Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18397)

Vierailija
10461/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Leif ns. "romaninimi" eli jos pojan/miehen nimi on Leif, niin onko hän automaattisesti romaniheimoon kuuluva?

Ei ole, maailmslla ja Suomessa on paljon kuiluudis Leif nimisiä hrnkilöitä, kotka eivät ole romaaneja.

Leif on vanha viikinkiaikainen nimi, muinaisskandinaavinen siis. Kuten esim. herralla nimeltä Leif Eriksson eli Leif Erikinpoika, joka purjehti ensimmäisenä eurooppalaisena Pohjois-Amerikkaan.

Vierailija
10462/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ne motellit ovat?

Tämäpä on ollut minullekin epäselvää, onneksi kysyit koska sen ansiosta yritin hakea tietoa itsekin!

Wikipedian mukaan: "Motelli (lyhenne sanasta moottorihotelli) on yleisimmin vilkkaan tien varrella sijaitseva yöpymiseen ja ruokailuun tarkoitettu matkustajakoti. Motelleissa ei yleensä ole hotellin kaltaisia muita palveluita."

Minulle jää nyt epäselväksi että mitä muita palveluita kuin yöpymistä ja ruokailua muutkaan hotellit tarjoavat. Osaako joku selventää?

Hotellit ovat jo vanhempi keksintö. Alkujaan oli majataloja, mutta hotellit syntyivät oikeastaan vasta 1700-luvulla kun alettiin tarjota yläluokan ihmisille majapaikkoja, joissa taso vastasi sitä mikä vierailla oli kotona.

Motellit syntyivät myöhemmin. Motellihan tarkoittaa moottorihotellia, eli ne syntyivät kun autoilusta tuli muotia ja USA:han rakennettiin ensimmäiset koko mantereen ylittävät tai muuten pitkän matkan moottoritiet. Varmasti kuuluisan Route 66 -tien autoilijat olivat ensimmäisiä, jotka saivat nauttia pysähtymisestä lepäämään motelliin tien varrella. Motelli eroaa siis yöpymispaikkana hotellista siinä, että motelliin kuuluu autopaikka (lähellä bensa-asema) ja ne ovat nopeita eikä kovin laadukkaita yöpymispaikkoja. Niitä alkoivat käyttää etenkin rekkakuskit sekä kauppamatkustajat, yms. tien päällä olevat ammatti-ihmiset.

Hotelleja on toki nykyään moneen lähtöön, mutta hotellissa ei vaan pysähdytä automatkan varrella yhdeksi yöksi tien viereen vaan hotellissa on tarkoitus viettää lomaa ja laadukkaampaa työmatkaa. Siksi hotelleissa on paljon enemmän palveluja, etenkin paremmissa paikoissa, eli concierge-palvelut, room service, lastenhoitopalvelut, pesulapalvelut, ravintola- ja kahvilapalvelut, oleskelutilat, puutarha tai piha, uima-allas, lisäksi voi olla toimistotilat, konferenssitilat, juhlatilat, kylpylätilat, kampaaja ja kosmetologi, kauppoja, elokuvateatteri, oma ranta, yms.

Hotellit voivat olla siis luonnonkauniilla paikalla oleva iso rakennus tai rakennuskompleksi, hotellit ovat usein isoja, niissä on useita kerroksia, rakennukset hienoissa hotelleissa ovat entisiä palatseja tai muita historiallisia arvorakennuksia, jne...

Motelli sen sijaan on usein katutasoon rakennettu vähemmän tyylikäs moottoritien varteen sijoitettu majoituspaikka. Motellien mainokset ovat tien vierellä, ja usein kirkkain valoin ja värein, jossa voidaan myös ilmoittaa onko vapaata tilaa. Motelliin voi siis pysähtyä tien varrelta suoraan, kun taas hotelleihin varataan huone yleensä etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muuttaa uuteen asuntoon, mitä valaisimen osia pitää hommata että saa kattoon valot? Kattopistoke?

Kannattaa ennen muuttoa tarkistaa onko kyseesä vanha vai uusi talo. Joissain vanhoissa taloissa voi edelleen olla ns. sokeripalat kun taas uudemmissa on kattopistoke.

Pistokesysteemissä voi olla kahdenlaisia ratkaisuja eli maadoitettu tai maadoittamaton. Yleensä ne ovat keskenään jos rakennus ja valaisin on uusi. Muuten ei välttämättä. Tätäkin voi kysyä vuokranantajalta tai taloyhtiöltä.

Vierailija
10464/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että runsaat kuukautiset voivat aiheuttaa anemian. mutta miten toisin päin miten anemia vaikuttaa kuukautisiin?

Ei mitenkään.

Vierailija
10465/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä kirjoitti:

Voiko sieniä esimerkkinä kehnäsieniä kasvattaa kotona itse?

Käytännössä varmaan melko mahdotonta, koska suurin osa syötävistä sienilajeista elää symbioosissa puiden kanssa eli sienten rihmastot maan alla muodostavat puiden juurien kanssa mykkorritsoja eli sienijuuria. Et voi saada kotiin mihinkään kukkaruukkuun eläviä sienijuuria.

Sitten taas korvasienen viljelystä pihalla on olemassa kokemuksia. Siinä piti kaivaa maahan joku kuoppa ja laittaa sinne sanomalehteä tai jotain. Kannattaa googlata. Mutta sisällä asunnossa ei voi viljellä mitään sieniä.

Vierailija
10466/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi somessa naisten nännit ovat kiellettyjä mutta penis ei? (eikä man boobsit)?

Eräs mies laittoi kuvan nettiin itsestään missä hänen häpykarvansa näkyy, mutta penistä ei. On ehkä photoshopattu tai kuvausvinkkeli just sopiva. Levittää jalkojaan. Kyllä on törkeä. Mutta tää siis ei ole laitettu jollekin naiselle erikseen vaan ihan yleinen päivitys että on kivan lämmintä ja kiva kun treenattu kroppa.

Ei ole sinkkumies. 

Minun on nyt hivenen vaikea saada kiinni tämän viestin varsinaisesta ongelmasta, koska heti alkuun verrataan nännejä peniksiin ja sitten kerrotaan kuvasta jossa penistä ei näy. Voitko tarkentaa?

Vierailija
10467/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juustohöylä ei tylsisty?

Vierailija
10468/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka saa parhaiten röökinsavujäämät pois tuulilasista? Osan jo saanut, että vähän läpi näkee, mutta hitonmoiset raidat edelleen 🙄

Vierailija
10469/18397 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Janni Hussi nimetty Jan Husin mukaan?

Vierailija
10470/18397 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan tietää olenko allerginen kissoille? Olen jo pitkään suunnitellut lemmikin hankkimista ja kissa vaikuttaisi minulle sopivimmalta.

Vierailija
10471/18397 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juustohöylä ei tylsisty?

Juustohöylä ei ole alkujaankaan kovin terävä, ja koska sillä leikataan vain juustoa, se toimii silkan ohuutensa ansiosta vuosikymmenet. Juuston leikkaamiseen ei tarvita mitenkään huimaa terävyyttä.

Vierailija
10472/18397 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa nykyään antaa lapselle neljä etunimeä. Niin olen ymmärtänyt. Tarkoittaako tämä sitä, että henkilö, jolla on nyt 1-3 etunimeä saa sitten tahtoessaan ottaa itselleen 1-3 etunimeä lisää, esim. minä jolla on 3 etunimeä voisin ottaa vielä 1 etunimen lisää?

Entä mahtaisikohan aikuisena olla mahdollista ottaa nimeksi isän nimen yhdistettynä siihen liittyvään tytär tai poika-sanaan jos isä on jo kuollut tai ei muun syyn vuoksi voi enää olla kieltämässä sitä?

Vierailija
10473/18397 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmaista kotona tehtävää tekemistä keksisin kun minulla on usein todella tylsää?

Vierailija
10474/18397 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pesee tyynyn, kuinka kauan sen kuivuminen pyykkitelineen päällä kestää? Riittääkö 2-3 päivää?

Vierailija
10475/18397 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmaista kotona tehtävää tekemistä keksisin kun minulla on usein todella tylsää?

Sanaristikot? Ei ehkä täysin ilmaista, koska joudut ostamaan ristikkolehden. Mutta ilmaisjakelulehdissäkin on joskus ristikoita.

Vierailija
10476/18397 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos metsässä kaatuu puu eikä kukaan ole kuulemassa, kuuluuko ääni?

Vierailija
10477/18397 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jumppaa

- Vaihda huonekalujen järjestystä

- Hoida kukkia, jos on. Jos ei ole, koita kasvattaa jonkun hedelmän siemenestä tai pyydä pistokas naapurilta. No ok, pussillinen multaa pitää ostaa.

- Idätä herneen tms ituja. Oletan, että ruokaa ostat joka tapauksessa, joten siinä mielessä tämä on ilmaista. Kuten myös leipominen tai uuden reseptin kokeileminen.

- Tee manikyyri ja pedikyyri. Viila ja kynsisakset sulla varmaan on, ja ehkä jalkaraspi ja rasvaakin.

- leikkaa vanhat tekstiilit matonkuteiksi (jos sellaisia on) ja virkkaa niistä matto, säilytyskori tai pannunalunen

- kirjoita kirje. Ei ole pakko lähettää :)

- kirjoita runo, laulu tai kirja

- surfaa netissä. Aina, kun kuulet telkkarissa sanan tai asian, josta et tiedä mitään, niin googlaa se

- ryhdy tekemään artikkeleita Wikipediaan

- piirrä (tai maalaa, jos sulla on välineitä ennestään). Huom. Tämä ei ole osaamiskysymys!

- haaveile. Suunnittele maailmanympärimatka tai haaveittesi talo

- askartele kierrätysmateriaalista. Ideoita saat pinterestista.

- opiskele uusi kieli tai jotain muuta, opettele vaikka maailman kaikkien valtioiden pääkaupungit ja liput :)

- jos osaat englantia, ilmoittaudu vapaaehtoiseksi kääntämään kummikirjeitä (Esim Plan international)

- tee origameja. Ohjeita löytyy YouTubesta ja muualtakin netistä

- kilauta kaverille. Jos ei ole kavereita tai sukulaisia, liity ystäväpalveluun.

- pidä kirjaa kuluista ja tee mahdollisimman tarkka budjetti esim. seuraaville 3 vuodelle

- tee Bujo-kalenteri. Tee sinne kaikenlaisia listoja: kaikki lukemani kirjat tai nämä aion lukea tulevaisuudessa, lempiruokani tai seuraavien viikkojen ruokalista, parhaat näkemäni keikat, maailman parhaat näyttelijät jne.

- Siivoa, pese ikkunat, vaihda verhot

- käy laatikot ja vaatekaapit läpi ja suunnittele asuistasi kokonaisuuksia

- huolla kaikki kengät

Pitääkö sen välttämättä olla kotona sisällä tehtävää tai löytyykö edes kymppi rahaa käytettäväksi? Laajentaisi skaalaa heti huomattavasti.

Vierailija
10478/18397 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos metsässä kaatuu puu eikä kukaan ole kuulemassa, kuuluuko ääni?

Kuuluu. Fysiikan lait eivät riipu siitä, keitä on paikalla. Todistapa toisin, jos et usko!

Vierailija
10479/18397 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanaristikot? Ei ehkä täysin ilmaista, koska joudut ostamaan ristikkolehden. Mutta ilmaisjakelulehdissäkin on joskus ristikoita.

Suunnittele sanaristikkoja. Ilmaista ja joskus jopa tuottavaa.

Vierailija
10480/18397 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä miehille on ns. fappitauosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi