Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18400)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on vatsa ystävällisempää ulkomailla, syödä tuttuja ruokia niin pitkälle kuin mahdollista vai syödä sitä mitä paikalliset syövät ?
Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa syödä mahdollisimman tuttuja ruokia kansainvälisissä ruokapaikoissa. Riippuu toki siitä, missä päin maailmaa matkailee. Joissain maissa on hyvin erilainen bakteerikanta kuin Suomessa. Esim. Turkissa tai Egyptissä on hyvinkin todennäköistä saada vatsatauti, jos syö paikalliseen tapaan, etenkin, jos on kovin herkkävatsainen. Maitohappokapseleiden syöminen ennen matkaa ja sen aikana, huolellinen käsihygienia sekä käsidesin hölvääminen voivat vähentää riskiä saada turistiripuli.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on vaniliaseksi?
Vaniljaseksillä tarkoitetaan parisuhteessa tapahtuvaa yhdyntäkeskeistä perusseksiä, joka ei sisällä sen kummempia yllätyksiä. Monelle se on sitä parasta seksiä, toisten mielestä taas tylsää ja mielikuvituksetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on todella kaunis, onko siitä hänelle haittaa? Millaista?
Pääsääntöisesti yleisesti positiiviseksi koetuista asioista on ihmisille enempi hyötyä kuin haittaa.
Kauneus koetaan yleisesti positiiviseksi ominaisuudeksi.
Joissain tapauksissa positiivista ominaisuuksista voi myös olla haittaa. Jos joku toien henkilö kokee suurta kateutta toisen kauneudesta, voi kateellinen henkilö jokok tiedostaen tai tiedostamattaan aiheuttaa haittaa kauniille henkilölle.
Keksin kauneudesta muitakin huonoja puolia. Yksi se se, ettei erityisen kaunista naista oteta aina vakavasti. Kauniista naisesta saatetaan ajatella, ettei hän ole välttämättä erityisen fiksu, sanotaan esim. ettei kauneus ja äly viihdy samassa päässä (mikä on tietenkin oikeasti kateellisten panettelua). Kaunis nainen voi olla korkeasti koulutettu ja hyvin älykäs, mutta silti muut saattavat ajatella, että hän vain "pelaa" kauneudellaan.
Sitten taas jos nainen oikeasti luottaa liikaa kauneuteensa, hän saattaa alisuoriutua muuten. Joskus näin telkkariohjelman, jossa seurapiiriperhosina viihtyviltä nuorilta naisilta otettiin heidän parhaat avunsa pois pesemällä meikit ja vaihtamalla muotivaatteet vaatimattomiin neuleisiin tms. Yhtäkkiä he eivät saaneetkaan toisilta sitä huomiota, mihin olivat tottuneet, ja olivat todella hukassa ja hämmentyneitä sosiaalisissa tilanteissa. Kauneus kun usein on katoavaista, niin kauniillakin kannattaisi olla varasuunnitelmia tätä ajatellen.
Miksei poliisi ota kiinni nyt noita laittomia kun pitävät mielenosoitusta viraston edessä?
Julkisesti puhutaan että tuhansia on kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä joululahjaksi henkilölle joka sanoo ettei tarvitse hankkia mitään?
sanoi samaa viime vuonna ja kiukutteli sitten puolet aatosta kun hänelle ei oltu hankittu mitään
Vähän riippuu on sukupuolesta, mutta jos nainen, niin vaikka kampaajalle lahjakortti, tai raaputettavat arvatkin on kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sanoi samaa viime vuonna ja kiukutteli sitten puolet aatosta kun hänelle ei oltu hankittu mitään
Vähän riippuu on sukupuolesta, mutta jos nainen, niin vaikka kampaajalle lahjakortti, tai raaputettavat arvatkin on kiva.
Kyseessä mies tässä tapauksessa.
Voinko nähdä Nordean verkkopankista mistään milloin mikäkin tileistäni on luotu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on todella kaunis, onko siitä hänelle haittaa? Millaista?
Pääsääntöisesti yleisesti positiiviseksi koetuista asioista on ihmisille enempi hyötyä kuin haittaa.
Kauneus koetaan yleisesti positiiviseksi ominaisuudeksi.
Joissain tapauksissa positiivista ominaisuuksista voi myös olla haittaa. Jos joku toien henkilö kokee suurta kateutta toisen kauneudesta, voi kateellinen henkilö jokok tiedostaen tai tiedostamattaan aiheuttaa haittaa kauniille henkilölle.
Keksin kauneudesta muitakin huonoja puolia. Yksi se se, ettei erityisen kaunista naista oteta aina vakavasti. Kauniista naisesta saatetaan ajatella, ettei hän ole välttämättä erityisen fiksu, sanotaan esim. ettei kauneus ja äly viihdy samassa päässä (mikä on tietenkin oikeasti kateellisten panettelua). Kaunis nainen voi olla korkeasti koulutettu ja hyvin älykäs, mutta silti muut saattavat ajatella, että hän vain "pelaa" kauneudellaan.
Sitten taas jos nainen oikeasti luottaa liikaa kauneuteensa, hän saattaa alisuoriutua muuten. Joskus näin telkkariohjelman, jossa seurapiiriperhosina viihtyviltä nuorilta naisilta otettiin heidän parhaat avunsa pois pesemällä meikit ja vaihtamalla muotivaatteet vaatimattomiin neuleisiin tms. Yhtäkkiä he eivät saaneetkaan toisilta sitä huomiota, mihin olivat tottuneet, ja olivat todella hukassa ja hämmentyneitä sosiaalisissa tilanteissa. Kauneus kun usein on katoavaista, niin kauniillakin kannattaisi olla varasuunnitelmia tätä ajatellen.
Muistatko tai tietääkö joku muu, mikä ohjelma (/jakso) oli kyseessä?
T. eri, mutta kiinnostaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole onnistunut vahvistamaan älykännylläni laskuja, kysyy koodia. Olen laittanut sen pankin sivun avaus-
koodin, puhelimen avauskoodin- ei hyväksy!? Miten sen koodin saa? Tumpelo olen, myönnän kiltisti.
Mikä pankki käytössä? Oletko siis aina hakenut sovelluksesta uuden koodin kun sitä on kysytty vai oletko yrittänyt käyttää yhtä samaa sovelluksen koodia, avainlukulistan numeroita tai käyttäjätunnusta laskujen vahvistamisessa?
Nordea on. Ai pitää joka kerta hakea uusi vahvistuspinkoodi sovelluksesta?
Kyllä. Koodi, jolla kirjaudut verkkopankkisovellukseen, ei käy laskujen vahvistamiseen. Laskut vahvistetaan tunnusluvulla, joka on aina kertakäyttöinen. Tunnusluvun saamista varten tarvitset jonkin näistä:
- paperisen tunnuslukulistan (tosin tästä ollaan hiljalleen luopumassa)
- tunnuslukulaitteen (tilattavissa kotiin Nordean verkkopankista)
- tunnuslukusovelluksen kännykkään (kätevin, koska et joudu erikseen näpyttelemään tunnuslukua).
Puhelimen pin-koodi taas on ihan eri asia, se ei liity pankkiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä mies tässä tapauksessa.
Itse haluaisin sellaista, mitä ei itse malta ostaa, vaikka tarvitsenkin. Lompakko, seinäkalenteri,paistinpannu,nastalenkkarit,verenpainemittari,kylpytakki,vitamiineja,sähköhammasharja,langaton hiiri,kalsarit,hyvää hajua,kännykän kuoret, smoothie kone.
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoista, mutta kokeillaan eli hakusessa biisi, jossa mies puhuu musiikin päälle. Kyseessä muistaakseni kappale 70-luvulta ja ainoa kohta minkä muistan on "elä elämäsi kuin..." . Saattaa olla joku runo alun perin. Ja siis suomalainen. Nimi oli muistaakseni yksi sana.
Ettei olisi Dannyn Kuusamo?
Käyn paljon koiratreeneissä ja seuraan netissä koirien treeniharjoitusvideoita. Ihmetyttää tosi paljon, miksi monet koiranohjaajat ja koirien kanssa kisaajat ovat niin ylipainoisia. Tämä siis aidosti mua hämmästyttää. Jos ihmisellä (yleensä naisella) on kolme bordercollieta tai muuta isoa palveluskoiraa, niin eikö niiden kanssa pidä liikkua niin paljon, että omakin paino pysyy normaalin rajoissa?
Mikä laulu on tämä ja mistä saisi nuotit? Kertosäe menee: "Tämä maa, lumikenttien rannaton maa, kesän kirkkauden meille myös lahjoittaa. Tämä maa monen kulkijan valtaansa saa, joulumaa, ihmemaa, saamenmaa."
Laulettiin sitä kerran koulussa juuri ennen joulua, mutta en ole varma, onko joululaulu vai Lappi-aiheinen laulu pelkästään. Mitähän kaksikymmentä vuotta eläkkeellä ollut musiikinopettaja ja luokanopettaja sanoisi, jos ottaisin häneen yhteyttä ja kysyisin tätä biisiä. No, nyt tässä on jo kaksikin kysymystä. Saa vastata vain toiseen.
Jotkut puhuvat joulun aikoihin siitä, että nyt vietetään juhlaa, koska Jeesus on syntynyt tuolloin. Onko näsäviisasta sanoa tuohon, että asia on toisin päin: Jeesuksen syntymä on ajoitettu jouluun, koska silloin oli joulu, tai mulla nimellä kutsuttava juhla, jo ennestään?
Vierailija kirjoitti:
Käyn paljon koiratreeneissä ja seuraan netissä koirien treeniharjoitusvideoita. Ihmetyttää tosi paljon, miksi monet koiranohjaajat ja koirien kanssa kisaajat ovat niin ylipainoisia. Tämä siis aidosti mua hämmästyttää. Jos ihmisellä (yleensä naisella) on kolme bordercollieta tai muuta isoa palveluskoiraa, niin eikö niiden kanssa pidä liikkua niin paljon, että omakin paino pysyy normaalin rajoissa?
Painon suhteen vaikuttaa enempi se mitä syö ja juo. Levyllin Fazerin sinistä vaatii 1-2 tuntia kävelyä, riippuen kävelyvauhdista.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut puhuvat joulun aikoihin siitä, että nyt vietetään juhlaa, koska Jeesus on syntynyt tuolloin. Onko näsäviisasta sanoa tuohon, että asia on toisin päin: Jeesuksen syntymä on ajoitettu jouluun, koska silloin oli joulu, tai mulla nimellä kutsuttava juhla, jo ennestään?
On näsäviisasta. Toki voi olla sellaisia tilanteita, joissa tuo on ok, mutta jos et ole varma, niin kannattaa jättää sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Tieteellisesti katsoen olet oikeassa. Pohjois-Euroopassa on jo pakanuuden aikana vietetty juuri tähän aikaan talvipäivänseisausta ja juhlittu siis valon palaamista eli päivän pitenemisen alkamista. Muinasgermaanit puhuivat juhlasta sanalla yule, josta ruotsin jul ja suomen joulu tulevat. Antiikin Roomassa vietettiin näihin samoihin aikoihin Saturnalia-juhlaa.
Kristinuskon tultua Eurooppaan, vanhan juhlapäivän tilalle omaksuttiin Jeesuksen syntymäjuhla. Tosin eri kristillisissä kulttuureissa päivä vaihtelee, eli esim. kaikki eivät vietä joulua joulukuun 25. päivä vaan mm. tammikuun 7. päivä.
Tutkijoiden mukaan Jeesuksen todellinen syntymäpäivä ei kuitenkaan ole joulukuussa tai edes tammikuussa vaan keväällä, kesällä tai syksyllä. Myös syntymävuosi on väärin eli Jeesus syntyi joskus vuosien 7-1 eKr aikana, eli ajanlaskummekin on pielessä.
Mietiskele sinä näitä jouluna, mutta älä mainitse niitä uskoville kristityille. Anna heidän viettää jouluaan rauhassa.
Onko pieni ja tiukka pillu kiva?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös kiinnittänyt huomiota tuohon ylipainoisuuteen, mutta en niinkään ole ajatellut koirien vaatimaa liikuntaa suhteessa omistajan painoon. Nimittäin kissanäyttelyissa olen havainnut myös tuota omistajien ylipainoa, usein todella pahaa, ja olen miettinyt, että huomattavan ylipainoiset ihmiset ehkä mieluummin kohdistavat mielenkiintonsa eläimiin kuin kanssaihmisiin, eläinhän ei oman ihmisensä ulkonäköä ja painoa kritisoi.
Oliko se nyt sokeriserkku?