Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18574)
Outoako kirjoitti:
Onko outoa 32v miespuolisena henkilönä ottaa vanhaan naispuoleiseen kaveriin yhteyttä ja kysyä vaikka kahville? Koska joskus haluttaa naispuoleista seuraa, ei vaan seksiä. Aika usein tulee negatiivinen vastaus ja jokin outo tekosyy...
Valitettavasti tuohon ikään mennessä kaikki naiset ovat jo oppineet olettamaan, että miehen "kahville" kutsu tarkoittaa liian usein "oikeasti aion yrittää saada seksiä".
Jos oikeasti haluat nähdä vain kaveria, eikä ole mitään romanttisia toiveita, voisit yrittää "satun oleen kaupungissa työasioissa, tiedätkö hyvää lounaspaikkaa, lähdetkö kaveriksi lounaalle"
Tai "ostin kaksi lippua teatteriin kun piti viedä yksi daami treffeille, mutta teki mulle oharit. Ootko kaveri ja lähet mukaan ettei mee hukkaan"
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni "toisen posken kääntäminen" kuulostaa huonolta periaatteelta, mutta voisiko joku antaa esimerkkejä tilanteista, joissa se on oikein ja järkevää?
Tulisi mieleen vanha mummo, joka alkaa olla jo höperö ja kärttyisä. Ja ehkä hän loukkaa välillä läheisiään töksäyttelemällä. Silti inhimillistä olisi olla kantamatta kaunaa ja hylkäämättä häntä silti vaan jatkaa huolenpitoa.
Peukutuskysely:
Onko mielestäsi oikein olla ilkeä tyhmille (mutta pahaa tarkoittamattomille) ihmisille?
ylänuoli = kyllä
alanuoli = ei
Siksikö lehdet kirjoittavat nyt niin paljon kolmesta na t s il i pu st a että unohdettaisiin GCM-sopimus?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ulkoisiin seikkoihin te naispuoliset kiinnitätte meissä miehissä huomiota kun on tilanne jossa on läsnä molempien sukupuolien edustajia? Ajatteletteko te mitään jos jollakin on esimerkiksi hyvä peppu vai tapahtuuko se vaistomaisesti ilman tietoista ajattelua kuten se minulla miehenä tapahtuu?
M31
Läsnäolon taito. Jos toisen ajatukset harhailevat, taivas tietää missä, niin kyllä toinen huomaa sen. On todella epämiellyttävää keskustella henkilön kanssa, joka ei ole tilanteessa henkisesti läsnä tai kuikuilee jonnekin muualle kiinnostavampaa seuraa kaivatessaan.
Herrasmiehet huomaa aina!
Vierailija kirjoitti:
Mihin ulkoisiin seikkoihin te naispuoliset kiinnitätte meissä miehissä huomiota kun on tilanne jossa on läsnä molempien sukupuolien edustajia? Ajatteletteko te mitään jos jollakin on esimerkiksi hyvä peppu vai tapahtuuko se vaistomaisesti ilman tietoista ajattelua kuten se minulla miehenä tapahtuu?
M31
Jos on ihan tavallisen oloinen tyyppi kyseessä, en ajattele sen kummempaa. Kovin komean tai itseä voimakkaasti viehättävän miehen seurassa saatan hieman hermostua. Yritän olla mahdollisimman normaalisti, etten vahingossa katselisi liikaa tai alkaisi vahingossa flirttailla, kuten helposti teen.
Eli kyllä - ainakin minun ajatukset menee helposti ohi aiheen, jos olen kovin kuuman miehen kanssa samassa tilanteessa.
Orjat kirjoitti:
Miksei media kerro Ranskan mellakoista? Kansan mitta on täysi myös Hollannissa. Suomessa kaikkein korkein verotus Euroopassa. Eurooppaan odotetaan miljoonia siirtolaisia piakkoin.
Ei saanut kettuilla, mutta mitähän jos katsoisit uutiset? Ei kysymykseen oikein voi muuten vastata, kun sen asettelu on alun alkaen pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi jossain ohjelmassa, että Italiassa ihmiset kauhistelevat sitä, kun Suomessa syödään poroa.
Onko se että suomalaiset syövät poroa, italialaisten mielestä yhtä järkyttävää kuin meistä on se, että jossain syödään kissoja ja koiria?
Kyllä vaan, ja monien muidenkin kuin italialaisten mielestä. Syömme Petteri Punakuonoa näin joulun alla, puistatus.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta onko se nyt niin, että sananvapaus ja demokratia on lopetettu?
Oletan että tämä koskeeSuomea ja silloin vastaus on ei.
Suomessa on edustuksellinen demokratia ja se toimii juuri niin hybin kun edustuksellinen demokratia toimii. Vaalit ovat vapaat. Jos kansa "äänestää väärin" niin siitä ei voi syyttää järjestelmää.
Sananvapaus toimii, koska valtio ei etukäteen puutu ihmistein oikeuteen esittää mielipiteitä. Se, että yksityiset toimijat saavat itse päättää mitä julkaisevat on osa sananvapautta. Eli kissasivusto voi huoletta poistaa koira aiheiset julkaisut.
Oliko täällä joskus jokin keskustelu, jossa joku oppilas kertoi nauraneensa opettajan virheelle, kun olivat olleet luokan kanssa jossain voimalaitoksen lähellä ja opettaja oli sanonut jotain sähköön liittyvää, mikä ei oppilaan mielestä pitänyt paikkaansa ja oli nauranut hänen virheelleen ja sitten kuitenkin väitettiin, että se, mitä opettaja sanoi on sama asia kuin se, minkä oppilas väitti olevan eri asia? Tämä sama keskustelu löytyi muistaakseni useammaltakin palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Outoako kirjoitti:
Onko outoa 32v miespuolisena henkilönä ottaa vanhaan naispuoleiseen kaveriin yhteyttä ja kysyä vaikka kahville? Koska joskus haluttaa naispuoleista seuraa, ei vaan seksiä. Aika usein tulee negatiivinen vastaus ja jokin outo tekosyy...
Valitettavasti tuohon ikään mennessä kaikki naiset ovat jo oppineet olettamaan, että miehen "kahville" kutsu tarkoittaa liian usein "oikeasti aion yrittää saada seksiä".
Jos oikeasti haluat nähdä vain kaveria, eikä ole mitään romanttisia toiveita, voisit yrittää "satun oleen kaupungissa työasioissa, tiedätkö hyvää lounaspaikkaa, lähdetkö kaveriksi lounaalle"
Tai "ostin kaksi lippua teatteriin kun piti viedä yksi daami treffeille, mutta teki mulle oharit. Ootko kaveri ja lähet mukaan ettei mee hukkaan"
No mun mielestä kaveria voi kyllä kutsua kahville. Ihan sukupuoleen katsomatta. Ei mulle ainakaan tulisi tuosta kutsusta seksi mieleen.
Outoako kirjoitti:
Ei ole outoa.
Miltä naisesta tuntuu jos on jatkuvasti miesten katseiden kohteena mutta silti kukaan, ainakaan muustakin kuin seksistä kiinnostunut, ei tule koskaan tekemään tuttavuutta?
Voisiko joku selittää esimerkin avulla, mitä tarkoittaa sellainen argumentointivirhe kuin "premissin pitäminen argumenttina"?
Löysin siis kyllä määritelmän, mutta en tajua siitä mitään:
Wikipedia kirjoitti:
Premissin pitäminen argumenttina on argumentaatiovirhe, jossa jonkun asian B premissiä A pidetään asiana itsenään. Sen yleinen kaava on seuraava:
1. A on premissi B:lle
2. Siispä A on B
https://fi.wikipedia.org/wiki/Premissin_pit%C3%A4minen_argumenttina
Häh?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ja keille ne verorahat on oikein tarkoitettu?
Verorahat käytetään mm sosiaalihuoltoon, sairaanhoitoon, koulutukseen ja yleisiin hallintokuluihin.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verorahat käytetään mm sosiaalihuoltoon, sairaanhoitoon, koulutukseen ja yleisiin hallintokuluihin.
Tähän veroasiaan liittyy mun kohdalla sellainen kysymys, että:
Olin määräaikaisella sopimuksella töissä, ja sain kasaan 26 viikkoa, joiden pohjalta liitto, johon liityin heti työsuhteen alettua, alkaa maksaa mulle ansiosidonnaista päivärahaa. En ole vielä hakenut sitä, vaan vasta joulukuun lopussa. Olen ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon heti määräaikaisen jälkeen.
Miten verotus menee ansiosidonnaisen kohdalla? Maksoin palkastani 11% veroa. Rinnastetaanko tämä päiväraha palkaksi? Sehän on noin 2/3 saamastani palkasta. Meneekö siitäkin sama prosentti? Pitääkö tilata uusi verokortti, koska kyse on etuudesta? Joskus aiemmin olin pelkällä työkkärin peruspäivärahalla, josta joutui maksamaan veroa noin 20%.
Minne pitää ottaa yhteyksiä?
Mistä tietää kuinka monta laitetta voi kytkeä samaan pistorasiaan jakorasialla? Siis keskimäärin yleisimpään sisällä kerrostaloissa käytettävään pistorasiaan?
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän veroasiaan liittyy mun kohdalla sellainen kysymys, että:
Olin määräaikaisella sopimuksella töissä, ja sain kasaan 26 viikkoa, joiden pohjalta liitto, johon liityin heti työsuhteen alettua, alkaa maksaa mulle ansiosidonnaista päivärahaa. En ole vielä hakenut sitä, vaan vasta joulukuun lopussa. Olen ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi te-toimistoon heti määräaikaisen jälkeen.
Miten verotus menee ansiosidonnaisen kohdalla? Maksoin palkastani 11% veroa. Rinnastetaanko tämä päiväraha palkaksi? Sehän on noin 2/3 saamastani palkasta. Meneekö siitäkin sama prosentti? Pitääkö tilata uusi verokortti, koska kyse on etuudesta? Joskus aiemmin olin pelkällä työkkärin peruspäivärahalla, josta joutui maksamaan veroa noin 20%.
Minne pitää ottaa yhteyksiä?
Jos en väärin muista niin se ansiosidonnaisen veroprosentti on sidoksissa palkan veroprosenttiin... vero.fi tarjoaa arkisin ilmaisen chatin jossa voi kysyä just tällaisia kysymyksiä.
Lisään vielä loppuun että päivität verokortin ja toimitat siitä kopion siihen putiikkiin joka ansiosidonnaisen maksaa.
Mielestäni "toisen posken kääntäminen" kuulostaa huonolta periaatteelta, mutta voisiko joku antaa esimerkkejä tilanteista, joissa se on oikein ja järkevää?