Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18490)

Vierailija
8901/18490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan oppia tekemään purkalla sellaisia palloja, mikä olisi paras purkka harjoitteluun? 

Tiedetään itsessään melko hyödytön taito, mutta saisipa ainakin yhden asian poistettua listalta asioita joita en osaa.

Vierailija
8902/18490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pienestä napatyrästä muuta haittaa kuin epämukavuus / kipu? Minulla taitaa olla pikkusormenpään kokoinen napatyrä ja se jotenkin tuntuu ärtyvän jos esim. tekee vatsalihasliikkeitä, satunnaisesti muutenkin. Onko korjausleikkauksen riskit/haitat suurempia kuin näin pienen tyrän aiheuttama epämukavuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8903/18490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aikuisiksi eläneet siamilaiset kaksoset joille sitten tarjottaisiin mahdollisuus erotusleikkaukseen ja kaksosista toinen haluaa leikkaukseen mutta toinen ei, niin mitä sitten tehdään? Minkä ikäisiltä siamilaisista kaksosilta luultavasti kysytään heidän omaa mielipidettään leikkauksesta?

Vierailija
8904/18490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi löytää .,, Ryhtivikaa. joka väärästä nikaman asenosta  johtuu  Pehmyt kudoksen läpi ne helposti löytyy.  Saa siinä  pehmeessä lihasmassassa Veren kierron kunnolla kulkeen.  Ihminen on kuin kone Tärkein on ..... Verenkierto sen pitää pelata. ( niinkuin  mootorissa  Öljynkierto `)-   Sitten on keuhkojen kautta hapen saanti.Johon  Hieronnalla paraneettu verenkierto auttaa. 

Itse olen vain EVP Rahtari / Bussi kuski  Nuoruudes raskaat työt tehny.

Hieronta on auttanut etten painu kasaan.

Myös hieronta kasvattaa lihaksiakin ... 

Miehet sen tietää jotka poikasena hiero itseensä. Se rupesi kivasti kasvamaan  pidelyistä kohdista. ( eikä oo fitsi) Tyttöjä se Kiinteäyttää  niitä lihaksia joista ilookin on sit kn oikea löytyy. Vielä kun oppii harjoittaa niitä pieniä lihaksia. ihan käyttöä vaten  Lähemmin ; kivikarhu@gmail.com

Vierailija
8905/18490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin opiskella sosiaalityötä. Miten voisin varmistua siitä, onko sosiaalityö todella "se minun juttu"?

Vierailija
8906/18490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan oppia tekemään purkalla sellaisia palloja, mikä olisi paras purkka harjoitteluun? 

Tiedetään itsessään melko hyödytön taito, mutta saisipa ainakin yhden asian poistettua listalta asioita joita en osaa.

Hubba-Bubba on hyvää pallojen tekemiseen. Joku jenkkikin voi toimia, mutta niitä pitää tunkea monta palaa kerralla suuhun jotta on tarpeeksi materiaalia pallon tekemiseen. 

Vierailija
8907/18490 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku leikkaus  Ihon alaisetlihakset vai ommellaan  muutamalla tikillä kiini. 

Miehillä myös yleinen  Nivus tyrä johtuu ponnistuksesta. Myös ns raskaasta seistäkin. 

Helppo leikkaus . Sekai kun ns ihon alaiset lihakset on ns veltostuneet ja niitä rasitetaan ilman ns  lihasta ennakkoon ei ole treenattu.En ole asiantuntia vain omat kokemukset jaleikkaukset . EVP  rahtari

Lähemmin  kivikarhu@gmail.com 

Vierailija
8908/18490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muut luulevat, että minä lopetan heidän lyömiensä jos he käskevät minun tekemään niin?

Vierailija
8909/18490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin opiskella sosiaalityötä. Miten voisin varmistua siitä, onko sosiaalityö todella "se minun juttu"?

Ensimmäinen ohje on ottaa yhteyttä ammatinvalintapsykologiin.

Tarkista googlesta, onko alalla omaa ammattilheteä. Siellä todennäköisesti käsitellään työn hyviä ja huonoja puolia.

Selvitä, missä alaa voi opiskella ja ota yhteyttä alan oppilaitokseen. He auttavat miellellään tällaisissakin asioissa ja osaavat neuvoa, mistä saat lisätietoa.

Valitettavasti aika harvasta ammatista, jos mistään, voi sanoa varmasti, että tämä on minun juttu ennenkuin on sitä tehnyt ammatikseen.

Vierailija
8910/18490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sosiaaliturva? Mitä kaikkea siihen lasketaan?

Vierailija
8911/18490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko broilerin jauheliha säilyy pakastimessa?

Vierailija
8912/18490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko broilerin jauheliha säilyy pakastimessa?

Liha säilyy pakkasessa hyvin mut ei tosiaan ikuisuuksia. Vuoden kannattaa pisimmillään pitää mut voi säilyä myös 2 vuotta. Sillo ei vaa oo enää maku paras

Vierailija
8913/18490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muut luulevat, että minä lopetan heidän lyömiensä jos he käskevät minun tekemään niin?

Ottaen huomioon et jos lyö heikompaa joka ei voi puolustautua nii tottakai reaktio on se et sanallisesti pyrkii saamaan lopettamaan koska ei muutakaan voi. Jos on itsesuojeluvaisto nii ei vaa ota iskuja vastaan hiljaa

Vierailija
8914/18490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sosiaaliturva? Mitä kaikkea siihen lasketaan?

Tässä on aika havainnollinen kuva siitä miten Suomen sosiaaliturva on järjestetty, mitä se kattaa yms.

https://www.kela.fi/suomen-sosiaaliturva

Vierailija
8915/18490 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ohje on ottaa yhteyttä ammatinvalintapsykologiin.

Tarkista googlesta, onko alalla omaa ammattilheteä. Siellä todennäköisesti käsitellään työn hyviä ja huonoja puolia.

Selvitä, missä alaa voi opiskella ja ota yhteyttä alan oppilaitokseen. He auttavat miellellään tällaisissakin asioissa ja osaavat neuvoa, mistä saat lisätietoa.

Valitettavasti aika harvasta ammatista, jos mistään, voi sanoa varmasti, että tämä on minun juttu ennenkuin on sitä tehnyt ammatikseen.

TE-palvelujen nettisivulla on paljon tietoa. Siellä voi tehdä mm. ammatinvalintatestejä omatoimisesti (AVO-ohjelma), etsiä tietoa eri koulutuksista (Ammattinetti), sekä ohjeet miten hakeutua palveluihin esim. ammatinvalinnanohjaukseen (jos ei tiedä mitä haluaa).

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta_koulutus/…

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta_koulutus/…

Jos olet nuori, alle 30 vuotias, voit mennää myös Ohjaamoon.

https://ohjaamot.fi/etusivu

Vierailija
8916/18490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa Youtube-videon kommenteissa törmää lauseeseen "Velhokalalle ei vit-tuil-la". Kuka/mikä on tämä Velhokala ja miksi sille ei saa vit tuil la? Tiedän, että on ilmeisesti olemassa velhokala-niminen kalalaji mutta minusta tuntuu, että tässä on kyse yhdestä yksilöstä.

Vierailija
8917/18490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaksi veljestä menee yhteen kahden siskoksen kanssa ja he saavat lapsia ovatko heidän lapsensa geneettisesti läheisempiä kuin serkukset yleensä. Entä jos molemmat ovat identtisiä kaksosia

"Geneettisesti läheisempiä" on aika epämääräinen käsite, tarkoitatko mitä näkyy DNA-testeissä vai sitä minkälaisia ihmiset ovat fenotyypiltään?

Mutta yleisesti sanoen vastaus on ei.

Jokainen munasolu ja jokainen siittiösolu sisältävät tietyn määrän geneettistä informaatiota, joka on uniikki valikoima vanhemman perimästä. Yhdynnässä sitten yksittäinen uniikki munasolu ja siittiö valikoituvat satunnaisesti ja kun hedelmöittyminen tapahtuu, valikoituu niistä kummastakin toista kertaa satunnainen valikoima perimää siihen alkioon. Tätä kutsutaan geneettiseksi rekombinaatioksi.

Vaikka siis vanhemmat olisivat identtisiä kaksosia, jotka lisääntyisivät identtisten kaksosten kanssa, toimii rekombinaatio heilläkin samoin.

Vierailija
8918/18490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on aikuisiksi eläneet siamilaiset kaksoset joille sitten tarjottaisiin mahdollisuus erotusleikkaukseen ja kaksosista toinen haluaa leikkaukseen mutta toinen ei, niin mitä sitten tehdään? Minkä ikäisiltä siamilaisista kaksosilta luultavasti kysytään heidän omaa mielipidettään leikkauksesta?

Mielestäni aika samanlaiseen kysymykseen on jo aikaisemmin vastattu.

Siamilaiset kaksoset ovat melko harvinaisia. Jokainen siamilainen kaksospari on myös yksilöllinen tapaus, jossa kaksoset ovat yhdistyneitä eri vartalon kohdista ja jakavat yhden tai useamman elimen. Erotusleikkaus ei aina ole edes mahdollista. Jokaisessa erotusleikkauksessa on siis yleensä tehtävä vaikeinta valintoja jo ihan lääketieteellisestä näkökulmasta. Leikkauksia onkin tehty melko vähän ja täysin onnistuneita leikkauksia (kumpikin jäi eloon eikä ole vakavasti vammautunut) on vähän. Yleensä leikataan kun lapset ovat pieniä. Ilmeisesti vain yksi leikkaus on tehty nuorille aikuisille. Lasten tapauksessa päätös leikkauksesta on vanhemmilla ja toki lääkäreillä on vastuu siinä, että onko leikkaus edes mahdollinen.

Leikkausten tavoite ei aina olekaan kummankin lapsen henkiinjäänti, vaan sen toisen lapsen pelastaminen. Erottaminen on siis eettisesti ja emotionaalisesti rankka prosessi. Yhdessä vastaavassa tapauksessa oikeuslaitos on tehnyt päätöksen erottamisesta, kun vanhemmat uskonnollisista syistä kieltäytyvät ja riskeerasivat kummankin kaksosen hengen.

Riippuu siis hyvin paljon tapauksesta, maasta missä leikkausta suunnitellaan ynnä muista seikoista mihin päädytään.

Vierailija
8919/18490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaaleaihoinen ja tummaihoinen ihminen saavat keskenään lapsen, niin voiko tämä olla ihonväriltään yhtä vaalea kuin vaaleaihoinen vanhempi tai yhtä tummaihoinen kuin tummaihoinen vanhempi vai onko hän aina jotain siltä väliltä? Entä jos lapsen isovanhemmista yksi on tummaihoinen ja kolme muuta valkoihoisia niin minkä värin3n lapsesta todennäköisesti tulee?

Vierailija
8920/18490 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa Youtube-videon kommenteissa törmää lauseeseen "Velhokalalle ei vit-tuil-la". Kuka/mikä on tämä Velhokala ja miksi sille ei saa vit tuil la? Tiedän, että on ilmeisesti olemassa velhokala-niminen kalalaji mutta minusta tuntuu, että tässä on kyse yhdestä yksilöstä.

Kun kala on maailman myrkyllisimpiä, niin se selittää sanonnan aika pitkälle. Siinä ei siis viitata yksittäiseen velhokalaan vaan lajiin.

Sanonta näyttäisi juontavan alkunsa jouluun 4., 2016 julkaistulta Finntop5 videolta. Videossa listattiin maailman myrkyllisimmät eläimet ja arvaapa kuka pääsi numerolle 1? Kyllä, velhokala.

https://googletune.com/watch?v=qQVq7LbZGl8

Videon kommenteissa heti alussa joku heitti tuon mainitsemasi sanonnan. Videon on on nähnyt yli miljoona katsojaa ja sitä on jaettu runsaasti. Oletan siis että tästä sanonta on päässyt leviämään.