te joilla on ollut kusipää exä
Nyt kun jälkiviisaana mietitte, niin mitkä oli ensimmäisiä varoitusmerkkejä siitä, että ei ole kaikki muumit laaksossa? Osasitteko reagoida näihin merkkeihin jo alussa, vai selitittekö ne itsellenne jotenkin?
Kommentit (64)
Kusipää exä? Tohon on vertaistukiryhmä. Sen nimi on "Kaikki" ja ne kokoontuu baarissa.
Näykki, nälvi ja alensi minua aina vieraiden läsnäollessa. Häpesin hänen käytöstään niin, että vältin sukulaisteni ja hänen kohtaamista. Lopulta en edes kehdannut mennä hänen kanssaan naimisiin, vaikka pitkään siinä paskassa liitossa kärvistelin.
Piilottelu, tapasimme pitkään vain hänen luonaan. Harvoin jossain nopeasti kävimme yhdessä. Tavoittamattomuus ja mielenosoittaminen, kun en sitten pitänytkään yhteyttä kun puheluihin ei vastattu ja viesteihinkin joskus tuntien tai päivien päästä. Alusta alkaen minullakin oli tuo outo olo, minkä moni muukin on maininnut mutta ihastuin niin kovasti että selittelin asioita aina parhain päin. Virhe... Intuitiotani en aio ohittaa enää vaan kuunnella, mitä se yrittää kertoa.
Tissuttelu, katoilu, valehtelu ja pettäminen astuivat kuvioihin askel kerrallaan, hiipimällä. Pitkään siedin niitäkin kun en saanut ymmärretyksi että alun huomaavainen mies olikin mestariroolitus, jolla olisi voinu pokata Emma-patsaan heittämällä. Jälkeenpäin ymmärsin että kaikki olikin hienoa näytelmää, pikkuhiljaa hänenkin naamionsa alkoi rakoilla ja näyttely meni ylitse. Varsinkin juovuksissa joko hän kontrolloiden ylirakasti minua tai oli piittaamaton ja alentuva. Vuoristorata hajotti psyykkeeni niin etten vieläkään tunne olevani oma itseni.
Raskas suhde kesti pari vuotta. Eksät olivat hulluja, tämä klassinen merkki tuli ilmi vasta n. vuoden jälkeen. Siihen asti oli onnistunut olemaan puhumatta entisistä. Kaiken huippu oli, että hän jätti minut toisen paljon vanhemman naisen vuoksi kun olin yrittänyt erota useamman kerran. Nainen on varoissaan ja vaikuttaa melko yksinkertaiselta, joten eksälläni kävi oikeastaan tuuri. Minua hän lopuksi vihasi, kun en enää pystynyt uskomaan hänen valheitaan. Uskomatonta että edes yritin kääntää kaiken aina parhain päin vaikka olen aina ajatellut olevani ns vahva ihminen! Olen lukenut paljon narsismista ja moni asia viittaa siihen...
Ehtii