Voiko te-toimisto pakottaa työkokeiluun?
Kommentit (11)
Voi ja hyvä niin!
nyky ajan nuoriso sen verran velttoa että, jos sukassa on reikä valutte kenkään.
Ei voi. Toki kieltäytyminen vaikuttaa tukiin, mutta ei sinne mikään pakko ole mennä.
Ihme touhua. Harva tuolla työkokeilulla on työllistynyt!
Voi pakottaa. Kaveri on vanhainkodissa työkokeilussa, kuljettaa tavaroita ja jotain jätekuormia ja menee ulkoilemaan niiden vanhusten kanssa.
Te-toimiston sivuilta lainattu:
"Rekrytointikokeilu on työnhakijalle vapaaehtoinen palvelu, joten sille ei ole päivittäistä vähimmäiskestoa"
Tämä lienee eri juttu kuin työkokeilu??
Ei voi pakottaa! Minulta ainakin kysyttiin, että kiinnostaako lähteä työkokeiluun ( olen ollut pitkään kotona lasten kanssa ja sillä aikaa työpaikka meni konkurssiin). Vastasin kieltävästi.
morwen kirjoitti:
Ihme touhua. Harva tuolla työkokeilulla on työllistynyt!
TYökokeilussa tutustutaan alaan tai ammattiin, ei etsitä työpaikkaa.
En tiedä.
Mä menin työkokeiluun ja sehän on semmoista aikuisten päiväkerhotouhua. Askarrellaan paskarrellaan rincissä, puhutaan paskaa ja juodaan pahaa kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Te-toimiston sivuilta lainattu:
"Rekrytointikokeilu on työnhakijalle vapaaehtoinen palvelu, joten sille ei ole päivittäistä vähimmäiskestoa"
Tämä lienee eri juttu kuin työkokeilu??
Nimikkeet vaihtelee mutta käytännössä samaa paskaa orjatyötä. Ja koska ilmaisia saa niin miksi maksaa palkkaa?
Voinee. Mut vieläkö tällaista työkokeilua on? Viimeksi mulle puhuttiin rekrytointikokeilusta. Samaa shittiä eri nimellä taitaa vaan olla.