Mikä terveydellinen ongelma rasittaa eniten elämääsi?
Kommentit (171)
Migreenit ja toistuvat muut epämääräiset päänsäryt pilaavat mun elämän.
Päänsärkyherkkyys.
Liian kirkasta = migreeni
Telkkarin / tietokoneen katselu pimeässä (varmaan valoisuuskontrastin takia) = migreeni
Liian pitkään syömättä = päänsärky
Liian kuumaa = päänsärky
Huonosti nukuttu yö = päänsärky
Jäykkä niska / hartiat = päänsärky
Punaviini = migreeni
-_- Käytännössä kannan aina mukana särkylääkearsenaalia ja välttelen juttuja jotka laukaisevat särkyjä, ja arjessa panostan esim. unen laatuun ja liikuntaan (tehoaa hartiaseudun kipuihin). Aina ei kuitenkaan voi (esim. menkkojen alku laukaisee aina), mutta onhan tämä nyt kuitenkin paremmin hanskattavissa kuin monet muut ongelmat ja aika pientä verrattuna vaikka pahoihin endometrioosikipuihin tms.
Divertikuliitti. Pelkään suolen puhkeamaa ihan sikana.
Vierailija kirjoitti:
Selän ongelmat.Terveyskeskuksen lääkäreitä ei asia kiinnosta, koska olen jo 54vuotias ja työtön. Lisänä mielenterveysongelmat,joihin en edes kehtaa hakea apua, koska työttömän leima on niin vahva.
Hei, hae apua mielenterveysongelmiin, vaadi! Sinulla ei ole mitään häpeämistä työttömyyden takia. Nyt varaat ajan TK:n ja sanot että haluat ja tarvitset apua. Minä pyydän, ota voima itseesi ja hoida itsesi kuntoon. Kun saat apua mielenterveyden ongelmiin, jaksat liikkua ja selkävaivatkin voivat helpottaa. Ole tiukka, sinulla on oikeus saada hoitoa. Terveisin saman kokenut, apua vihaisesti vaatinut ja lopulta saanut. Uhkasin hypätä järveen, jos en saa apua, ja uhkasin kirjoittaa lehtii julkaisuvapaan artikkelin itsemurhastani. 😏😀
Ps. Minä voin auttaa artikkelin laatimisessa, jos tarvitaan.
Sosiaalisten tilanteiden pelko.
Kaupoissa käyminen on välillä vaikeaa kun arastelee esim kassalla asioimista ym.
Pitää melkein pakottaa itsensä sinne. Kasvoilta varmasti paistaa pelko selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden ja synnytyksen aikana kehittynyt peräpukama...Ei auta rasvat, ei.
Lääkäriin ja pukaman hirtto.
IBS ja helvetillinen uupumus jo 9 vuotta, ja jatkuvat kivut, aina on joku paikka kipeä, yläselkä, hartiaseutu, sormet, jalat... ja sitten tietysti se maha kun kohtaus tulee, sitten pitää vessanpönttö olla tosi lähellä.
Jatkuva virtsatietulehduskierre.
Voimakkaan likinäköisyyden, hajataiton ja alkavan alkavan ikänäön yhdistelmä. Silmälasit maksaa maltaita, ja uusimassa pitäisi olla koko ajan. Ei ole varaa, joten millekään etäisyydelle en sitten näe kunnolla. Erityisesti risoo se, että lukeminen on hidasta ja hankalaa.
Kuin hiipien lähestyvä työkiireistä johtuva burnout. En osaa höllätä, vaikka tiedän että pitäis (toivottavasti pian alkava kesäloma auttaa). Pohjavireenä tässä lisäksi kilpirauhasen vajaatoiminta ja masennus, joihin molempiin on jo lääkitys päällä.
Todella herkkä sympaattinen hermosto. Jos yhtään jännitän, alan hikoilla ja täristä. Tiedän kuitenkin, että olen onnekas, kun ongelmani on näinkin pieni.
Tällä hetkellä raudanpuute. Hemoglobiini 70.
On vaiva ja varavaiva, helpompi kun sanoo notta,
Toi kun on toine jalka hauras.
Vierailija kirjoitti:
Voimakkaan likinäköisyyden, hajataiton ja alkavan alkavan ikänäön yhdistelmä. Silmälasit maksaa maltaita, ja uusimassa pitäisi olla koko ajan. Ei ole varaa, joten millekään etäisyydelle en sitten näe kunnolla. Erityisesti risoo se, että lukeminen on hidasta ja hankalaa.
Paljonko miikkoja?
Masennus. Ei diagnosoitu, kun en lääkäriin ole mennyt, mutta jatkuva alakuloisuus/ahdistus.