Mitä käsitöitä jämälangoista myyjäisiin näin kesällä?
Joulu on helpompi, silloin menee sukat, pipot ja patalaput. Ostaiskohan kukaan jotain pehmoleluja tai jotain sellaista? Olisi nyt lomalla aikaa neuloa tai virkata. Ommella en osaa nätisti.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Amigurumeja?
Nää olis kyllä helppo tehdä ja varmaan onnistuu ilman ohjettakin, jos näkee jotain kuvia. Pitää vielä itse hinnoitella. Jos tekisi tuollaisia pieniä, ostaisiko kukaan ja mitä niistä voisi pyytää?
Jos virkkaisit oikein jämäköitä, tiiviitä hattuja, joissa lieri, ostaisin heti. Mutta langan pitäisi olla pellavaa tai hamppua, joten aika kovaa hommaa käsille.
Mitä lankoja sulla on?
Sipulipusseja, tuoksupusseja, hellehattuja lapsille.
Pienistä pehmoeläimistä voi varmaan taidokkuudesta riippuen pyytää 5-10 euroa.
Mulla on puuvillalankaa, jota joskus sanottiin kalastajalangaksi. Ei ole liian kovaa. Olen alle 30v, joten en pelkää käsieni puolesta. Töissä olen, mutta onneksi en joudu rasittamaan käsiä. Hattuja virkkaan jatkuvasti :) Koirakin tykkää (onneksi ei tiedä, että joutuu lopetettavaksi kohta).
Vauvojen kesäpipot voisi mennä kaupaksi ja festarihatut nuorisolle. Mulla on avainnipussa karvapallo ja se nopeuttaa avainten löytämistä kassinpohjalta selkeästi, ehkä siis myös jollekin avaimenperäkoristeelle voisi olla kysyntää.
Kalastajalangasta lierihattuja ja pipoja, hyvä materiaali. Mutta ehditkö saamaan helteille kaupaksi?
T. Se hattuja ehdottanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos virkkaisit oikein jämäköitä, tiiviitä hattuja, joissa lieri, ostaisin heti. Mutta langan pitäisi olla pellavaa tai hamppua, joten aika kovaa hommaa käsille.
Mitä lankoja sulla on?
Mulla on puuvillalankoja erilaisia, palmaa, novitalta monelaista, sitten on jotain aika napakan tuntuisia sekoitelankoja..helpompi sanoa että ei löydy tällä hetkellä noita mainitsemiasi eikä alpakkaa taida nyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Kalastajalangasta lierihattuja ja pipoja, hyvä materiaali. Mutta ehditkö saamaan helteille kaupaksi?
T. Se hattuja ehdottanut.
Sitä löytyy. Nimimerkillä se sängynpeitto jäi muutamaan ruutuun. Mutta en armaan ehdi kuin yhden tai kaksi. Kiitos kuitenkin vinkeistä, näistä on apua jatkoon. Ap.
Muistathan, että vain omaan käyttöön saa tehdä muiden ohjeilla tai malleista. Kaupusteluun omat designit. Muuten rikot tekijänoikeuksia.
Tee sellaisia paistinpannun kahvaan pujotettavia "kortonkeja". Niitä ei meinaa saada mistään...
Kirpparille helteisiin mennessä hyvin ehtii ap virkata. Koiran puolesta tietysti surettaa.
Nukenvaatteita. Virkattuja toppeja.
Vierailija kirjoitti:
Tee sellaisia paistinpannun kahvaan pujotettavia "kortonkeja". Niitä ei meinaa saada mistään...
Olisiko sulla laittaa linkkiä johonkin ohjeeseen tai kuvaan? En oikein pääse muuten jyvälle, mistä on kyse. Kuulostaa muuten mielenkiintoiselta.
Niin ja kiitos oli kaikille ja lisääkin saa laittaa, tästä on tullut paljon vinkkejä jatkoa ajatellen, kun näitä käsitöitä teen. Ei vain ennen ole kesällä pyydetty, menee torille yhdistyksen kojuun.
Totta kai kai designit ovat omia. T: Ap
Paistinpannukortongin kuvaa ei ole vielä, töissä olen, mutta kohta valmistuu.
T. Ap
Minkä yhdistyksen kojuun ap virkkaat? Mielelläni yhdistyksiä kannatan. Vai oletko ihan vapaa lintu :)
Jotain söpöjä kännykkäpusseja?
Mä joudun ainakin puhelinta pitää talvella lapasessa tms ku omppu rupee palelee ja hyytyy jos on kylmä sää.