Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnan aloituksesta kipeytyneet jalat, voiko kipua helpottaa jotenkin?

Vierailija
29.06.2017 |

Olen siis nyt lähiaikoina alottanut näin aluksi kävelyn, tarkoitus jossain kohtaa hölkätä/juosta, kunhan kunto sen sallii. Osasin kyllä odottaa, että mm. jalat tullee aluksi kipeäksi ja niinhän ne tulikin. Kengät on hyvät ja lenkkikään tuskin on liian pitkä, luulen että on vaan tottumattomuutta kun aikamoinen sohvaperuna tähän saakka olen ollut.

Olen kivusta huolimatta käynyt noilla kävelylenkeillä. Vauhti ei yhtä nopeaa kivun takia ole, mutta olo on silti henkisesti hyvä sen jälkeen kun lenkin saanut tehtyä. Voiko näin tehdä vai pitäiskö pitää välipäiviä, et kipu vähän helpottaa? Tai voiko tätä kipua jotenkin itse helpottaa?

Jalkojen kipu ei ole sellaista, että kyyneleet silmissä tarvis liikkua vaan enemmänkin semmosta, että tietää liikkuneensa normaalista enemmän.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttely, magnesium, kevyt hieronta, sauna... siinä noita

Vierailija
2/7 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt liikunta auttaa palautumiseen, jatka vaan rauhalliseen tahtiin.

Vierailija
4/7 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpalakylpy. Tuskallista, mutta toimivaa

Vierailija
5/7 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kertonut mikä on lähtötasosi ja kuinka pitkiä kävelyjä olet tehnyt. Pitkän liikkumattomuuden jälkeen rasitusta tulee kasvattaa hyvin varovasti. Lievä kipuilu on tervettä, mutta liialla kiirehtimisellä saat aikaan vahinkoa, pahimmillaan rasitusvamman.

Vierailija
6/7 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut mikä on lähtötasosi ja kuinka pitkiä kävelyjä olet tehnyt. Pitkän liikkumattomuuden jälkeen rasitusta tulee kasvattaa hyvin varovasti. Lievä kipuilu on tervettä, mutta liialla kiirehtimisellä saat aikaan vahinkoa, pahimmillaan rasitusvamman.

Lähtötaso satunnainen koiran ulkoilutus max 1-2km lenkki ja sit se mitä töissä päiväkodissa on pitäny liikkua. Eli aikalailla nolla varmaan lähtötaso.

Nyt oon tehny 4-5km pitusia kävelylenkkejä lähes päivittäin. Välillä kyllä tullu syystä tai toisesta yks tai kaks välipäivää, mut tavoite on siis liikkua vähintään 4kertaa viikossa.

ap

Vierailija
7/7 |
29.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtötaso satunnainen koiran ulkoilutus max 1-2km lenkki ja sit se mitä töissä päiväkodissa on pitäny liikkua. Eli aikalailla nolla varmaan lähtötaso.

Nyt oon tehny 4-5km pitusia kävelylenkkejä lähes päivittäin. Välillä kyllä tullu syystä tai toisesta yks tai kaks välipäivää, mut tavoite on siis liikkua vähintään 4kertaa viikossa.

ap

Se kipu kyllä häviää kun jatkaa liikkumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan