No mitä Jeesus tarkoitti tällä?
Kun Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan."?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan."?
Varmaan Sipilän tyylisiä ihmisiä.
Pyydän tuota lipsautusta anteeksi.
Johtuu ärsyyntymisestä kun kristilliset arvot ymmärtään niin kuin nuo ne ymmärtävät.
Jokaisella ihmisellä olisi hyväksi elää elämästään pienen pätkän eri tuloluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella ihmisellä olisi hyväksi elää elämästään pienen pätkän eri tuloluokissa.
Heh joo, tuotahan ne poliitikot joskus kokeilevat, lehtien sivuilla sitten leveilevät, kuinka elivät kuukauden toimeentulotuella... tietenkään ei sattunut juuri sen kuukauden aikana pesukone leviämään, ei varastettu polkupyörää tms. katastrofia.
Ei köyhyys ja kurjuus sinänsä mitään hyviä asioita ole. Kristitty kuitenkin ymmärtää, että elämä itsessään on jo lahja, jo siitä sietää olla kiitollinen että voi olla olemassa. Köyhyyttä ja kurjuutta ei tarvitse haluta, mutta jos maassa on köyhiä ja kurjia, ei itse voi itselleen oikein enempää vaatia kuin mitä he saavat.
Sananlaskujen kirjassa sanotaan hyvin: Pyydetään, ettei Jumala antaisi osaksi köyhyyttä, mutta ei rikkauttakaan. Rikas voi yltäkylläisyydessään ylpistyä ja kieltää Jumalan (ajattelen, että luulee rikkautta puhtaasti omaksi ansiokseen). Köyhä taas voi joutua turvautumaan laittomiin keinoihin elantonsa hankkimisessa.