Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yöllä paniikkikohtaus, nyt ei uskalla nukkua

Vierailija
30.06.2017 |

Sain viime viikolla yöllä todella pahan paniikkikohtauksen, heräsin yöllä kauheaan paniikkiin. Nyt illalla iskee kauhea ahdistus kun alkaa nukkumaan meno lähestyä. Sängyssä iskee paniikki. Nyt olen saanut nukuttua kun otan opamoxia. Niitä ottanut kolmena iltana, mutta ei niitäkään voi jatkuvasti syödä. Oma hoitaja kesälomalla, kenelle soitan. Vai osaako joku neuvoa miten pääsen tästä eroon?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tuntui erikoisen pahalta, niin oletko varma, että oli paniikikohtaus? Jos olikin unihalvaus? Minulla ollut molempia ja unihalvaus jätti kyllä pitempiaikaisen pelon. Sitä voi hyvin estää niin ettei juo kahvia tai muuta piristeitä illalla, eikä nukahda selälleen, on muutenkin kohtuu harvinainen ilmiö.

Jos soitat omahoitajan nroon onko sielä mahd. nauhote jossa neuvotaan mihin soittaa? Joskus on myös soitonsiirto niin, että puhelu siirtyy automaattisesti eteenpäin.

Vierailija
2/4 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viime viikolla yöllä todella pahan paniikkikohtauksen, heräsin yöllä kauheaan paniikkiin. Nyt illalla iskee kauhea ahdistus kun alkaa nukkumaan meno lähestyä. Sängyssä iskee paniikki. Nyt olen saanut nukuttua kun otan opamoxia. Niitä ottanut kolmena iltana, mutta ei niitäkään voi jatkuvasti syödä. Oma hoitaja kesälomalla, kenelle soitan. Vai osaako joku neuvoa miten pääsen tästä eroon?

Itsellä oli sama juttu vuosia sitten. Heräilin kovaan ahdistukseen ja jännittyneisyyteen yöllä josta muutamissa minuuteissa kehkeytyi paniikkikohtaus. Kofeiini paljastui tähän syyksi. Eli jätä kaikki kofeiinit pois. Kahvi, suklaa, kaakao, Colajuomat yms. Itsellä Opamox auttoi todella hyvin mutta siihen tuli nopeasti kova toleranssi ja siitä piti pitää taukoa. Siitä oli kyllä todella suuri apu alkuun. Yöunet meni pariksi vuodeksi huonoiksi mutta kuukausi toisensa jälkeen tilanne parani. Alkuun nukkumaanmeno pelotti tosi paljon mutta Opamoxilla pääsin hyvin eroon pahimmasta. Nykyään en kestä lainkaan kofeiinia tai oireet palaavat, onneksi edes vähän lievempinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, joskus kesken unien herää ja kroppa täynnä adrenaliinia ahdistuksesta, pelosta jota ei osaa kohdistaa mihinkään. 

Melkein ambulanssia silloin kaipaa kun on niin epätodellinen olo. 

Muut eivät tätä kyllä ymmärrä jos eivät ole kokeneet näitä kohtauksia. Sanovat vaan että koitas nyt rauhoittua. :(

Ssri- lääkitys minulla menossa jo vuosia, enää ei tule niitä yöllisiä ikäviä kohtauksia. Joskus/harvemmin kyllä päivällä saattaa tulla nopeasti ohimeneviä kohtauksia. 

Joku voi sanoa että ei kannata noita lääkkeitä syödä. Minua ne ovat auttaneet, muuten olisin varmaan hypännyt talon katolta jos en olisi saanut tähän helpotusta.

Vierailija
4/4 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näin kirjoitti:

Tiedän tunteen, joskus kesken unien herää ja kroppa täynnä adrenaliinia ahdistuksesta, pelosta jota ei osaa kohdistaa mihinkään. 

Melkein ambulanssia silloin kaipaa kun on niin epätodellinen olo. 

Muut eivät tätä kyllä ymmärrä jos eivät ole kokeneet näitä kohtauksia. Sanovat vaan että koitas nyt rauhoittua. :(

Ssri- lääkitys minulla menossa jo vuosia, enää ei tule niitä yöllisiä ikäviä kohtauksia. Joskus/harvemmin kyllä päivällä saattaa tulla nopeasti ohimeneviä kohtauksia. 

Joku voi sanoa että ei kannata noita lääkkeitä syödä. Minua ne ovat auttaneet, muuten olisin varmaan hypännyt talon katolta jos en olisi saanut tähän helpotusta.

Minulla on mielialalääkitys. Se vaihdetaan syksyllä kun hoitaja tulee lomalta, jos uusi lääke auttaisi paremmin ahdistukseen.

Mutta miten pääsen tästä nukkumaanmeno paniikista eroon, opamoxiakaan ei suositella syötävän kahtaviikkoa pitempään päivittän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi