä, pienestäkin rasituksesta. Voimakkaatkaan särkylääkkeet eivät auta.
Vierailija kirjoitti:
Krooninen haavainen paksusuolentulehdus, joka vaivaa milloin ummetuksena, milloin ripulina. Jatkuva väsymys, kun ravintoaineet imeytyvät huonosti ja hemoglobiini aina varkain laskee, kun suoli vuotaa verta aina enemmän tai vähemmän. Tavallisten vaivojen, kuten päänsärkyjen ja poskiontelotulehdusten lääkitseminen ärsyttää suolistoa entisestään, saati sitten rautalisä hemoglobiinin laskiessa. Eihän tästä tule tolkkua!
Jos mahasi ei kestä rautalisää, vaadi parenteraalista rautaa. Eli siis suoraan suoneen.
Yleinen ahdistuneisuushäiriö, keskivaikea masennus, add, homeoireilu, hiustenlähtö, kilpirauhasen vajaatoiminta, hampaiden reikiintyminen, hormonaalinen häiriö, fibromyalgia, lapsuuden traumat jotka aktivoituneet viime vuosien aikana.
Mä en halua elää enää montaa vuotta. Olen väsynyt sairastamiseen.
Mitkä lie kipeet patit alapäässä. Välillä pahenee ja välillä paranee, mutta eivät kuitenkaan häviä kokonaan. Nyt saakelin kipeä patti niskassakin.
Ahistus, alakulo, krooninen niskajumi, lapojen fasettilukko.
Ei jaksa, ei.
jhk kirjoitti:
Ahdistus, rytmihäiriöt, kivut oikealla puolella kehoa, jäätävä väsymys.
Hei, mulla samat. Mikähän meillä on? En ole viitsinyt kuormittaa terveydenhuoltoa näillä jorinoilla, joten arvaillaan 😁.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mahasi ei kestä rautalisää, vaadi parenteraalista rautaa. Eli siis suoraan suoneen.
Olen pari kertaa saanutkin ja se oli hyvä juttu, äkkiä nousi hemoglobiini asiallisiin lukemiin. :) Mutta aina odottelevat, että arvo laskee melko alas ennen kuin antavat, joten siksi aina satunnaisesti testaan erilaisia rautalisiä, että sopisiko mitään paremmin.
Homeesta puhjennut astma. Minulla on aivan uskomattoman huono vastustuskyky, vedän kaikki flunssat ja virukset puoleeni :(
Lasketaanko lapsettomuus tähän, vaikka virallista diagnoosia ei ole..? Muussa tapauksessa virtsan heikohko pidätyskyky X(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minäkin tarvisin mahaongelmien takia rautaa suoraan suoneen. Mulla ferritiiniarvo parikymmentä. Mitään kilpirauhaslääkitystä en uskalla aloittaa.
Eli mulla on pattitilanne. Mistä ja keltä sitä voi pyytää. Tayssissä on jo kertaalleen kieltäydytty.
Viikon ylimielisyyspalkinto, ole hyvä. 🏆 Aika erikoista kuvitella, että esim. suolistovaivoista kärsiville ei olisi tullut mieleen kokeilla ruokavaliota, ja nimenomaan yksilöllisesti soveltaen. Voin vannoa, että siinä kohtaa, kun elämä pyörii kipujen ja vessan ympärillä, on valmis kokeilemaan mitä tahansa, mistä voisi olla apua.
Se crohnikko