Aina kun käyn salilla kuntopyörää polkee sairaalloisen laiha nainen
Hän polkee aina tunnin kuntopyörää ja tulee sen jälkeen vielä salille. Ja kuvitelkaa mielessänne nainen, jolla ei ole rintoja, ei takamusta ja nivelet ovat käsissä ja jaloissa se paksuin paikka. Eihän tuosta voi sanoa, vai miten lähestyisin?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, missä vaiheessa kuntosalilla todetaan asiakkaalle, että hän ei saa enää treenata.
Olen käynyt Motivuksen keskustan salilla Helsingissä. Harjoittelemassa on ollut luurankoa muistuttava nainen. Hänen ikäänsä on vaikea arvioida. Toivoisin, että kyseinen henkilö saisi apua itselleen.
Juu siis eihän sitä estä, että jos ei pääse kuntosalille. Sitten senlainen henkilö vetää sen treenin vielä tarmokkaammin jossain muualla. Jos ei pääse mihinkään sisälle, esim. juoksee viisi tuntia...
Tiedän.
Minusta olisi vaikeaa katsoa kuntosalin työntekijänä, kuinka joku laihduttaa ja treenaa itsensä hengiltä.
Ymmärrän, että kyseinen henkilö on sairas. Asiakkaana tuntuu kauhealta seurata, kuinka hän treenaa epätoivon vimmalla.
Tämä!
Kehopositiiviset taas huolestumassa :DDD
Sama ollut joskus meidän salilla. Ohjaaja jututti ystävällisesti eikä enää käykään.
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia ON huolestumisen paikka :(
hoikka
Vastaava tapaus löytyy paikalliselta salilta, että henkilö on aina salilla, että ohimennen kulkiessa olen nähnyt hänen viihtyneen siellä yli 3 tuntia päivittäin.
Taustalla voi todennäköisesti olla mahdollisesti mt-ongelmia, mutta ei rankka treenaaminen ole ratkaisu minkään tyhjiön täyttöön.
Toivottavasti henkilö hakeutuu auttamaan itseään.
Minä kävin aikoinani jumpassa, ja siellä olituollainen. Kun me muut kävelimme paikoillamme, ohjaajan opastuksesta, niin tämä hyppi haarahyppyä.
Salilla käy varmasti paljon ihmisiä, joilla on syömishäiriö. Se ei aina näy luurankomaisuutena.
Ihan tosissanneko mietitte, että laihan ihmisen treenaamiseen pitäisi ulkopuolisten puuttua?! Mun salilla käy lukemattomia punkeroita eikä tulis mieleenkään mennä puuttumaan heidän treenaamiseensa siis käskemään treenamaan enemmän että laihtuisivat. Syömishäiriöhän näillä punkeroilla on, ei siihen mun puuttumiset auttais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia ON huolestumisen paikka :(
hoikka
Paskat sä mikään hoikka olet😂
Suomessa nykyään 160cm ja 70 kg on hoikka😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaava tapaus löytyy paikalliselta salilta, että henkilö on aina salilla, että ohimennen kulkiessa olen nähnyt hänen viihtyneen siellä yli 3 tuntia päivittäin.
Taustalla voi todennäköisesti olla mahdollisesti mt-ongelmia, mutta ei rankka treenaaminen ole ratkaisu minkään tyhjiön täyttöön.
Toivottavasti henkilö hakeutuu auttamaan itseään.[/quote
"Ohimennen"...Näkeekö saliin sisään joka suunnasta ja kävelit edes takaisin ikkunoiden takana yli 3h? On sulla elämä.Ihmiset reagoi luonnostaan empatialla.
Luulisi salin pitäjillä olevan jonkinlainen velvollisuus ohjeistaa laitteiden oikeassa käytössä, ja esimerkiksi varoittaa vaaraa aiheuttavasta laitteiden liian yksipuolisesta tai raskaasta käytöstä. Mutta jos alipainoinen kävijä ei varsinaisesti väärinkäytä laitteita, niin ei kai salia voida pitää vastuussa hänen yleisen elämäntapansa mahdollisesta epäterveellisyydestä. En tiedä, voisivatko ulkopuoliset puuttua asiaan mitenkään hedelmällisesti, ja kai liikunta on terveellistä alipainoisillekin.
Eli laihan ihmisen pitäisi aloittajan mieliksi alisuorittaa treeniään ja pyöräillä samalla Big Macci kädessä.
Tää on vähän kakspiippuinen juttu. Näin kehopositiivusaikana ei koskaan voi tietää, tarkoitetaanko tässä oikeasti anorektisen näköistä vai normaalipainon alarajalla olevaa hoikkaa ihmistä.
Laihuus ei ole läheskään yhtä vaarallista kuin esim. keskivartalolihavuus, ja tämä vielä yhdistettynä runsaaseen lihan syöntiin ja kovien rasvojen nauttimiseen.
Täällä nyt selvästi osa ihmisistä ei ole nähnyt tai tiedä millaisesta henkilöstä aloittaja oli "huolissaan", kyse ei tosiaan ole mistään laihuudesta, vaan sairaalloisesta alipainosta - anorektistä ihmistä, heitä ei voi sekoittaa hoikkiin tai laihoihin ihmisiin, kuten aloittajakin totesi että paksuimmat ruumiinosat olivat jalkojen käsien nivelet.
Itselläni tulee tai tuli usein vastaan aamulenkeillä anorektinen henkilö vastaan, alussa hänellä oli koira mukana, joka näytti myös siltä, että ei saa ruokaa tarpeeksi - myöhemmin koira oli jäänyt pois lenkeiltä, ja tämä henkilö "juoksi", vaikka vauhti oli hitaampi kuin minun kävely ja nyt en ole häntä hetkeen nähnyt, toivonmukaan koira ja hän voivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, missä vaiheessa kuntosalilla todetaan asiakkaalle, että hän ei saa enää treenata.
Olen käynyt Motivuksen keskustan salilla Helsingissä. Harjoittelemassa on ollut luurankoa muistuttava nainen. Hänen ikäänsä on vaikea arvioida. Toivoisin, että kyseinen henkilö saisi apua itselleen.
Olen varmaan nähnyt saman. Motivuksessa.
On hänelläkin rinnat ja takamus. Laihalla ne vaan ovat usein huomaamattomammat. Sikäli outo aloitus kun sai ensin käsityksen että ap on huolissaan naisen terveydestä mutta taitaakin vain enemmän vaivata naisen muodottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin aikoinani jumpassa, ja siellä olituollainen. Kun me muut kävelimme paikoillamme, ohjaajan opastuksesta, niin tämä hyppi haarahyppyä.
Se on pelottavaa katseltavaa. Pelkkää luuta ja nahkaa.
Keskittykää vaan omiin kehoihinne, kiitos. Sitä vartenhan te siellä salilla käytte, eikö?