Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuin monet AllInOnet vastasyntynty tarvii/päivä?

30.03.2006 |

Vai olisiko käytännöllisempää käyttää harsoja ja kuoria niitten kanssa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Noi All-in-onet kuivuu järkkyhitaasti eli tarvitset toooosi monet ellei ole rumpukuivaajaa.....

Toisekseen minä en muutenkaan niistä pitänyt kun tuntuivat niin koppuraisilta vauvan päällä, mutta kyllä niitä monet käyttää varsinkin jos löytää mukavat =)

Meillä käytettiin aluksi taskuvaippoja (Fuzzi) koska ovat melkein yhtä helppoja mutta paljon mukavampia ja ne kuivuvat muutamassa tunnissa eli niitä ei tarvinnut kuin 12kpl ja imuja enemmän koska kuivuivat hitaammin......

Tarve vähenee aika pian alun jälkeen kun ei sitä kakkaa tule JATKUVASTI =)

Meillä mukavin on ohuet kuoret päivällä (esi. Pallero) ja sisälle harso pötkönä tai muotoonommeltu vaippa (esim. Tirsokas)

Ja yöllä sitten kunnon hyvin huovutetut villahousut.

kaikki Suomessa myytävät vaipat löydät kuvineen täältä http://www.kestovaippainfo.fi/index.php

Ja siellä oleva keskustelufoorumi on myös erittäin vilkas ja aiheena on #kuinkas muuten# kaikki kestovaipoista mitä ikinä on keksitty kysyä =D

Toivottavasti et ainakaan heti kokeilematta tilaa 20kpl yhtä ja samaa vaippaa jotain kallista aloituspakettia koska saattaa olla että vaippa ein sovikkaan vauvalle tai sinä et ole tyytyväinen......

Käytettyjä on tosi paljon liikkeelleä esim. täällä kestovaippakirpparilla: http://www.babyidea.fi/ eli voisit ottaa kokeeksi muutamia erilaisia ja sitten vasta päättää että mikä systeemi on teille paras.

Onnea kestoiluun =)))

Vierailija
2/9 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aio:t ei varmaan oikein pidä maitokakkoja sisällään? Minusta erillinen kuori ja sisävaippa olisi parempi systeemi. Jos sisävaippa on muotoonommeltu, niin pitää kakat sisällä niin, ettei kuoret tahriinnu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan parhaimpia vastasyntyneellä ja muutenkin on harsot.sopii minkäkokoiselle lapselle tahansa ja kuivuu nopeesti..

ne muutamat aio:t joita meilläkin on ..on hitaasti kuivuvia ja koppuroita, kuten maalaisäiti mainitsikin..

eikä ne varmaan vastasyntyneellä edes pitäisi maitokakkaa..(en muistaakseni niitä ihan pienelle kokeillutkaan)..

suosittelen lämpimästi harsoja, alkkareita ja villahousuja..

ne on mun mielestä ehdottomasti parhaita ja helpoimpia käyttää..

t.anni 37+

Vierailija
4/9 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset esim. 10kpl a-i-o vaippoja, 10kpl harsoja ja parit kuoret tai pelkät a-i-o:t jos pissatat välillä.

Vastasyntyneellä voi käyttää A-I-O vaippoja, harsoja+kuoria, taskuvaippoja ja vaikka mitä, ei siis pidä sanoa, että on vain yksi ainoa oikea mikä toimii.

Mun esikoinen meni villahousuilla ja harsoilla 3kk, toinen lapseni taas kulki muotoon ommelluilla froteelärpäkkeillä + kuorilla ekan kuukauden ja sit siirryttiin all-in-oneihin.

Ja tuosta koppurahommasta, olet varmaankin käyttäny Kushiesin a-i-o:ta... markkinoilla on uusia huomattavasti parempia ja pehmoisia All-in-oneja joista yhdestä mallista saa imun vedettyä ulos kuivumaan, kuivatus aika on meillä ollu siis n. 4h...

Vierailija
5/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen katsellut kans aio-vaippoja, ja niitä on niiiiin montaa merkkiä, että en jaksa alkaa edes vertaileen, vaikka kestovaippasivuilla onkin kuvaukset kaikista. Mulle saa nyt mainostaa, eli mikä on tuo merkki josta saa sen imun vedettyä erikseen kuivumaan? Aion muutaman aio:n ostaa ja verrata sit harsojen kanssa pikkuvauvalle ja kaksivuotiaalle (kylläkin päiväkuiva).

Vierailija
6/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla Marikki. Niitä myy Kestovaippakauppa.

Vierailija
7/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith:

itse olen katsellut kans aio-vaippoja, ja niitä on niiiiin montaa merkkiä, että en jaksa alkaa edes vertaileen, vaikka kestovaippasivuilla onkin kuvaukset kaikista. Mulle saa nyt mainostaa, eli mikä on tuo merkki josta saa sen imun vedettyä erikseen kuivumaan?

Eli siis Kanto All-in-one on tuo vaippa ja se tulee myyntiin Huhtikuun aikana, osote on www.kestovaippa.fi Kehuja on koekäyttäjiltä sadellut.

Se on Pul ulkokuori, froteeimu jonka saa vedettyä pihalle kuivumaan ja microfleece sisäpinta. Kuivaksi opettelevalle suositellaan froteeimun jättämistä välillä sisäpinnaksi, niin huomaa itse, kun pisi on tullut.

Vierailija
8/9 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuivuminen sisätiloissa kesti n. vuorokauden. musta ei mitenkään tooosi pitkään...

mulla on 10 kpl ihan pieniä AIO 2-4 kg jotka siis käytössä alussa ja sen jälkeen jatkan systeemillä imu + sisävaippa + kuori.

kestoilusta ei ole aikaisempaa kokemusta kun esikoista odotan mutta kai sitä jokainen tavallan

Vierailija
9/9 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkareitiselle pikkumiehelle ei oikein mikään muu systeemi alkuun toiminut. Harso oli ainoa, joka ei falskannut lahkeesta. Aivan vastasyntyneellä kakkaa tuli kokoajan ja vaippaa sai vaihtaa yölläkin monta kertaa. Vaippoja meni noin 12-15/vrk. Kun kerran päivässä pesin, niin 25-30 vaippaa piti suunnilleen olla. Tosin jo parin viikon päästä helpotti. Jos aikoo kestoilla onnistuneesti heti muotoonommelluilla vaipoilla, niin pitäisi tietää suunnilleen, minkä kokoinen vauva on syntymässä. Pieni vauva tarvitsee ehdottomasti Nb/Xs kokoiset vaipat alkuun. Isommalle vastasyntyneelle sopivat varmasti suoraan monet S-kokoiset. Siksi suosittelen kyllä harsoja aivan vastasyntyneelle, jos haluaa heti aivan pienen kanssa täyskestoilla. On turhaa hankkia hirveän isoa määrää Nb kokoisia, kalliita kestoja, jotka saattavat jäädä isolle vastasyntyneelle jo muutaman viikon päästä pieneksi. Toisaalta, jos hankkii niitä isompia ja vauva onkin kovin pieni, niin vaipat saattavat olla liian isoja ensimäisen kuukauden tai kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi