Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
Mistä saa pesupalloja? En ole enää löytänyt pesuainepulloja joihin se olisi lisätty niin kuin joskus ennen. Jostskin syystä olen heittänyt muutoissa pois.
Basil Hiiri -elokuvassa Basil sanoo aina Olivia Leikinheimon sukunimen väärin. Wikipedian mukaan hän sanoo Leikinhoidunpoimu, Liekinheitin ja Leivinveivi. Viimeinen kyllä pitää paikkansa, mutta muistaakseni hän sanoo ensin Leikinkeino ja toisella kerralla Loimunpoimu. Olenko oikeassa?
Jos tällä foorumilla olet saanut ilmoituksen: "viestisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen", onko sitä joskus julkaistu? Minulla ei koskaan, vaikka niissä ei ole ollut mitään yhteisönormien vastaista. Mietin että onko siellä edes ketään moderaattoria hyväksymässä niitä, vai menevätkö ne suoraan roskakoriin...
Mistä tiedän, onko sulakekannen lasi rikki vai ei? Yritin äsken katsoa, mutta en saa selvää, onko siinä halkeama vai. Pitääkö kutsua ammattilainen katsomaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos tällä foorumilla olet saanut ilmoituksen: "viestisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen", onko sitä joskus julkaistu? Minulla ei koskaan, vaikka niissä ei ole ollut mitään yhteisönormien vastaista. Mietin että onko siellä edes ketään moderaattoria hyväksymässä niitä, vai menevätkö ne suoraan roskakoriin...
Roskakoriin menevät.
Kyseessä on sanafiltteri, joka suodattaa kiellettyjä merkkijonoja sisältävät viestit. Vaikuttaa siltä, että kiellettyjen sanojen lista on jonkun moderaattorin käsin laatima, eikä mikään algoritmi siis lisää siihen sanoja automaattisesti. Tämän välttämiseksi jotkut kirjoittavat kiellettyjä sanoja tahallaan väärin, jotta pystyvät ohittamaan filtterin.
Syövätkö Matka Meloniaan -piirroselokuvassa Plutonian saarella orjina työskentelevät lapset puuroa vai mitä? Jotain epämääräisen näköistä mössöä kuitenkin.
Jos lapsi pelaa paljon videopelejä, miksi osa vanhemmista maalailee kauhukuvia siitä, että lapsi joutuu vankilaan?
Videopeli kirjoitti:
Jos lapsi pelaa paljon videopelejä, miksi osa vanhemmista maalailee kauhukuvia siitä, että lapsi joutuu vankilaan?
Ne ajattelee että lapsi omaksuu niistä huonoja tapoja, kuten väkivaltaa.
Miten saan salasanan, jolla voin kirjautua Aamulehden asiakaspalveluun? Tilasin 1€ kokeilukuukauden, mutta en tarvinnut siihen salasanaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava nainen, mutta isoin massa on hassusti mahassa kuin miehillä. Laihdutan ja reipas kävely sujuu jo pitkiäkin aikoja. Hölkkä ja juoksuyritykset loppuu heti alkuunsa siihen että maha hölskyy tosi kipeästi. Makkara nousee housujen päälle, vaikka yritän pitää aika korkeavyötäröisiä ulkoiluhousuja. Ja näyttääkin nololta. Millä ihmeellä saisin tuettua mahaa ennen kuin se toivottavasti pienenee. Korsettiin tuskin mahdun, mutta oisko jotain oikeasti hyvää muotoile alusasu tms?
Mulle tuli mieleen sellainen tukivyö. Selän tukemiseenhan ne on varsinaisesti tarkoitettu, mutta pitävät myös etupuolen aloillaan.
Jos joku ihminen ei pysty kuvittelemaan toisten tunteita (vai onko sellaisia ihmisiä edes olemassa?), niin eikö hän pysty kuvittelemaan/muistamaan myöskään omia tunteitaan toisessa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lihava nainen, mutta isoin massa on hassusti mahassa kuin miehillä. Laihdutan ja reipas kävely sujuu jo pitkiäkin aikoja. Hölkkä ja juoksuyritykset loppuu heti alkuunsa siihen että maha hölskyy tosi kipeästi. Makkara nousee housujen päälle, vaikka yritän pitää aika korkeavyötäröisiä ulkoiluhousuja. Ja näyttääkin nololta. Millä ihmeellä saisin tuettua mahaa ennen kuin se toivottavasti pienenee. Korsettiin tuskin mahdun, mutta oisko jotain oikeasti hyvää muotoile alusasu tms?
Mulle tuli mieleen sellainen tukivyö. Selän tukemiseenhan ne on varsinaisesti tarkoitettu, mutta pitävät myös etupuolen aloillaan.
Onko vielä olemassa raskausvatsan tukemiseen tarkoitettuja Liivejä / vöitä. Ainakin 80-luvun lopussa työkaverini käytti. Oli pieni ihminen ja raskausvatsa oli aika iso, vyö tuki ja helpotti oloa. Sopisiko tarkoitukseesi, jos niitä vielä on.
Ennen koronaa, miten helposti Suomesta tai ylipäätään EU:n alueelta pystyi matkustamaan Yhdysvaltoihin? Jos kysymys oli esim. 2 viikon tai kuukauden lomasta, pitikö hakea viisumia tai täytellä jotain papereita tai muulla tapaa varustautua hyvissä ajoin? Vai riittikö se, että osti vaan lentolipun, otti passin mukaan ja lennähti sinne?
Milloin keksitään muovin korvike minkä ominaisuuksia ovat muovin hyödyllisyys ilman muovin haittoja?
Vierailija kirjoitti:
Ennen koronaa, miten helposti Suomesta tai ylipäätään EU:n alueelta pystyi matkustamaan Yhdysvaltoihin? Jos kysymys oli esim. 2 viikon tai kuukauden lomasta, pitikö hakea viisumia tai täytellä jotain papereita tai muulla tapaa varustautua hyvissä ajoin? Vai riittikö se, että osti vaan lentolipun, otti passin mukaan ja lennähti sinne?
Onnistui melko helposti. Lisäksi hyvissä ajoin ennen matkaa piti tehdä ESTA-hakemus, jossa selvitetään oletko mahdollinen uhka tms. USAlle. "Jos maassa aikoo viettää alle 90 päivää lomaillen, silloin maahan ei tarvitse hankkia viisumia. Riittää, että tekee ESTA-hakemuksen netissä."
Kun joskus näkee pizzataikinaa /-pohjaa pyöritettävän sormen varassa kuin lautasta niin mikä tekee taikinasta sellaista että sitä voi käsitellä noin? Ja pitääkö tuollaisesta taikinasta sitten tehdä tosi ohut pohja? Olen yrittänyt käsipelillä vaivata pizzataikinaa jotain 10 minuuttia mutta vaikka se olikin jo mukavan kestävää ja kivaa pureskeltavaa niin ei sitä voinut tuolla tavalla pyörittää.
Käsittääkseni käytössäni on oikeantyyppiset jauhot ("tipo 00"). Ja muistan että napolilaistyylinen ja roomalaistyylinen pohja ovat jollain tavalla erilaisia, en vain muista miten.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rottamies?
Missä olet törmännyt tällaiseen termiin? En nimittäin ole kuullut tätä termiä koskaan aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on rottamies?
Missä olet törmännyt tällaiseen termiin? En nimittäin ole kuullut tätä termiä koskaan aiemmin.
Eräässä keskustelussa, joka onkin nyt jo poistettu. Siinä puhuttiin hörökorvaisesta rottamiehestä.
Nämä varoitukset on paikallaan. Vastaus kysymykseen on se että koira nauttii juoksemisesta. Koira juoksee hämmästyttävän kovaa. Keskivertokonttoristi juoksee lyttäkuonoisen sylikoiran vauhtia. Polvenkorkuisen terveen koiran hyvä hölkkävauhti on nopeampi kuin ihmisen. Vinttikoira juoksee spurtissa n. 70km/h ja joku peruskoirakin puolet siitä.