Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18386)

Vierailija
10041/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksotiikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaaleat kauniit piirteet pilataan tummalla/aasialaisella tms lajilla lastenhankinnassa?

Eksotiikka kiehtoo. Molemminpuolin. Toinen puoli on vain paljon harvinaisempi

Itse tulin ajatelleeksi:

Voiko suomalaiset olla alunperin kotoisin Japanista, kun ulkomaalaisetkin vertaa suomenkieltä japaninkieleen?

Sulla menee sekaisin ihmisten geneettinen tausta ja kieli. Nehän ovat kaksi eri asiaa.

Kielen perusteella suomalaisugrilainen kantakieli on ollut yhteydessä altailaisiin kieliin, joihin mahdollisesti japanikin kuuluu.

Geneettisetä puolesta voi sanoa sen, että suomalaiset ovat peräisin Suomesta. Suomalaisten esi-isistä osa on kuitenkin tullut idästä. Nämä miehet (perimä tulee etenkin suomalaisten isälinjan kautta) pyörivät oletettavasti n. 10 tuhatta vuotta sitten nykyisen Mongolian ja Kiinan rajalla. Tällä porukalla on N1 haploryhmä (DNA:n osa), jota esiintyy Japanissa 3-8% väestöstä. Pientä geneettistä yhteyttä siis on, eli 10 000 vuotta sitten jotkut nykyisten japanilaisten esi-isät oleskelivat lähellä väkeä, josta myöhemmin osa päätyi Suomeen.

Vierailija
10042/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin ja miten voisin löytää kavereita?

Onko muuta keinoa, kuin netti?

Harrastus olisi yksi keino, mutta railusti vanhempaa porukkaa niissä vain on.

Ikäluokilta 20-30

kokeileppa kaverihaku.net

Tämä ei vastaa yhtään kysymykseeni.

Aivan. Sinähän pyysit muuta keinoa kuin netti. Nykyisin vaan monet ikäisesi nuoret usein tutustuvat netin kautta.

Livenä tutustumiseen sun pitää lähteä mukaan johonkin toimintaan, joka kiinnostaa sinua ja jossa olisi mahdollisia kaveriehdokkaita. Tälläinen tapaaminen olisi hyvä, koska teillähän olisi jo se yhteinen kiinnostuksen aihekin.

Kerroit että harrastuksessasi on vain vanhempia ihmisiä. Sun pitäisi nyt löytää jokin harrastus, tai harrastusryhmä, jokin järjestö tai vastaava jossa olisi laajempi kirjo väkeä. Koska et kertonut itsestäsi yhtään mitään en voi arvuutella mikä sopisi. Aika perinteinen on jokin urheiluharrastus, sitten on partio, nuorisojärjestöt, voi liittyä bändiin, mennä jollekin harrastuskurssille, jne... Yksi mahdollisuus on erilaiset leirit ja vapaaehtoistoiminta. Ja miksei penkkiurheilu.

Eikö alueellasi ole kunnan esim. nuorisolle mitään toimintaa, johon pääsisi mukaan nyt kesällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10043/18386 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ME:tä sairastava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että tunnen itseni uupuvaksi suorittajaksi, vaikka saan hyvin vähän aikaan? En edes työskentele tai opiskele. Elämä ei siis voisi olla enää paljon helpompaa. Silti rasittaa, kun pitää koko ajan varmistaa, että tulee tarpeeksi liikuntaa, kotitöitä, hygienian huolehtimista ym. Joinain päivinä jaksan enemmän kuin toisina, mutta välillä on otettava päiviä, etten tee yhtikäs mitään. Energiani on hyvin epätasaista ja ennalta-arvaamatonta, joten minun on mahdoton suunnitella etukäteen milloin teen mitäkin. EN OLE MASENTUNUT. Ja verikokeiden mukaan ei ole vikaa terveydessä. Uupumus on eniten henkistä: niin kuin pää vain olisi täynnä asioiden runsautta ja niistä on vapauduttava (tekemättömyydellä).

Minua on alkanut ärsyttää ja uuvuttaa aina vain uudet entistä pienemmät asiat, kuten värit sisustuksessa (oltava neutraalia). Luovutan myös tosi helposti. Esim. jos kaveri haluaa tutustuttaa uuteen tietokonepeliin (en pelaa juurikaan, koska peleihin on vaikea keskittyä, niissä on paljon värejä, yksityiskohtia ja epäselvyyttä) eikä se vie mukanaan muutamassa minuutissa, tuskastun ja haluan lopettaa välittömästi.

Minulla ei ole siis lainkaan kestävyyttä. Miksi ei, ja miten sitä saa?

"Et kerro mitään siitä, mitä uupumustasi ennen on tapahtunut. Oletko ollut työssä, jossa olet joutunut koville?

Mikäli et, vaan uupumus on ilmestynyt ilman mitään järkevää syytä, ja olet itse sitä mieltä, ettet ole masentunut, mietin, voisitko kärsiä kroonisesta väsymysoireyhtymästä. Oireet voisivat täsmätä sinuun."

Oireet eivät täsmää krooniseen väsymysoireyhtymään. Kiinnostuksen puute ei liity siihen millään lailla, koska sairaus on biologinen. Suomen käsitys sairaudesta toiminnallisena/psyykkisenä häiriönä on kansainvälisen linjan ja tutkimusten vastainen. Myös diagnoosiperusteissa mainitaan ainoastaan rasituksenjälkeinen huonovointisuus, joka ei ole sama asia kuin väsymys. Jos on motivaation puutetta ja uupumista arkielämään, on kyse jostain muusta kuin invalidisoivasta perussairaudesta - ehkäpä henkisen kasvun aiheuttamaa ymmärrettävää turhautumista moderniin elämäntyyliin. Se voi tietenkin esiintyä samanaikaisesti ME-sairauden kanssa, mutta ME:n oireita kirjoittaja ei tässä maininnut

Olet väärässä. Uupumus eri muodoissaan kuuluu oireena moniin pitkäaikaissairauksiin varsinkin autoimmuunisairauksiin ja myös fibromyalgiaan. MS-taudissa puhutaan fatiikista.

Lisäksi voi kuvauksesta miettiä olisiko ap vain normaalia hermostollisesti herkempi ihminen, koska nykyelämä runsaine aistivirikkeineen on vaan monille liikaa pidemmän päälle. Puhutaan aistiyliherkkyydestä.

Vierailija
10044/18386 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisen pentuja ei saa syödä?

Vierailija
10045/18386 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella tyhmä kysymys: Maa kiertää aurinkoa. Joo. Mitäs se aurinko kiertää? Ei kai se voi pysyä paikallaan?

Maapallo pysyy paikoillasn ja muu avaruus, eli kuu, aurinko, tähti ja taivaankansi kiertävät sitä.

Vierailija
10046/18386 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoista.... olen osa-aikatöissä työaika 2-4h/vk. Vuosilomaa ei kerry mutta kertyykö lomaraha? Ykstyinen siivousala

Vierailija
10047/18386 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin ja miten voisin löytää kavereita?

Onko muuta keinoa, kuin netti?

Harrastus olisi yksi keino, mutta railusti vanhempaa porukkaa niissä vain on.

Ikäluokilta 20-30

kokeileppa kaverihaku.net

Tämä ei vastaa yhtään kysymykseeni.

Aivan. Sinähän pyysit muuta keinoa kuin netti. Nykyisin vaan monet ikäisesi nuoret usein tutustuvat netin kautta.

Livenä tutustumiseen sun pitää lähteä mukaan johonkin toimintaan, joka kiinnostaa sinua ja jossa olisi mahdollisia kaveriehdokkaita. Tälläinen tapaaminen olisi hyvä, koska teillähän olisi jo se yhteinen kiinnostuksen aihekin.

Kerroit että harrastuksessasi on vain vanhempia ihmisiä. Sun pitäisi nyt löytää jokin harrastus, tai harrastusryhmä, jokin järjestö tai vastaava jossa olisi laajempi kirjo väkeä. Koska et kertonut itsestäsi yhtään mitään en voi arvuutella mikä sopisi. Aika perinteinen on jokin urheiluharrastus, sitten on partio, nuorisojärjestöt, voi liittyä bändiin, mennä jollekin harrastuskurssille, jne... Yksi mahdollisuus on erilaiset leirit ja vapaaehtoistoiminta. Ja miksei penkkiurheilu.

Eikö alueellasi ole kunnan esim. nuorisolle mitään toimintaa, johon pääsisi mukaan nyt kesällä?

Ongelmani on, kun en ole niin aktiivinen ja it-taidotkin on huonot. Taidan vain olla syrjäytyvä yksi paska.

Vierailija
10048/18386 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomarahoista.... olen osa-aikatöissä työaika 2-4h/vk. Vuosilomaa ei kerry mutta kertyykö lomaraha? Ykstyinen siivousala

Ei tota Piia voi oikeasti työksi ees kutsua. Plus lopeta työstäs pälätys, ketää ei oikeasti kiinnosta! Pistä korkki kiinni ja mee oikeasti oikeisiin töihin

Toi ei ole kivasti sanottu toiselle.

Vierailija
10049/18386 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tota Piia voi oikeasti työksi ees kutsua. Plus lopeta työstäs pälätys, ketää ei oikeasti kiinnosta! Pistä korkki kiinni ja mee oikeasti oikeisiin töihin

Toi ei ole kivasti sanottu toiselle.

Teen kyllä ihan täyttä työpäivää toisaalla, kiitos kysymästä. Tämä on kakkostyöni, jotta saan vähän lisäansiota. Ps. En ole Piia

Vierailija
10050/18386 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksotiikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaaleat kauniit piirteet pilataan tummalla/aasialaisella tms lajilla lastenhankinnassa?

Eksotiikka kiehtoo. Molemminpuolin. Toinen puoli on vain paljon harvinaisempi

Itse tulin ajatelleeksi:

Voiko suomalaiset olla alunperin kotoisin Japanista, kun ulkomaalaisetkin vertaa suomenkieltä japaninkieleen?

Sulla menee sekaisin ihmisten geneettinen tausta ja kieli. Nehän ovat kaksi eri asiaa.

Kielen perusteella suomalaisugrilainen kantakieli on ollut yhteydessä altailaisiin kieliin, joihin mahdollisesti japanikin kuuluu.

Geneettisetä puolesta voi sanoa sen, että suomalaiset ovat peräisin Suomesta. Suomalaisten esi-isistä osa on kuitenkin tullut idästä. Nämä miehet (perimä tulee etenkin suomalaisten isälinjan kautta) pyörivät oletettavasti n. 10 tuhatta vuotta sitten nykyisen Mongolian ja Kiinan rajalla. Tällä porukalla on N1 haploryhmä (DNA:n osa), jota esiintyy Japanissa 3-8% väestöstä. Pientä geneettistä yhteyttä siis on, eli 10 000 vuotta sitten jotkut nykyisten japanilaisten esi-isät oleskelivat lähellä väkeä, josta myöhemmin osa päätyi Suomeen.

Ajattelin aikaa milloin Suomi ei ollut asuttu.

Sitä aikaa, kun Suomeen alkoi kantautua muualta väkeä.

Vierailija
10051/18386 |
02.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että muut ihmisrodut (neandertalin ihminen, yms) pystyttäisiin palauttamaan tieteen avulla uudestaan?

Joo. Erittäin tyhmä kysymys, mutta mua vain kiinnostaa todella paljon miten muut ihmislajit pystyivät elämään täällä meidän homo sapiensten kanssa

Vierailija
10052/18386 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Homer Simpson olisi todellinen henkilö, olisiko hänellä omakotitalo, vaimo ja lapsia?

Vierailija
10053/18386 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ravintolassa. Viereisessä pöydässä mies rikkoi vahingossa lasin, sai haavan sormeensa ja pyörtyi nähtyään verta.

Rupesin miettimään että jos kysessä olisi nainen niin pyörtyisikö hän nähtyään omaa menkkaverta?

Vierailija
10054/18386 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ravintolassa. Viereisessä pöydässä mies rikkoi vahingossa lasin, sai haavan sormeensa ja pyörtyi nähtyään verta.

Rupesin miettimään että jos kysessä olisi nainen niin pyörtyisikö hän nähtyään omaa menkkaverta?

Minulle menkkaveressä ei ole mitään kamalaa, mutta haavasta tulevan veren näkeminen kammottaa. En itse pyörry veren näkemisestä, mutta luulisin että muillakin veren kammoaminen voi olla sidoksissa sen lähteeseen.

Vierailija
10055/18386 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen, tyhmä eukko. Pyydän apua,ilman veetuilua. Minulla on läppäri, kiinteä laajakaista sekä älypuhelin. Maksan molemmista kuukausimaksua. Hoidan puhelimen kautta nykyään kaiken: maksan laskut, hoidan pankkiasiat. Tarvitsenko läppäriä enää mihinkään? Riittääkö pelkkä älypuhelin yksinään?

Vierailija
10056/18386 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läppärissä on wlan niin voit käyttää matkapuhelinta reitittimenä, joka antaa langattoman signaalin wlanilla läppäriin. Et siis tarvitse kiinteää laajakaistaa.

Vierailija
10057/18386 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen, tyhmä eukko. Pyydän apua,ilman veetuilua. Minulla on läppäri, kiinteä laajakaista sekä älypuhelin. Maksan molemmista kuukausimaksua. Hoidan puhelimen kautta nykyään kaiken: maksan laskut, hoidan pankkiasiat. Tarvitsenko läppäriä enää mihinkään? Riittääkö pelkkä älypuhelin yksinään?

Jos et käytä läppäriä, niin et tarvi läppäriä.

Vierailija
10058/18386 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et käytä läppäriä, niin et tarvi läppäriä.

Vähän ohi aiheesta, mutta yläkoulun opettajana voin sanoa, ettei kaikissa perheissä ole tietokonetta, tai saattaa olla, mutta se on vanha eikä käytetty aikoihin. Perheen vanhemmat sanovat, etteivät älypuhelimien (ja tablettien) myötä tarvitse, ja lapset eivät kunnolla osaa pc:tä edes käyttää. Tämä oli oli siis ennen koronaa ja etäopiskelua. Nyt tilanne on vähän muuttunut.

Vierailija
10059/18386 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on lapsenpyöreys? Miten se eroaa lapsen ylipainosta, josta pitäisi olla huolissaan? Minusta tuntuu, että jotkut aikuiset vähättelevät lapsensa lihavuutta sanomalla, että "se on vain lapsenpyöreyttä".

Vierailija
10060/18386 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Homer Simpson olisi todellinen henkilö, olisiko hänellä omakotitalo, vaimo ja lapsia?

Simpsons-sarjan hahmot ovat karikatyyrejä. Siis tavallaan animaatioversioita pilakuvista. Esim. juuri Homer on sarjan tarinan mukaan päätynyt sattuman kaupalla omaan työhönsä ja se että niin hölmö ja epäpätevä mies on niin vastuullisessa tehtävässä ydinvoimalassa on osa koko sarjan suurta vitsiä.

Toisaalta ihmisen hölmöys, epäpätevyys, alkoholiongelma, ymmärtämättömyys ja pahimmillaan jopa sadistisuus, ei oikeastaan näyttäisi tosielämässä estävän omakotitalon, vaimon ja lapsien saamista, sukupuolesta riippumatta. Tällaiset katastrofitapaukset tuntuvat vetävän joitain ihmisiä suorastaan puoleensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan