Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18331)

Vierailija
18041/18331 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni HaukioTA!

Haukioa... 🤦🏻

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomeksi ei enää sanota naisista esim. myyjätär, kirjailijatar, lauluajatar, Virtaska, Aaltoska, neiti / rouva...? Esim. neiti laulajatar...? Jenni Haukioa sentään pari kertaa olen kuullut kutsuttavan "Rouva tohtori Haukio". Joku muukin selitys kuin "Maailma muuttuu, Eskoseni", kiitos!

Vierailija
18042/18331 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka opettaa laulajaksi? Miten semmoinen toimii? Mitä pitää tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18043/18331 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt ei saisi puhua miehistä ja naisista vaan henkilöistä, tuleeko myös urheilukisoissa poistumaan miesten ja naisten kisat eli yhdistetään kaikki. Kun tämä sukupuoliajattelu on naisista lähtöisin eikö se ole naisurheilijoille epäreilua. 

Vierailija
18044/18331 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydän Metro-tyttöjen laulujen nuotteja? Ainakaan Helmet-kirjastosta ei löydy muuta kuin yksi ohut läpyskä missä ei ole mitään minulle tuttua. 😔

Vierailija
18045/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sanottiin POKS (Pidän Oikein Kovasti Susta) ja ketkä sanoi?

Vierailija
18046/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, anopin mielestä pitäisi tehdä kuten X lapsi haluaa, ja ei ymmärrä sitä, että mummolassa voi tehdä niin. Mutta kotona vanhemmat määrää, eikä lapset. Sitten X lapsi kiukkuu ja räyhää kun mummolassa hän saa aina päättää kaikesta, mutta kotona ei.

Ja anoppi räyhää myöskin, kun X soittaa hänelle jos tääl ei tehdä kuten hän tahtoo. 

Miten tässä tilanteessa kuuluisi toimia?? Onko teillä ollut tällaista? 

Vierailija
18047/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on TCL merkkinen televisio. Kun kanavaa vaihtaa, alkaa naisen ääni puhua Englanniksi. Se kertoo mikä kanava on ja ohjelman aiheen. Eihän tämä sinänsä kestä kun muutaman sekunnin mutta pois se pitäisi saada. Enkä saa sitä millään pois. Noloa. Help me? 

Sulla on päällä se sokeiden asetus, mene asetuksiin ja oisko helppokäyttötoiminnot ja puheavustin? 

Vierailija
18048/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noloa, jos aikuinen menee yksin museoon?

Vierailija
18049/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten pääsee näyttelijäksi kuin peruskoulu > lukio > Teatterikorkeakoulu?

Paikalliseen teatteriin voi hakeutua näyttelijäksi, pyrkiä sivurooleihin jos jossain haetaan esim elokuviin, toivoo että tärppää, joku teatteriopisto tai kansallisopisto yms pitää alottaa pohjalta että pääsee kun tuonne tkk tosi vaikee päästä

Vierailija
18050/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Vierailija
18051/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten pääsee näyttelijäksi kuin peruskoulu > lukio > Teatterikorkeakoulu?

Kannattaa tehdä myös itse omia lyhytelokuvia ja näytellä niissä itse. Sellaisia muutaman minuutin mittaisia. Sitten vain YouTubeen kanava ja uppaat ne sinne, minkä jälkeen lisäät ne IMDB:hen. Näin saa näkyvyyttä ja voi antaa näytteitä omista kyvyistään. Sitten voi osallistua kansainvälisiin lyhytelokuvakilpailuihin.

Vierailija
18052/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei koskaan vastannut mun kysymykseen, mikä on kallu?

Elämäm koululainen. 

Vierailija
18053/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt monesti, että laskutetaanko hanasta tuleva vesi lämpimänä vetenä jo siinä vaiheessa kun se ei ole lämmintä mutta olen kuitenkin säätänyt sen tulemaan lämpimänä hanaa kääntämällä :D Olen asunut muutamassa paikassa jossa se vesi ei tunnu lämpenevän ikinä ja miettinyt maksanko kuitenkin siitäkin sitä kalliimpaa laskua vaikka pesen kädet kylmällä vedellä.

Veden laskutus ei perustu siihen, miten päin käännät hanan vipua, vaan siihen, kuinka paljon lämmintä vettä todellisuudessa virtaa. Eli vaikka laittaisit hanan lämpimän puolelle, mutta sieltä tulee vielä kylmää vettä (koska lämmin ei ole ehtinyt vielä tulla putkesta), niin sitä ei lasketa lämpimäksi vedeksi se menee kylmän veden kulutuksena.

Lämmin vesi lasketaan vain silloin, kun vesi on oikeasti lämmitetty, eli kun se on tullut käyttövesivaraajasta tai kaukolämmön lämmönvaihtimesta. Useimmissa kerrostaloissa (etenkin, jos on huoneistokohtaiset vesimittarit) on erikseen mittarit kylmälle ja lämpimälle vedelle, ja niihin kirjautuu vain sen mukainen kulutus.

Mutta jos lämmin vesi ei ikinä lämpene, niin silloin kannattaa kyllä ottaa yhteyttä taloyhtiöön tai huoltoon voi olla, että kiertopumppu ei toimi tai jokin muu vika hidastaa lämmintä vettä. Ei pitäisi joutua odottamaan minuuttitolkulla.

Vierailija
18054/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina flunssasta aktivoituva nenään iskevä (huuli)herpes, joka tuntuu pahenevan ja leviävän aina edellistä flunssaa enemmän. Kyse ei ole mistään pienestä rakkuloinnista, vaan usein sekä sieraimet sisältä että ulkoa ovat paksua kynnöspeltoa. Kivuliaskin se on, ja kesto helposti 2-3 viikkoa. Ennen rakkuloita oli nenän limakalvoilla pieni alue, mutta nyt herpes on alkanut myös kiipeämään nenänvartta pitkin.

Pitäisikö siitä huolestua? Onko jollain kokemusta herpekseen käytettävistä reseptilääkkeistä? Apteekin hyllytavara ei ole ikinä auttanut.

Samaa tavaraa ne reseptil saavatkin on, kannattaa käydä tutkituttamassa onko tosissaan herpestä vai jotain muuta.

Kyllä on herpekseksi jo lapsena diagnosoitu. Vanhemmiten ongelma vain siirtynyt nenään ja viime vuosina pahen

Sitä sulle sanottiin, että samaa tavaraa kuin käsikauppatavarat ne reseptil olevat on. Estolääke on se sama lääke mitä vedetään kerran päivässä vuoden putkeen. 

Vierailija
18055/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. 

Vierailija
18056/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löydän Metro-tyttöjen laulujen nuotteja? Ainakaan Helmet-kirjastosta ei löydy muuta kuin yksi ohut läpyskä missä ei ole mitään minulle tuttua. 😔

Nuotit löytyvät yleensä laulun säveltäjän perusteella. Joskus on tiettyjen vanhojen säveltäjien lauluista julkaistu nuottivihkoja. Niitä voi löytää nettiantikvaareista. Esim. Toivo Kärki. 

Vierailija
18057/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ovat ennemmin kiinnostuneita varatuista kun sinkuista? 

Ihan tällee loogisesti ajatellen, parisuhteessa olevalla on parempi itsevarmuus. Itsevarmuus pukee ihmistä ja tekee seksikkääksi, joten se miten kannat itseäsi tekee susta kuuman. 

Sinkuilla se voi olla huonompi

Vierailija
18058/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on TCL merkkinen televisio. Kun kanavaa vaihtaa, alkaa naisen ääni puhua Englanniksi. Se kertoo mikä kanava on ja ohjelman aiheen. Eihän tämä sinänsä kestä kun muutaman sekunnin mutta pois se pitäisi saada. Enkä saa sitä millään pois. Noloa. Help me? 

Sulla on päällä se sokeiden asetus, mene asetuksiin ja oisko helppokäyttötoiminnot ja puheavustin? 

Jatkokysymys: Miten sokeat katsovat televisiota? Kuuntelevatko vaan?

Vierailija
18059/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei muka saisi lyödä naistaan, jos se ei tottele?

Olet kysynyt tätä jo aiemmin ja saanut vastauksen. Lue se entinen vastaus.

Vierailija
18060/18331 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei

Ei tietenkään. Aikuinen voi mennä yksin minne vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä