Keskiajan vauva.fi
Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?
Kommentit (1960)
Ookkonna kuullu, että Sanni Pyövelintytär aikoo heittää käräjäkivet rotkoon ja jalkapuut tilalle. Kiljunkeittäjä lähetti pikakyyhkyllä viestin Kuninkaalle Ruottiin, että ikiaikaisia käräjäkiviä ei siirretä mihinkään. Myö lauletaan noidan kanssa ensi yönä Pyövelintytär suohon.
Teillä on niin kerettiläiset jutut, että ilmiannoin koko ketjun inkvisiittorille.
Kyllä teitä sitten roviolla kaduttaa. Varasin eturivin paikan Rovio-Areenasta.
Olen harjoitellut kellumista, terveisin kylänoitanne
Onko teitillä toi nokkiva korjaajakana nokkassu ihan väärässä kohtaa ja lopputulos ihan toista kuin halusin kirjoittaa. Kohta en anna sille jyvän jyvää. Aion pistää kaiken holtittomasti nokkivan korjaajakanan syyksi, jos joudun sanoistani inkvisiitioon. Vastuu ei ole minun. Kyseessä on ollut korjaavan nokkijakanan virhe.
Mulla on kasvain niskassa, kohta vasikan kokoinen. Lääkäri määräsi hoidoksi hevosenlantaa lusikallinen aamuin illoin. Hyi mitenhän tuon sais menemään alas? Mutta kyllä sen lääkkeen ennemmin syö kuin lakkaa syömättä. Kuulemma parhaisiin tutkimuksiin perustuu.
Minusta pitäisi kiinnittää huomiota turvallisuuteen Rovio-Areenalla. Enolta lehahti sarkahousujen lahkeet liekkeihin kun istui etupenkissä.
Miten pukeutua giljotiinin esittelytilaisuuteen. Paikka eturivissä, mutta roiskeet mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nyt kun tytär ei oikein hyvää miestä taho löytää.
Sanoo, jotta täytyy kaivoon kurkkia alvariinsa ja sieltä sulhoa itelleen katella. Jos ei kuvajainen miellytä, heitetään kivenmurikka vasempaan, jos taas miellyttää, täytyy viskaa kivi oikealle. Sitten odotellaan, jotta sama kuva taas kaivoon ilmestyy ja silloin on pari löytyny. Sitten pitää odottaa, josko kohtalo tois nuo kaksi yhteen. On se nykyään vaikeaa. Oon kuullu tarinaa, jossa sammakkoa pitää suudella, liekö jotain samanmoista taikuutta.
Karl Kyckling on järjestänyt useita avioliittoja. Toimii mielellään puhemiehenä näissä asioissa.
Olen 17-vuotias hyvewllinen kartanon neito. Voinko lainata veljeni ratsastushousuja. Onko paheellista.
Olen vauraan kartanon pyylevä emäntä, on maita ja mantuja, maaorjia ja alustalaisia. Mutta itse ongelmaan. Nyt on niin paljon aitan avaimia ja muuta sälää vyöllä, että vyö ei pysy ylhäällä. Mikä neuvoksi.
Riikka Purevantytär oli tänään taas hyvin vihainen ja kiihtyneessä tilassa.
Riikka Purevantytär sai tänään uuden rengin naapuripitäjästä halasi tätä julkisella paikalla. Hävytön nainen. Epäsiveellinen.
Mitä pyövelille joululahjaksi.
Pyöveli etsii giljotiinin testaajia, kehuu että elinikäinen virka, eikös olekkin houkutteleva työtarjous.
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purevantytär sai tänään uuden rengin naapuripitäjästä halasi tätä julkisella paikalla. Hävytön nainen. Epäsiveellinen.
Porvarisnaiset saa käyttäytyä miten tahtovat, tuskin edes korsettia käyttävät ja meiltä linnanneidoilta vaaditaan täydellistä siveellisyyttä, epistä! Heittäkäämme korsetit palamaan ensi pyhänä noitaroviolla.
Minulla on 500 oravan nahkaa. Mihin ruokaan ne vaihtaisin kun aitassa on vain puolikas härkä
Myydään vähän käytetty piika ja renki hyvään kotiin. Molemmilla vielä omat hampaat.
Poikani perusti pajupillibändin, niillä oli treenit maakellarissa ja kirnupiimä kaatui kumoon. Onko kellään tarjota treenikämppää nuorille musikanteille.
Vierailija kirjoitti:
Kakka-luukku pöksyt miehellä. Hot or not?
Siis mitkä on kakka-luukku pöksyt?
Ookkonna kuullu, että Sanni Pyövelintytär aikoo heittää käräjäkivet rotkoon ja jalkapuut tilalle. Kiljunkeittäjä lähetti pikakyyhkyllä viestin Kuninkaalle Ruottiin, että ikiaikaisia käräjäkiviä ei siirretä mihinkään. Myö lauletaan noiden kanssa ensi yönä Pyövelintytär suohon.