Oletko koukussa Oikotiehen? Toimittaja tekee juttua!
Oletko koukussa Oikotiehen tai Etuoveen? Katsotko asuntoilmoituksia joka päivä, monta kertaa päivässä?
Olen toimittaja ja teen Helsingin Sanomiin juttua aiheesta. Kerro täällä kokemuksistasi nimettömänä!
Joillakin on koko ajan ns. haku päällä ja toiset haluavat pysyä kärryillä, miten asuntojen hinnat omalla asuinalueella kehittyvät. Moni ei ole muuttamassa yhtään mihinkään, mutta selaa ilmoituksia saadakseen ideoita sisustukseen ja remonttiin - tai ihan vaan uteliaisuudesta.
Mikä on sinun motiivisi?
Miten koukuttavaa asuntojen selaaminen on - ja onko kukaan koskaan sanonut, että olisi syytä lopettaa?
Kiitos!
Terveisin: Taru Taipale, taru.taipale@gmail.com
Kommentit (29)
Kiitos kaikille kommenteista tähän asti!
Olen itse selannut säännöllisesti sekä Oikotien että Etuoven tarjontaa siitä saakka, kun ostin ensimmäisen asuntoni. Vaikka koti oli löytynyt eikä ollut mitään tarvetta muuttaa, luin ilmoituksia säännöllisesti siitä huolimatta.
Ja tulihan se asunnon vaihtokin sitten eteen joitakin vuosia myöhemmin. Oli ihan hyvä olla perillä siitä, minkälaista tarjonta on ja mihin hintaan.
Luen mielellään myös niiden asuntojen ilmoituksia, jotka eivät mene kaupaksi. Mietin, että mitä vikaa niissä on. Ja tietenkin niitä, joissa on ihan päätön hintapyyntö. Ajattelen, että tota ei ainakaan tohon hintaan myydä!
Terveisin: Taru Taipale
Meillä miehen kanssa tällainen viikonloppurutiini: perjantaina käydään laittamassa lotto. Sen jälkeen saunaan. Saunan jälkeen katsotaan yhdessä Oikotieltä joku ökykallis vähintään miljoonaluokan kämppä, joka sitten käydään heti huomenna ostamassa pois, kunhan vaan se 7 oikein tulee. No, vielä ei ole tullut eikä olla päästy muuttamaan. Ehkä jo ylihuomenna?
Sääntö muuten on, että samaa kämppää ei saa valita uudestaan :) Se vähän harmittaa, koska osa noista on niin upeita, että tekisi oikeasti mieli muuttaa. Osa taas on sellaisia, että vaikka kalliita ovatkin, niin tuskin niissä kovin mielellään oikeasti asuisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalainen ja kayn etuovessa monta kertaa viikossa. Suunnitelmissa on ostaa asunto Helsingista joskus, mutta tama ei todellakaan ole viela ajankohtaista vaan ehka joskus 5-10 vuoden kuluttua.
Syynaan kuvat ja pohjapiirrokset tarkkaan ja mietin miten ne sisustaisin ja millaisia kemuja me uudessa loma-asunnossa pidettaisiin :D
Parhaat loydot linkitan puolisolle joka puistelee paataan mun pakkomielteelle.
:)
Moni mies on kuulemma koukussa autojen myyntisivustoihin tai urheilu-uutisiin. Mutta se on tietenkin niiden mielestä ihan eri asia!
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen kanssa tällainen viikonloppurutiini: perjantaina käydään laittamassa lotto. Sen jälkeen saunaan. Saunan jälkeen katsotaan yhdessä Oikotieltä joku ökykallis vähintään miljoonaluokan kämppä, joka sitten käydään heti huomenna ostamassa pois, kunhan vaan se 7 oikein tulee. No, vielä ei ole tullut eikä olla päästy muuttamaan. Ehkä jo ylihuomenna?
Sääntö muuten on, että samaa kämppää ei saa valita uudestaan :) Se vähän harmittaa, koska osa noista on niin upeita, että tekisi oikeasti mieli muuttaa. Osa taas on sellaisia, että vaikka kalliita ovatkin, niin tuskin niissä kovin mielellään oikeasti asuisi.
Siinä tapauksessa toivotaan, että jo tulevana lauantaina tärppää! Nyt olisi huonekalukaupoissakin sopivasti alennusmyynnit niin saisitte uudet kalusteetkin uuteen kotiin. :)
Käyn etuovessa joka päivä, olen käynyt jo vuosia. Nyt löytyi meille sopiva kakkosasunto uudesta kerrostalosta kaupungin keskustasta. Meillä ei ole ollut mitään kiirettä asunnon ostamisen kanssa, mutta nyt tuntuu mukavalle kun asunto löytyi. Seuraavaksi alkaa kai kolmannen asunnon etsintä maaseudulta🏡.
Osaisitko Taru kertoa, miksi Oikotiellä käydessä ja _itselle uusia_ asuntoja katsoessa tulee pop-up, että "kiva, että palasit katsomaan tätä asuntoa" tai "tämä asunto taitaa kiinnostaa, koska olet täällä taas" tmv.
Käytän incognito-tilaa aina ja tyhjennän selaushistorian ja välimuistin joka kerta, kun suljen nettiselaimen. Silti noita tulee. Markkinakikka vai mitä ihmettä?
Oikotielle muutenkin vinkiksi, että hus pois ne pop upit. Raivostuttavia!
Vierailija kirjoitti:
Osaisitko Taru kertoa, miksi Oikotiellä käydessä ja _itselle uusia_ asuntoja katsoessa tulee pop-up, että "kiva, että palasit katsomaan tätä asuntoa" tai "tämä asunto taitaa kiinnostaa, koska olet täällä taas" tmv.
Käytän incognito-tilaa aina ja tyhjennän selaushistorian ja välimuistin joka kerta, kun suljen nettiselaimen. Silti noita tulee. Markkinakikka vai mitä ihmettä?
Oikotielle muutenkin vinkiksi, että hus pois ne pop upit. Raivostuttavia!
En tiedä, mutta olen samaa mieltä, että ne ärsyttävät. Ne myös muistuttavat minua siitä, miten paljon meistä netin käyttäjistä ylipäänsä kerätään tietoja. Kaikki käynnit tallentuvat jonnekin ja sitä on yhä vaikeampi teknisesti kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Käyn etuovessa joka päivä, olen käynyt jo vuosia. Nyt löytyi meille sopiva kakkosasunto uudesta kerrostalosta kaupungin keskustasta. Meillä ei ole ollut mitään kiirettä asunnon ostamisen kanssa, mutta nyt tuntuu mukavalle kun asunto löytyi. Seuraavaksi alkaa kai kolmannen asunnon etsintä maaseudulta🏡.
Varo, ettei teillä ole kohta viisi asuntoa! :)
Olen ulkosuomalainen ja kayn etuovessa monta kertaa viikossa. Suunnitelmissa on ostaa asunto Helsingista joskus, mutta tama ei todellakaan ole viela ajankohtaista vaan ehka joskus 5-10 vuoden kuluttua.
Syynaan kuvat ja pohjapiirrokset tarkkaan ja mietin miten ne sisustaisin ja millaisia kemuja me uudessa loma-asunnossa pidettaisiin :D
Parhaat loydot linkitan puolisolle joka puistelee paataan mun pakkomielteelle.