Mikä tekee joidenkin ihmisten silmistä vihaiset / pelottavat? Siis mikä ilme tai ele saa ne näyttämään sille?
Kaikki varmaan osaisivat erottaa uhkaavan ja synkän katseen katseesta joka on lämmin ja lempeä. Mutta osaako joku selittää, mitä silmille ja naamalla siis ihan fyysisesti tapahtuu, että se katse muuttuu sellaiseksi? Ymmärrätteköhän mitä nyt edes tarkoitan? :D
Kommentit (26)
Matalalka olevat kulmakarvat, jotka ovat hieman kurtussa. Silmät ovat hieman sirillään.
Vierailija kirjoitti:
Matalalka olevat kulmakarvat, jotka ovat hieman kurtussa. Silmät ovat hieman sirillään.
Hyvä pointti. Sarjakuvissakin se vihainen heppu on aina niin kuin näin >:(
Katse on keskittynyt, ei jatkuvasti ympäriinsä pälyilevä.
Se tulee sisältä. Lempeäkatseinen ei saa sitä harjoittelemalla. Kuten ei pistävää katsettakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on useimmiten silmät viiruina, syystä että ne vuotaa helposti.
Tumma väri. Suomalaiset on paikkapaikoin kovin rasistisia. Mitään järkisyytä tummuuden pelolle ei tosin ole.
Mä näytän perusilmeellä toiselta puolelta normilta ja toiselta vihaselta.
"Vihaisella" puolella kulmakarva näyttää painuvan naaman keskiosan puolelta alemmas, ja kulmien keskellä otsassa oleva ryppy näkyy siltä puolelta paremmin. Naamani näyttää siltä puolelta myös miehekkäämmältä.
Se siitä "se tulee sisältä". Vai onkohan mun sisällä kaksi persoonaa... Tuota vihaista naamaa en kyllä tunnista itsekseni katsoessani peiliin tuntiessani itseni lempeäksi. Toivottavasti tuo raivomonsteri ei tee pahojaan sillä aikaa kun minä nukun.
Ihminen voi näyttää hyvinkin synkälle, olematta silti millään tavalla uhkaava. Jos on menny vaikka kaikki päin mäntyä koko päivän. Mulle tulee yleensä tuo reaktio ensin ja sit alkaa naurattaa, kun ei muutakaan voi.
Se ettei ole naamaa kiristetty ja täytetty botoxilla.
Mä olen kuullut joskus näyttäväni pelottavalta, ja kaipa se sitten niin on. Tietysti nuo naaman juonteet tekevät osansa, mutta jotain vikaa kai silmissäkin on. Olen miettinyt että voisko jotenkin kulmakarvoja muotoilemalla saada jotenkin pehmeämmän ilmeen. Mulla on kyllä ruskeat silmät, ja pupillitkin ovat pienet, se varmaan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kuullut joskus näyttäväni pelottavalta, ja kaipa se sitten niin on. Tietysti nuo naaman juonteet tekevät osansa, mutta jotain vikaa kai silmissäkin on. Olen miettinyt että voisko jotenkin kulmakarvoja muotoilemalla saada jotenkin pehmeämmän ilmeen. Mulla on kyllä ruskeat silmät, ja pupillitkin ovat pienet, se varmaan vaikuttaa.
Ruskeat silmät on todella kauniit.
Vierailija kirjoitti:
Nämä rikolliset, heidän silmänsä on lasittuneet. Kun suupielelet ovat alaspäin, näkee silmistä vihaa.
Hahhah
Mitähän rikollisia mahdat tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä rikolliset, heidän silmänsä on lasittuneet. Kun suupielelet ovat alaspäin, näkee silmistä vihaa.
Hahhah
Esim. Penttilä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah
Esim. Penttilä
Itse en erota Penttilän silmistä vihaa. Ainoastaan ymmärtämättömyyttä omia tekojansa kohtaan. Tyhjä katse.
Minusta silmät sirrisä ei välttämättä ole uhkaavaa mutta silmien pitäminen jotenkin epänormaalin ammollaan ja räpäyttämättä on
Vierailija kirjoitti:
Minusta silmät sirrisä ei välttämättä ole uhkaavaa mutta silmien pitäminen jotenkin epänormaalin ammollaan ja räpäyttämättä on
Eipä sille siristelylle mitään voi, ellei halua et kyyneleet valuu ja mahdollisesti myös ripsivärit samalla. Itsellä myös vähän tuollaiset eksoottisemman muotoiset silmät, jotka lisää tuota sirrisilmä vaikutelmaa.
Esimerkiksi Sini Sabotage näyttää vähän kilarilta