Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18397)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jonka mielesta iltalehden jutussa "voimapari" Grace Jones ja Dolph Lundgrenista ensimmäisen twiittikuvan "näyteikkuna" on järkyttävä?
Mikähän eläin se on :(
Miksi tälle kommentille peukku alas? Katsoitko sen kuvan?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6133468b-a832-42ae-ad41-090f6b…
Ihmisten vertaaminen eläimiin on tyypillistä esim. kansanmur hien yhteydessä ja myös tyypillistä äärimmäiselle raisismille (otapa tuosta yksi i-kirjain pois). Jos yrität väkisin tuoda tällaista asennoitumista vauva-foorumille, olet mielestäni toimimassa lievästi sanottuna väärin.
En vertaa ihmisiä eläimiin. Siinä kuvassa on 2 ihmistä ja heidän vieressä ikkuna jonka sisällön luulen olevan jokin eläin. Kuva missä he ovat nahka- asut päällä
Miten huono juttu on yliopistossa tai ammattikorkeassa, jos ei muista juuri mitään peruskoulussa ja lukiossa opiskelluista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vartti kirjoitti:
Miksi viisitoista minuuttia on vartti?
Sana vartti tarkoittaa neljäsosaa. Neljäsosatunti on 60/4 eli 15 minuuttia.
Nykykielessä vartti viittaa melkein aina nimenomaan viiteentoista minuuttiin.
Näin. Paitsi autoharrastajien olen kuullut puhuvan varttimailista.
Ennen sen sijaan oli tavallista vaikkapa mennä ostamaan varttikilo sokeria. Tai en tiedä, oliko tässä alueellisia eroja.
Itse sana vartti on sama sana, joka monessa kielessä tarkoittaa neljää tai neljännestä (quarter, quatre, quattro, kvart) ja pohjautuu latinan sanaan quattuor, neljä.
Ovatko kaikki ruumisautot Volvoja?
Tarkoittaako ”ahtaaja” sanana samaa kuin ”ahtaja”? (Sitähän se työ kyllä joka tapauksessa on.)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko kaikki ruumisautot Volvoja?
Ei. Itse olen nähnyt Mersuja.
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko megahot turkinpippuri (punainen pussi) samalta kuin original turkinpippuri (sininen pussi) mutta vai voimakkaammalta? Vai onko megahotin voimakkuus erilaista, siis tyyliin että se on tulinen vähän niin kuin chili? En halua ostaa ja pettyä, jos se onkin ihan väärän makuinen.
Chilin makuinen on selkeästi, aivan eri maku, vaikka on salmiakkiakin mukana. Itse pidän molemmista, mutta tavallinen on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Minä keskityn liikaa aina siihen, että mikä elämässäni on huonosti enkä niinkään siihen mikä elämässäni on hyvin. Miten oppisin muuttamaan ajattelutapaani eli oppisin olemaan enemmän kiitollinen siitä mikä on hyvin sen sijaan, että harmittelen mikä on huonosti? Nytkään en osa olla kunnolla kiitollinen siitä, että minulla yleensä on edes jonkinlainen internetyhteys vaan harmittelen että se ei ole kovin hyvä.
Sitä vaan pitää opetella tietoisesti koko ajan. Hyväksyä, että ajatukset on vain ajatuksia ja antaa niiden mennä pois, kuin päästäisi heliumpallon taivaalle. Kannattaa Googlesta katsoa vinkkejä mindfullness harjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että runsaat kuukautiset voivat aiheuttaa anemian. mutta miten toisin päin miten anemia vaikuttaa kuukautisiin?
Anemia voi häiritä kuukautiskiertoa ja estää kuukautisten tulon kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jonka mielesta iltalehden jutussa "voimapari" Grace Jones ja Dolph Lundgrenista ensimmäisen twiittikuvan "näyteikkuna" on järkyttävä?
Näyttäisi sarvikuonolta, tässä linkissä näkyy koko kuva.
https://nymag.com/news/features/area-nightclub-2013-11/
Oletettavasti kyseessä on "onneksi" täytetty eikä elävä eläin. Kuva on otettu "confinement" -teemaisissa juhlissa, ja googlettaessa löysin tämän samoissa juhlissa otetun kuvan, jossa myös täytetty eläin
https://www.google.com/amp/s/elsewheregreen.tumblr.com/post/62647138853…
Onko olemassa mikroaaltouuneja jotka esim. puolitehoa käyttäessä porottaisivat oikeasti koko ajan puolella teholla eikä esim. puolet ajasta täysillä ja puolet nollateholla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälle kommentille peukku alas? Katsoitko sen kuvan?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6133468b-a832-42ae-ad41-090f6b…
Ihmisten vertaaminen eläimiin on tyypillistä esim. kansanmur hien yhteydessä ja myös tyypillistä äärimmäiselle raisismille (otapa tuosta yksi i-kirjain pois). Jos yrität väkisin tuoda tällaista asennoitumista vauva-foorumille, olet mielestäni toimimassa lievästi sanottuna väärin.
En vertaa ihmisiä eläimiin. Siinä kuvassa on 2 ihmistä ja heidän vieressä ikkuna jonka sisällön luulen olevan jokin eläin. Kuva missä he ovat nahka- asut päällä
Nytpä pitää pahoitella suuresti, olin googlannut sitten esiin ihan väärän kuvan alkujaan! Tarkoitetaanko tässä nyt sitä epämääräistä harmaata möhkälettä joka on jotenkin kummallisesti nyörien ja narujen ympäröimä? Outo tapaus, mutta enpä ole ikinä kuullut että näissä sidonta- ja bdsm-piireissä olisi mitään eläimiin sekaantumista sentään.
Vierailija kirjoitti:
Minä keskityn liikaa aina siihen, että mikä elämässäni on huonosti enkä niinkään siihen mikä elämässäni on hyvin. Miten oppisin muuttamaan ajattelutapaani eli oppisin olemaan enemmän kiitollinen siitä mikä on hyvin sen sijaan, että harmittelen mikä on huonosti? Nytkään en osa olla kunnolla kiitollinen siitä, että minulla yleensä on edes jonkinlainen internetyhteys vaan harmittelen että se ei ole kovin hyvä.
Olen kärsinyt n. 30 vuotta erilaisista mielenterveysongelmista, mm. masennuksesta joka vie ilon niistä asioista joista yleensä saa iloa.
Yksi koskettavimmista vastaan tulleista opetuksista on että aina kuin mahdollista, minun kannattaa "tuoda itseni pääni sisältä takaisin kehooni". Tämä viittaa siihen että meidän kivikautinen (ja oikeastaan vielä muinaisempi) stressireaktiomme laukeaa helposti ihan vääristä asioista. Kun keskityn kehoni tuntemuksiin, kuulemiini ääniin jne., on (ajan myötä) mahdollista huomata että menin koville kierroksille tai tyytymättömyyden tilaan tavallaan aika turhaan, ja että olen oikeastaan ihan turvassa.
Käsittääkseni tämä ajatus on hyvin läheistä sukua mindfulness-taidoille, elleivät suorastaan sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ne motellit ovat?
Tämäpä on ollut minullekin epäselvää, onneksi kysyit koska sen ansiosta yritin hakea tietoa itsekin!
Wikipedian mukaan: "Motelli (lyhenne sanasta moottorihotelli) on yleisimmin vilkkaan tien varrella sijaitseva yöpymiseen ja ruokailuun tarkoitettu matkustajakoti. Motelleissa ei yleensä ole hotellin kaltaisia muita palveluita."
Minulle jää nyt epäselväksi että mitä muita palveluita kuin yöpymistä ja ruokailua muutkaan hotellit tarjoavat. Osaako joku selventää?
Vierailija kirjoitti:
Onko orvokki monivuotinen? Pikanen googletus ei kertonu
Orvokkeja on aikakin kaksi- ja monivuotisia.
Miksi näin viimeyönä unta siitä, että poltin tupakkaa, vaikka en ole koskaan polttanut
Saako sirkukseen (Sirkus Finlandia) ottaa omia eväitä, esim karkkia, sipsiä?
Kun muuttaa uuteen asuntoon, mitä valaisimen osia pitää hommata että saa kattoon valot? Kattopistoke?