Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vieläkään ymmärrä miten joku voi elää nykyisen Windowsin kanssa

Vierailija
30.06.2017 |

Käyttis on raskas kun mikä ja saattaa keskeyttää työskentelyn hetkenä minä hyvänsä koska haluaa päivittää itse itsensä. Tietysti antamatta mitään mahdollisuuksia vaikuttaa siihen. Sitten vielä kaikki ongelmat yksityisyyden ja tietoturvan kanssa. Tottuuko tähän koskaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tuollaista vielä koskaan tapahtunut. Oletko varma että puhut Windowsista etkä olkiukosta?

Oletko varma että sinä itse tiedät mistä puhut?

Aika vakaasti uskon käyttäväni Windows 10:tä.

Miksi Windowsin käyttö tuntuu minusta kun joisi tervaa? Mikään ei onnistu sujuvasti vaan kaikki on vähintään neljän napsautuksen takana. Valikoissa liikkuminen, ikkunoiden avaaminen ja varsinkin ohjelmien käynnistäminen vie turhaa aikaa.

Voiko Windowsia optimoida jotenkin vai joutuuko lemppaamaan täysin toimivan tietokoneen vain koska se sattuu olemaan vähän vanhempi?

Voithan asentaa Linuxin ja käyttää sitä komentoriviltä, jos se sopii sinulle paremmin.

Olenkin siviilikoneeseen asentanut Linuxin ja ajan useimmat komennot komentorifiltä... koska se on kätevämpää ja saan asiat hoidettua nopeammin sillä tavalla. Myös MacOS on sukua Linuxille ja sama pätee siis Applen tietokoneisiin.

En ole aikeissa lietsoa riitaa. Haluan vain tietää jos Windowsin tottuu edes ajan myötä, tai jos oikeasti joudun pyytämään uuden koneen koska vanha ei jaksa.

Vierailija
22/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankit sen pro version niin ei päivittele enään miten sattuu, ihme nyybbä :l

tai pitäähän siellä pro versiossakin itse käydä säätämässä asetukset, automaattipäivitys onkyllä päällä ensisijaisesti, ne löytyy "group policy" hakusanalla, tietääkseni home editionissa ei mahdollista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammassa koneessa on Windows 10, en ole törmännyt isoihin ongelmiin itse. Joitakin toimintoja joutui aluksi vähän hakemaan, tuntui kuin olisi piilotettu toimintoja tahallaan (nykyinen muoti ilmeisesti). Windows 7:ssa toiminnot olivat kätevämmin saatavilla. Mitään raskautta en ole itse huomannut, käyttis toimii ihan nopeasti.

Vierailija
24/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

hankit sen pro version niin ei päivittele enään miten sattuu, ihme nyybbä :l

tai pitäähän siellä pro versiossakin itse käydä säätämässä asetukset, automaattipäivitys onkyllä päällä ensisijaisesti, ne löytyy "group policy" hakusanalla, tietääkseni home editionissa ei mahdollista

Tulee p(o)ro versiossakin joskus ylläreitä, se kun ei välttämättä kerro ennakkoon että nyt olisi rebootissa päivityssessio edessä. Keväällä buuttasin koneen kesken päivän muista syistä ja sitten työnteon sijaan katselinkin 2 tuntia sitä helvatan tekstiä että kone päivittyy älä missään tapauksessa koita keskeyttää...

Vierailija
25/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule automaattipäivityksiä, koska laitoin ne pois päältä. 

Parempiakin käyttiksiä on kuin tämä Windows 10, mutta kyllä tämä ihan hyvin menettelee, ei ole ollenkaan niin susi kuin pelkäsin. Windows 8 onkin sitten toinen juttu, onneksi jouduin hankkimaan uuden koneen vasta kun kymppi oli jo ilmestynyt.

Vierailija
26/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pakko minkä linux, unix ja mäkki käyttäjänä ymmärrän. Jokaisessa on heikkoutensa, mutta tietoturva on syy miksi itse vältän winkkaria. Työpöytäkäytössä saattaa tulla tilanteita milloin ei ole windows sovellus saatavana.

Vierailija
27/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla windows ei jaksa pyörittää elokuvia tai ylipäätää mitään minkä avaa vaikka Yle Areenasta.

En keksi mikä muu syy voi olla. Kuva pätkii , tekstiä ei tule, ei ääntä.

Kiva hankkia monen sadan euron kone, millä ei tee mitään.

Vierailija
28/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nykyinen Windows" kun on kovin eri asia monelle. En missään nimessä halunnut 10-versiota, joten estin kaikki päivitykset. W 8 toimii oikein hyvin, muuhun en vaihda.

Voithan aina poistaa koko asennuksen ja korvata sen vanhemmalla. Ei ole vaikeaa. Jos on vaikeaa, vie atk-pajalle tehtäväksi.

Kyllä tuo 10 ainakin 8:n voittaa mennen tullen. 8 oli täysi susi.

Vierailija
29/30 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla windows ei jaksa pyörittää elokuvia tai ylipäätää mitään minkä avaa vaikka Yle Areenasta.

Ettei ois vika netin nopeudessa?

Vierailija
30/30 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei ois vika netin nopeudessa?

Eli lataa ne Areenan videot omalle koneelle ja katso niitä sieltä.