Keskiajan vauva.fi
Minkälaisia keskusteluja olisi ollut keskiajan vauva-av:lla, jos silloin olisi sellainen ollut?
Kommentit (3029)
Anteeksi ja lehti voi poistaa kysymyksen jos se ei kuulu lehteen, mutta minä olen Ellinoora 14 v ja rangaistaan jalkapuulla kun olin ilman vaatteita markkinakojun takana Puntin kanssa, ja nyt en tiedä että pitääkö tulla puuhun ilman vaatteita kun niistä vaatteista rankaisun sain. En ole ennen ollut rangaistuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomio huomio. Pitkille miehille töitä uudessa jalkajousikomppaniassa. Hyvät edut. Oluttynnyri päivässä ja majoitus. Suolattua silliä ja ohrapuuroa joka päivä. Jotta yltää lataamaan jalkajousen pitää olla vähintään 1,5 metriä pitkä.
Jos on länkikoivet, mitataanko ne mukaan pituuteen koko matkalta kaarteineen?
Kysyjänä: Uljas Pelvoton, Savon sotaväkeä
En tiedä mutta luulen että tuollaiseen komppaniaan meneminen on pitkälle miehelle vaarallista, pitkän pää on korkealla ja näkyy vastaanampujille. Lyhyt voi paremmin kätkeytyä, ja länkisääristä lie etua kun vastapuolen sotilas ei saa helposti selkoa, että missä jalat oikein ovat jos ovat längellään, ei ainakaan osu jalkoihin joilla tarvittaessa voi juosta pakoon, jos ei ole osunut. Osutulla jalalla on vaikeampi juosta pakoon.
Jos välttämättä haluat mennä ammuttamaan itsesi niin ano erivapautta kun on niin arvokas ominaisuus tarjolla siis erikoisen malliset jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomio huomio. Pitkille miehille töitä uudessa jalkajousikomppaniassa. Hyvät edut. Oluttynnyri päivässä ja majoitus. Suolattua silliä ja ohrapuuroa joka päivä. Jotta yltää lataamaan jalkajousen pitää olla vähintään 1,5 metriä pitkä.
En tiedä mutta luulen että tuollaiseen komppaniaan meneminen on pitkälle miehelle vaarallista, pitkän pää on korkealla ja näkyy vastaanampujille. Lyhyt voi paremmin kätkeytyä, ja länkisääristä lie etua kun vastapuolen sotilas ei saa helposti selkoa, että missä jalat oikein ovat jos ovat längellään, ei ainakaan osu jalkoihin joilla tarvittaessa voi juosta pakoon, jos ei ole osunut. Osutulla jalalla on vaikeampi juosta pakoon.
Jos välttämättä haluat mennä ammuttamaan itsesi niin ano erivapautta kun on niin arvokas ominaisuus tarjolla siis erikoisen malliset jalat.
Tuli nuorena mittavat riiuureissut paremman puutteessa sialla taitettua. Siitä ne lenkosi koivet lopullisesti. No, jos mitä kivaa luvassa niin aina siitä huvista maksamaan päätyy. Tietoon pojille kautta valtakunnan, jos sikakyytiä harkitset niin istuinkärryt saparon taakse ja jalat pysyy muodossaan.
t. Uljas Pelvoton, Savon sotaväkeä
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi ja lehti voi poistaa kysymyksen jos se ei kuulu lehteen, mutta minä olen Ellinoora 14 v ja rangaistaan jalkapuulla kun olin ilman vaatteita markkinakojun takana Puntin kanssa, ja nyt en tiedä että pitääkö tulla puuhun ilman vaatteita kun niistä vaatteista rankaisun sain. En ole ennen ollut rangaistuna.
Pidä tyttöhyvä vaatteesi yllä. Ja hiuksesi hilkan turvassa. Alaston tyttö on tuota pikaa mustien lintujen piirittämänä silkkaa lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli nuorena mittavat riiuureissut paremman puutteessa sialla taitettua. Siitä ne lenkosi koivet lopullisesti. No, jos mitä kivaa luvassa niin aina siitä huvista maksamaan päätyy. Tietoon pojille kautta valtakunnan, jos sikakyytiä harkitset niin istuinkärryt saparon taakse ja jalat pysyy muodossaan.
Voi voi ihmisten tietämättömyyttä, lapsena ne toki länkisääret jo tulee, jos on kapalo ollut liika väljä että vauva on päässyt kiemurtamaan ja vääntelehtimään ja hangannut ihoaan röttiriepuun, eikä ole ihoa voideltu sammakonkudulla niin että yhä enemmän on vääntelehtinyt. Ei se aikuiselle tule länkisääri, mikälie sadunkertoja tuokin.
Naapurin Pirkitalla on syömävälineenä pieni hanko! Itsensä pirun keksintöä varmasti. Keimaili sen kanssa kun kylään käski, luuli että kävisin kateelliseksi. Mikään kunnon ihminen ei moista suussaan käytä ja imeksi. Miten sillä voi nauriskeittoakaan syödä? Noitakeinoja siinä tarvitaan!
Hei sinä vaalea neito, joka olit männäviikolla hirttäjäisten eturivissä. Sinulla oli harmaan villamekon olkapäässä mustalla langalla parsittu reikä. Hymyilit minulle ja puuttui sinulta kolme hammasta. Sinuun haluaisi tehdä läheistä tuttavuutta se pulski renkipoika jolla oli ruskea huppu ja poskessa arpi. Tule kirkonmäelle sunnuntaina, niin heitellään vaikka jalkapuussa istuvia kivillä tai keksitään muuta hauskaa.
Nimim: "Kaksin kaunihimpi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi ihmisten tietämättömyyttä, lapsena ne toki länkisääret jo tulee, jos on kapalo ollut liika väljä että vauva on päässyt kiemurtamaan ja vääntelehtimään ja hangannut ihoaan röttiriepuun, eikä ole ihoa voideltu sammakonkudulla niin että yhä enemmän on vääntelehtinyt. Ei se aikuiselle tule länkisääri, mikälie sadunkertoja tuokin.
Oli pullea sika ja minulla rautasaappaat, kyllä koivet längeksi lässähti kun matkat pitkät röhkyrin kanssa rasit ja salot matkattiin. Ja niin: selässäni reppu selkää röhkyllä ratsaten painoi. Väliin sikaa talutin kivikon läpi, ja huomasin, reppu vaan koipia längeksi pakotti. Usko tai et, sellaset tuli vaivat reissuissa riiarin, jalat länkiset. Ja kotolätin porsaat pahaiset, rienaten minun jalkaportista kirmaeli. V itut ti kovin se possujen peli, usko tarinaa vaan hyvä veli.
Uljas Pelvoton, Savon sotaväkeä
Vierailija kirjoitti:
Naapurin Pirkitalla on syömävälineenä pieni hanko! Itsensä pirun keksintöä varmasti. Keimaili sen kanssa kun kylään käski, luuli että kävisin kateelliseksi. Mikään kunnon ihminen ei moista suussaan käytä ja imeksi. Miten sillä voi nauriskeittoakaan syödä? Noitakeinoja siinä tarvitaan!
Näitä vekottimia on tosiaan näkynyt. Vaaralliselta näyttää, eikö sillä piikkaa itseään naamaan? Kieltää pitäisi moiset.
Kumpi on parempi vauvan vaippaa, rahkasammal vai jäkälä? Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi vauvan vaippaa, rahkasammal vai jäkälä? Kokemuksia?
Puolensa on molemmissa. Sammaleen kanssa imeväinen nukkuu paremmin. Jäkälä on imukykyisempi, mutta tenava pakkaa kiljumaan enemmän. Ainahan ne kuitenkin jotain rääkyvät. Jos ei nälkää niin sitten kireää kapaloa tai ilmoista pullistuvat.
Kyllä on sielunvihollinen taas asialla selvästi. Tunnen minäkin sen Pirkitan. Käyttää kesälläkin nahkatossuja vaikka muut paljain jaloin kävelevät ja kurittavat itsestään syntiä. Ilmoitin sen papille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä vekottimia on tosiaan näkynyt. Vaaralliselta näyttää, eikö sillä piikkaa itseään naamaan? Kieltää pitäisi moiset.
Minä toimitin pappilaan listan taloista, jonne näitä piikkejä on kyliltä myyty, se kiertävä kauppias sanoi että kolmelle isännälle oli haettu tällaiset forkkelit. Pappi heti ensi sunnuntaina kertoo kaikille, miten nämä talot on nyt kirottu.
Näin että se kiertävä kauppias NAUROI tawaraa myydessään. Se olisi riittänyt jo itselleni kertomaan, ettei olla jumalan silmäin alla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sielunvihollinen taas asialla selvästi. Tunnen minäkin sen Pirkitan. Käyttää kesälläkin nahkatossuja vaikka muut paljain jaloin kävelevät ja kurittavat itsestään syntiä. Ilmoitin sen papille.
Naapuri kertoi nähneensä kerran sen papin pyhittämässä Pirkittaa Aurajoen yläjuoksulla. Alasti pelehtivät vedessä. Pyhä Pirkitta, hah. Yhtä syntisiä ovat, pappi ja Pirkitta. Mutta älkää nyt levittäkö tätä eteenpäin, sillä papilla on kuitenkin valtaa, on kaukaista sukua Turun piispalle.
Vierailija kirjoitti:
Entäs se toinen pahantekijä, se Puntti? Mikset kysy neuvoa siltä että miten se menettelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs se toinen pahantekijä, se Puntti? Mikset kysy neuvoa siltä että miten se menettelee.
Eihän se Puntti mitään pahaa ole tehnyt, jos tyttölapsi sen on vietellyt! Tai sanotaanhan kyllä Sanassa, että jos toinen silmäsi viettelee sinua, revi se irti. Ehkä tätä voisi soveltaa poikaparkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puntti on tyhmä 12-v, ja isänsä lähetti kaksi veljeksistä Puntin mukaan pyhiinvaellukselle, niin että se pääsi kuin koira veräjästä koko rangaistuksesta, koska yksi hylkiö piti jalkapuuta varattuna koko ajan ettei siihen heti päässyt. Niin lähti karkuun Puntti mokoma, yksin saan kärsiä siinä puussa, taidan kyllä jotain pukea päälleni, vaikkeihan minulla mitään hienoja kirkkohameita ole. Ullanora piika lupasi lainata navettahamettaan mutta käski sen hyvänä pitää kun se on sen ainoa navettahame.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa 10 kappaletta luotettavia kestäviä hirttoköysiä? Maksan hyvin. Olisi tarkoitus hirttää hirttomäellä kahden viikon päästä 10 rannikkorosvousta harjoittanutta rosvoa. Tarjoukset osoitteella Turun pääpyöveli, Pyövelinkatu 1, Turku
Käypäs hakemassa laatuköydet rantakojulta. Myyvät muutakin henngelähdön tarpeistoa: kotihirttäjän aloitus paketteja, siirtolavoja, päähuppuja, köysirasvaa, pärisrysrumpuja, pyövelmiehen asuja... se paikka on hirttäjän taivas! Erotat sen helppoon muista kojuista isosta kyltistä: Hirttopuuilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa 10 kappaletta luotettavia kestäviä hirttoköysiä? Maksan hyvin. Olisi tarkoitus hirttää hirttomäellä kahden viikon päästä 10 rannikkorosvousta harjoittanutta rosvoa. Tarjoukset osoitteella Turun pääpyöveli, Pyövelinkatu 1, Turku
Käypäs hakemassa laatuköydet rantakojulta. Myyvät muutakin henngelähdön tarpeistoa: kotihirttäjän aloitus paketteja, siirtolavoja, päähuppuja, köysirasvaa, pärisrysrumpuja, pyövelmiehen asuja... se paikka on hirttäjän taivas! Erotat sen helppoon muista kojuista isosta kyltistä: Hirttopuuilo.
Meidän pojat ovat alkaneet jatkuvasti pelata sellaista paheellista peliä Hirsipuu. Vuorotellen arvuuttelevat kirjaimia ja jos on väärä joutuvat vähitellen hirsipuuhun. Kunpa kesä pian loppuisi eivät pystyisi piirtelemään pakanallisia pelipuukuvia maahan, ehkä talven kuluessa unohtavat mokoman synnin.