Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiajan vauva.fi

Vierailija
29.06.2017 |

Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?

Kommentit (1960)

Vierailija
1461/1960 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka-luukku pöksyt miehellä. Hot or not?

Vierailija
1462/1960 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla luukut mieluusti molemmin puolin pöksyjä. Isäntä lappaa astialla jatkuvasti ja usein tulee kiire, kun noita umpisolmuja nyöristä aukoo.

Meillä eukoilla on helpompaa, hame korviin ja kyykkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset pöksyt olis kätevät nykyäänkin. Etenki metsillä ja intissä.

Vierailija
1464/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaamme kiertelee ympäri maailmaa..herttua yllättyy kaikesta ja hämmästyneenä seuraa pahattaren toimia..kansalle ei enää riitä leipää..kaupungin sheriffi majatalossa ympäri kännissä nujakoi nuorten neitsyiden takia..menetti jousipyssyn jonka nuoli oli vain imukuppipäinen..kaunotar prinsessa niittää suloisella olemuksellaan mainetta muissa kuningaskunnissa.

Vierailija
1465/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosteen pyyhkimisessä käytetty tikku juuttui kriittiseen paikkaan..siirrynkö sammaleeseen..

Vierailija
1466/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko Ilkka kosi minua. Mikä on miehiään? 

Vierailija
1467/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas piika paksuna. Jo kolmas tänä vuonna. On se mennyt elämä ihan sodomaksi ja gomoraksi. Mistä tässä uusia piikoja pieraisisi?

Nyt isännän kullin päähän tuppi ja jätä se sika

Vierailija
1468/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiajan tai keskiaikainen vauva oli isokorvainen ja kuusivarpainen. Napa oli ulkoneva noin 5 cm. Silmät ulkonevat mulkosilmät.

Hampaat kasvoivat pikavauhtia, mutta selväö hammasrivistöä ei ollut. Vähän kuin narkkien hampaat. Tynkiä siellä täällä.

Vierailija
1469/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihana artisti se Danny, vaikka onkin jo keski-ikäinen. Hän on aina joskus esiintymässä hirttäjäisissä ja noitarovioiden yhteydessä.

Vierailija
1470/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Ei kivikaudella ollut tätä kaikkea turhuutta, mitä nykyään vouhotetaan.

Vierailija
1471/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin pelottaa lähestyvä kekri. Kellään samaa ja mikä avuksi? Yksinkertaisesti olen enempi kesäjuhlien heilujia.

Vierailija
1472/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tässä sula-aikana lihottua vain vaaksan verran vyötäröltä. Taas talvensieto arveluttaa, koittaako mulle kevättä ollenkaan vai poisko riudun.

Vierailija
1473/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiajan tai keskiaikainen vauva oli isokorvainen ja kuusivarpainen. Napa oli ulkoneva noin 5 cm. Silmät ulkonevat mulkosilmät.

Hampaat kasvoivat pikavauhtia, mutta selväö hammasrivistöä ei ollut. Vähän kuin narkkien hampaat. Tynkiä siellä täällä.

Vierailija
1474/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 40-vuotias. Vanhuus on jo alkanut. En enää vuodakaan. Aikaisemmin kun vuotaminen loppui olin raskaana, mutta nyt on kyseessä tämä vanhojen naisten vaiva. Moni nainen on kateellisena kysynyt mitä oikein tein kuin lapsia sain kolme. En nyt kunnollisena naisena voinut alkaa selittämään, että mieheni jätti rauhaan jo viiden avioliittovuoden jälkeen. Sitten lähtikin jo useampi vuosi sitten rengin matkaan. Aikuisen naisen elämä ilman miestä on paljon parempaa. Kunnollinen, pidättäytyvä ja aina kirkossa käyvä nainen silti olen. Nuorimman lapseni kunnollisen tyttäreni saatoin avioliittoon viime kesänä keskikesän täyden kuun juhlassa. Kerroin toki, mitä hyvältä ja kunnolliselta vaimolta odotetaan ja mitä aviomies vaimoltaan vaatii. Nyt tyttäreni onkin jo raskaana. Kovin huonosti on voinut, eikä ole voinut sadonkorjuuseen osallistua. Toivottavasti ei koe samaa kohtaloa kuin poikani vaimo, joka kuoli lapsivuoteeseen. Nyt on pojallani uusi vaimo katsottuna. Häät pidetään kekrissä. Omat synnytykseni olivat onneksi helppoja.

Vierailija
1475/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylämme johtaja Peter ei vaikuta kovinkaan viisaalta mieheltä, eikä ole tehtäviensä tasalla. Suuremmat johtajat, kuninkaan sanansaattaja ja vanha Riikka-rouva tuntuvat Peteriä hallitsevan. Tällaista ei tietenkään tällainen köyhä kunnollinen kirkossa käyvä kadotusta pelkäävä nainen voi ääneen sanoa. 

Vierailija
1476/1960 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seutumme syysmarkkinoilla huonot naiset yrittivät houkutella isäntiä ja renkejä syntiin ja haureuteen. Pian on jo kekri ja saapuu talvi. Tässä on vielä paljon työtä. Houkutuksia syntiin ei miehille pidä suoda. Tässä koetellaan uskoa. Meidän kunnollisten naisten tai lasten, eikä nyt toki miestenkään pitäisi noita syntisiä naisia silmillään nähdä. Kadotuksen liekit syntisiä odottavat.

Vierailija
1477/1960 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kruunun suosiossa oleva ja kruunun tahdon mukaan toimivan kylämme huonon johtajan Peterin ja varsinkin kulisseissa todellista valtaa käyttävän ja Peterin manipuloineen vanhan Riikka-rouvan saisi syrjäytettyä pois vallasta? Helpostihan tällaisesta joutuu sitten itse mestatuksi. Riikka-rouvakin on jo vanha ja vanhan naisen vaivoista kärsivä nainen.

Vierailija
1478/1960 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huttu-Joosepilla on aina hurjia juttuja. Eilen se väitti, että jossain merien takana ihmiset puhdistaa hampaansa siankarvoilla. On sillä kyllä jutut. Eihän millään hennoilla siankarvoilla saa lihanpaloja hampaitten välistä vaan kunnon tikulla. Tietäähän sen jo lapsikin. No saihan kaikki kunnon naurut. Hauska ukko.

Vierailija
1479/1960 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo 40-vuotias. Vanhuus on jo alkanut. En enää vuodakaan. Aikaisemmin kun vuotaminen loppui olin raskaana, mutta nyt on kyseessä tämä vanhojen naisten vaiva. Moni nainen on kateellisena kysynyt mitä oikein tein kuin lapsia sain kolme. En nyt kunnollisena naisena voinut alkaa selittämään, että mieheni jätti rauhaan jo viiden avioliittovuoden jälkeen. Sitten lähtikin jo useampi vuosi sitten rengin matkaan. Aikuisen naisen elämä ilman miestä on paljon parempaa. Kunnollinen, pidättäytyvä ja aina kirkossa käyvä nainen silti olen. Nuorimman lapseni kunnollisen tyttäreni saatoin avioliittoon viime kesänä keskikesän täyden kuun juhlassa. Kerroin toki, mitä hyvältä ja kunnolliselta vaimolta odotetaan ja mitä aviomies vaimoltaan vaatii. Nyt tyttäreni onkin jo raskaana. Kovin huonosti on voinut, eikä ole voinut sadonkorjuuseen osallistua. Toivottavasti ei koe samaa kohtaloa kuin poikani vaimo, joka kuoli lapsivuoteeseen. Nyt on pojallani uusi vaimo katsottun

Tosiaan useampi itseäni nuorempi nainen on vuosien kuluessa käynyt kysymässä neuvoa tuohon asiaan, miten välttää lapsien syntymistä. Yksikin jo 15 lasta synnyttänyt 35-vuotias kävi eilen luonani neuvoa kysymässä. Sanoin, että miehen toiminnasta se johtuu ja lopulta vanhan naisen vaivojen alkuun loppuu. Vanhan naisen vaivat tietää siitä, että ei enää vuoda, eikä ole raskaana. Tälle naiselle uskalsin puhua harvinaisen avoimesti. Neuvon naista käskemään vihdoin miestään jättämään hänet rauhaan. Tänään kirkonmenojen jälkeen pappi sitten halusi puhua kanssani ja oikein saarnasi, kuinka en saa estellä ketään toteuttamasta aviollisia velvollisuuksiaan tai puuttua kenenkään pyhään liittoon ja että naisen pitää olla hyvä vaimo. 

Vierailija
1480/1960 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs nyt kun tytär ei oikein hyvää miestä taho löytää.

Sanoo, jotta täytyy kaivoon kurkkia alvariinsa ja sieltä sulhoa itelleen katella. Jos ei kuvajainen miellytä, heitetään kivenmurikka vasempaan, jos taas miellyttää, täytyy viskaa kivi oikealle. Sitten odotellaan, jotta sama kuva taas kaivoon ilmestyy ja silloin on pari löytyny. Sitten pitää odottaa, josko kohtalo tois nuo kaksi yhteen. On se nykyään vaikeaa. Oon kuullu tarinaa, jossa sammakkoa pitää suudella, liekö jotain samanmoista taikuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi