Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18386)
Vierailija kirjoitti:
1. Missä säilytän elintarvikkeet, joissa lukee "säilytettävä kuivassa ja viileässä"? Mitä tarkoittaa viileä, ja miten kuivuus määritellään?
2. Jos avaamaton tuote kehotetaan säilyttämään huoneenlämmössä, SAAKO sitä silti pitää myös kylmässä tai viileässä?
1. Tavallinen keittiön kaappi on tähän sopiva (ellei nyt sitten ole joku tummalla värillä maalattu kaappi johon aurinko pääsee jotenkin paistamaan niin että sisällä on saunalämpötilat...), eli normaali huoneenlämpö ja huoneilma ovat riittävän viileät ja riittävän kuivat.
2. Tästä ei ole haittaa. Potentiaalista haittaa voisi olla toistuvista, pitkään jatkuvista ja rajuista lämpötilanvaihteluista.
Pidän itsekin joitain avaamattomana huoneenlämmössä säilyviä pakkauksia jääkaapissa jos tiedän etten ensi käytöllä käytä sisällöstä kuin osan, onpahan loppu sitten valmiiksi jääkaappilämpöistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos saa virustaudin, niin vaikuttaako sen vakavuuteen se paljonko viruksia sai?
Siis vähän viruksia -> lievempi tauti, paljon viruksia -> pahempi tauti (siis keskimäärin, toki muukin vaikuttaa). Meneekö se noin vai niin, että joko virustaudin saa tai ei ja vakavuus riippuu pelkästään muista asioista?
Mitä enemmän viruksia tartunnassa saa, sen vaikeampi tauti (Iltasanomien ”robotti”-jutussa tänään, vaihtuvissa teksteissä)
Vierailija kirjoitti:
Nalle Luppakorva lastenohjelma sarjassa poasu Pyllerö asuu Nöf Nöf-tädin kanssa. Ovatkohan Pyllerön vanhemmat päätyneet joulukinkuiksi kun he eivät itse hoida lastaan?
Tarkkaa tietoa Possu Pyllerön vanhempien kohtalosat ei ole, joten joudumme päättelemään vastauksen kysymykseesi joulukinkukis joutumisesta.
Nalle Luppakorvasarjassa eläimet on inhimillistetty. Lisäksi kyseessä on lastenohjelma, joten ajatus jonkun sarjan jäsenen joutumisesta syödyksi on äärimmäisen epätodenäköinen.
Eli vastaus kysymykseesi on, ei Pyllerön vanhemmat eivät ole joutuneet joulukinkuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis vähän viruksia -> lievempi tauti, paljon viruksia -> pahempi tauti (siis keskimäärin, toki muukin vaikuttaa). Meneekö se noin vai niin, että joko virustaudin saa tai ei ja vakavuus riippuu pelkästään muista asioista?
Mitä enemmän viruksia tartunnassa saa, sen vaikeampi tauti (Iltasanomien ”robotti”-jutussa tänään, vaihtuvissa teksteissä)
Itse asiassa, jutussa sanotaan, että "saatujen virusten määrä voi vaikuttaa taudin kulkuun"
Eli siinäkään ei anneta suoraa vastausat suuntaan tai toiseen.
Jos kuolee varmasti pian, kannattaako edes harkita seurustelua?
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt kakalla niin että pönttö tukkeutuu?
Olen monestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, jutussa sanotaan, että "saatujen virusten määrä voi vaikuttaa taudin kulkuun"
Kyllä siinä on tämäkin:
”Mitä enemmän viruksia elimistöön tunkeutuu, sitä vaikeampi tauti”.
Oli kai samassa jutussa sekin että jos tartunta on saatu pinnoista, viruksia tulee vähemmän kuin jos on saatu toiselta ihmiseltä. Mutta yksilölliset tekijät vaikuttavat myös, paitsi että tarkemmin ei vielä tiedetä.
Haluaisin uuden tv:n, mutta en heti löytänyt sellaista tietoa jota olisin ymmärtänyt ja olisin oikeasti kiitollinen jos joku auttaisi :)
Eli, asun kerrostalossa, vuokraan kuuluu kiinteä valokuituliittymä jota olen käyttänyt vain johdolla. Jos ostaisin smart-tv:n, miten saisin sen nettiyhteyden siihen telkkariin? En haluaisi joutua myyjiltä kyselemään kun ne jutut menisi ohi kuitenkin ja menisin vain ihan lukkoon. Minulle pitäisi tällaiset vääntää ihan rautalangasta, lahjani ovat muualla kuin tekniikassa. Etäyhteyksiäkään en osaa käyttää, tai minulla ei ole missään tiedossa niitä niihin tarvittavia salasanoja, eli saako jollain johdolla siitä samasta pistorasiasta nettiyhteyden siihen telkkariin mistä tällä hetkellä tulee läppäriin yhteys johdolla?
Miksi langattomassa verkossa toimiva Sonos nettiradio ei löydä enää yhtään Ylen radiokanavaa?
Ongelma ilmeni noin viikko sitten.
Miksi Windowsin resurssienhallinta tai MacOS:n Finder eivät osaa näyttää joistain kuvista thumbnailia?
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan käynyt kakalla niin että pönttö tukkeutuu?
Olen. Missäs muuallakaan kuin töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä on tämäkin:
”Mitä enemmän viruksia elimistöön tunkeutuu, sitä vaikeampi tauti”.
Oli kai samassa jutussa sekin että jos tartunta on saatu pinnoista, viruksia tulee vähemmän kuin jos on saatu toiselta ihmiseltä. Mutta yksilölliset tekijät vaikuttavat myös, paitsi että tarkemmin ei vielä tiedetä.
Nyt tutkitaan onko toisilla geeniperimässä jotain jonka takia sairastuvat vakavasti tai hyvin kevyesti.
Kiinassa on vähän seurattu sitä että veriryhmällä voisi olla vaikutusta, mutta tulokset eri sairaaloista olivat ristiriitaisia keskenään. Tilanne näytti osittain siltä että A-veriryhmä olisi se joka helpoimmin sairastuisi vakavaan koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Windowsin resurssienhallinta tai MacOS:n Finder eivät osaa näyttää joistain kuvista thumbnailia?
Windows resurssienhallinnassa pitää valita kohdasta Näytä sopiva vaihtoehto. Usein tämän joutuu tekemään erikseen joka kansion kanssa (ellei kuvakansio).
Jos silloinkaan ei kuva näy, pitää mennä asetuksiin ja tarkistaa ettei siellä kohdan Näytä alla ole ruksattu kohtaa jossa lukee "Näytä aina kuvakkeet, ei koskaan pikkukuvia". Siitä voisi poistaa ruksin.
Lisäksi voi kokeilla tätä: kirjoita hakuun 'clean', valitse Järjestä uudelleen. Kun esiin tulee valintaikkuna ruksaa kohta 'esikatselukuvat' ja paina OK. (Varo ruksaamasta kohtaa Ladatut tiedostot, koska silloin sovellus poistaa kaiken latauskansiosta).
Jos ongelma koskee vain yksittäisiä kuvia, pitäisi tietää mikä tiedostomuoto on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin uuden tv:n, mutta en heti löytänyt sellaista tietoa jota olisin ymmärtänyt ja olisin oikeasti kiitollinen jos joku auttaisi :)
Eli, asun kerrostalossa, vuokraan kuuluu kiinteä valokuituliittymä jota olen käyttänyt vain johdolla. Jos ostaisin smart-tv:n, miten saisin sen nettiyhteyden siihen telkkariin? En haluaisi joutua myyjiltä kyselemään kun ne jutut menisi ohi kuitenkin ja menisin vain ihan lukkoon. Minulle pitäisi tällaiset vääntää ihan rautalangasta, lahjani ovat muualla kuin tekniikassa. Etäyhteyksiäkään en osaa käyttää, tai minulla ei ole missään tiedossa niitä niihin tarvittavia salasanoja, eli saako jollain johdolla siitä samasta pistorasiasta nettiyhteyden siihen telkkariin mistä tällä hetkellä tulee läppäriin yhteys johdolla?
Olisiko sinulla joku kaveri, joka noista ymmärtää enemmän ja voisi lähteä mukaan? Itsekin uutta televisiota harkitsen, mutta vahva aavistus on, että menen kauppaan 500e budjetilla ja kävelen ulos tonnin töllö kainalossa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän omitui8ne8n kysymys, mutta liittyy identiteettini.
Toinen vanhemmista on pohjalainen ja toinen perimältään karjalainen( äidin vanhemmat olivat evakkoja). Olen siis jo melkein 50v. Olen asunut lapsuuteni rannikolla ja kokenut aina olevani jotain muuta kuin pohjalainen. En kehtaa kellekkään sanoa olevani enemmän karjalainen. En koe mitään samaistumista pohjalaisiin naisiin, olen enemmän karjalan-mummuni kaltainen. Noloa?Ei ole mitään noloa.
T. Hämeessä asuva savolainenKiitos. Minulle on aina naurettu, ettei kannata mitään, kun kuitenkin aina munaan itseni. Opetettiin, että kannattaa hävetä itseään, ettei ylpisty. Jos sanoisin tai ilmaisisin, että minkälainen oikeasti olen, vanhempani häpeäisivät silmät päästään. En tiedä, voiko tälläisestä päästä ikinä yli.
Miksi häpeäisivät Itse asun Hämeessä ja olen ylpeä syntyperästäni. Isäni asunut täällä jo 60-luvun lopulta ja vieläkin osittain "viänttää savvoo". Koen vahvasti sen enemmän rikkautena.
T. Sama kuin aiemmin
Kirjoittavatko lääkärit itse itsellensä lääkereseptit vai varaavatko ajan toiselle lääkärille?
Uskallanko tavata miehen, jonka kanssa olen kirjoitellut 2 kuukautta? Tarttuuko korona jos sekstaillaan mutta ei pussailla? Hän on Riihimäeltä.
Kärsitkö emättimen kuivuudesta? Näin kysyttiin muinoin jossakin rasvamainoksessa. Silloin se ei ollut ajankohtainen mutta nyt on, eli saako tuota ainetta jostakin ja mikä sen nimi on?
Katselin opintopolku.fistä mihin yliopistoissa voi hakea. Yleensähän samalla haetaan kandidaatti + maisteri. Mutta miksi sieltä löytyy myös pelkkiä kandidaattiohjelmia? (Keille ne on tarkoitettu?)