Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18414)

Vierailija
6961/18414 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa lapsena tarpeeksi hoivaa ja siitä jää aukko, jota yrittää sitten aikuisena täyttää hakeutuen suhteissa "hoivattavaksi", niin saako sitä aukkoa ikinä täytettyä? Vai onko niin, että jos hoivan tarve ei täyty jo lapsena, niin aikuisena sitä on enää liian myöhäistä korjata? Jääkö tarve tulla hoivatuksi pysyväksi?

(Hoivalla tarkoitan tässä sitä, että esim. kaipaa toisen lähelleen huolehtimaan, ottamaan vastuun ja auttamaan päätösten tekemisessä, koska ei ole tarpeeksi varma ja itsenäinen. Kokee olevansa neuvoton ja osaamaton yksin, kuin pieni lapsi, ja tarvitsee toisen luomaan turvallisuudentunnetta.)

Vierailija
6962/18414 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva kasvaa kohdussa ollessaan äitiään isommaksi, niin miten se pystyy syntymään, siis jos se on jo ennen syntymäänsä äitiään isompi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6963/18414 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koki voi pitää itseään eläinrakkaana mutta ottaa lemmikikseen sairaaksi jalostetun koirarodun edustajan eli koiran, jolla on paljon eläinlääkärin hoitoa vaativia sairauksia vain siksi, että se on tyypillinen rotunsa edustaja?

Pentu herättää ihmisessä helposti hoivavietin. Reppana pentu (esim. siis joku näistä silminnähden sairaista roduista) herättää joissain ihmisissä vielä vahvemman hoivavietin.

Yksi logiikka tuossa on myös se että koska kyseinen pentu on jo olemassa, niin on jotenkin armeliasta ottaa se itselle ja pitää niin hyvää huolta kuin voi – monen mielestä tämä on parempi vaihtoehto kuin esim. pennun lopettaminen.

Osa ihmisistä ei myöskään yksinkertaisesti hyväksy tai hahmota näiden sairaimpien rotujen todellisia ongelmia.

Vierailija
6964/18414 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä saa kunnon jalkahierontaa? Siis sellaista, että runnotaan kunnolla jalkapohjassa olevia lihaksia. Tekevätkö urheiluhierojat tätä? Onko jalkojen hierominen normaalia ja tavallista? Eli jos soitan hierojalle ja pyydän jalkahierontaa, ajatteleeko hän, että olen joku pervo? Onko se hierojien mielestä vastaavaa kuin niska-hartiahieronta? Pestäänkö jalat ennen hierontaa? Mitä jos ne haiskahtavat?

Vierailija
6965/18414 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa lapsena tarpeeksi hoivaa ja siitä jää aukko, jota yrittää sitten aikuisena täyttää hakeutuen suhteissa "hoivattavaksi", niin saako sitä aukkoa ikinä täytettyä? Vai onko niin, että jos hoivan tarve ei täyty jo lapsena, niin aikuisena sitä on enää liian myöhäistä korjata? Jääkö tarve tulla hoivatuksi pysyväksi?

(Hoivalla tarkoitan tässä sitä, että esim. kaipaa toisen lähelleen huolehtimaan, ottamaan vastuun ja auttamaan päätösten tekemisessä, koska ei ole tarpeeksi varma ja itsenäinen. Kokee olevansa neuvoton ja osaamaton yksin, kuin pieni lapsi, ja tarvitsee toisen luomaan turvallisuudentunnetta.)

mun oma kokemus on, ettei sitä aukkoa ja nälkää saa ikinä täyttymään toisen ihmisen kautta. Kukaan ei voi olla mulle äiti, koska nyt äitinä tajuan, että äidinrakkaus on kuin sellainen pyyteetön auringon kylpy, sitä ei tarvitse ansaita eikä sitä säännöstellä. (Olen menettänyt vanhempani todella nuorena ja kasvanut sijoitusperheessä).

Parisuhteet ja ystävyydet taas toimii vastavuoroisesti, molempien pitää ennemminkin pyrkiä olemaan antavalla eikä saavalla puolella. Niin kauan, kun olen ollut parisuhteessa tarvitsevalla puolella, kukaan ei siihen riitä, ja he tuottavat pettymyksen ja katkeruutta. Tai siis itsehän sen tuotan tarvitsevuudellani.

Vasta kun olen oppinut olemaan odottamatta hoivaa, vaan hyväksynyt että roolini on ensi sijassa antaa sitä, tilanne on muuttunut. Kun olen ollut valmis itse antamaan pyyteetöntä rakkautta myös kumppanille, ja olemaan odottamatta häneltä liikoja, olen lakannut olemasta koko ajan nälkäinen ja koko ajan pettynyt, ja alkanut saada myös hoivaa ja rakkautta ja olla rauhassa suhteessa. Me ennemmin kilpaillaan, kumpi saa enemmän pitää huolta toisesta.

Eli pitää paikkansa, että kukaan toinen ei voi tehdä sinua onnelliseksi, ja kukaan ei voi olla sinulle kaikki, ja täyttää kaikkia tarpeitasi. vasta kun oppii olemaan yksin rauhassa itsensä kanssa, voi olla suhteessa.

Vierailija
6966/18414 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että se mikä lapsena jäi puuttumaan, ei parane aikuisena täyttämällä puute samoin keinoin, koska olet nyt aikuinen. Uskoisin että tilanne vaatii terapiaa ja aikuisen ihmisen tapaa käsitellä asiaa.

Vierailija
6967/18414 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vauva kasvaa kohdussa ollessaan äitiään isommaksi, niin miten se pystyy syntymään, siis jos se on jo ennen syntymäänsä äitiään isompi?

Ei se pääsisikään syntymään,j joten siinä kuolisi poikanen ja emo, eli ei järkeä evoluution kannalta. Siksi evoluutio on muokannut asian niin että jokaisen eläviä poikasia synnyttävän lajin emo synnyttää itseään selvästi pienemmän poikasen/poikasia.

Kenguruilla ja pandoilla taitaa olla suhteessa pienimmät vauvelit.

Vierailija
6968/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pääsisikään syntymään,j joten siinä kuolisi poikanen ja emo, eli ei järkeä evoluution kannalta. Siksi evoluutio on muokannut asian niin että jokaisen eläviä poikasia synnyttävän lajin emo synnyttää itseään selvästi pienemmän poikasen/poikasia.

Mutta voihan vauva kasvaa isommaksi kuin äitinsä! Jos vaikka äitinsä kohdussa oleva tyttövauva painaa vaikka 2300 grammaa ja sen kohdussa oleva vauva painaa 7800 grammaa!

Vierailija
6969/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ylinopeutta pitää ajaa, että saa sakot? Mistä ylinopeudesta lähtee kortti? Jos auton mittarin mukaan ajan 105km/h, paljonko on todellinen nopeus?

Kuuden kilometrin nopeusylitys 80-120 km/h rajoitus alueella seurauksena sakkoa.

Yli 30 km/h ylinopeutta, -kortti pois.

Poliisi vähentää automaattisesti 3km/h mitatusta todellisesta (poliisin mittaamassa nopeudesta)=105-3=102km/h

Taajamissa sakotusrajat herkemmät, riippuen

koulujen läheisyydestä tms. alueista.

Todellisen nopeutesi saat selville navigaattorin avulla.

Vierailija
6970/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon tupakka-aski suunnilleen maksaa nykyään? Siis sellainen "normaalikoinen" aski, jossa on ilmeisesti 20 tupakkaa? Entä mitä eroja eri merkkisten tupakoiden välillä on, maku vai mikä?

Vierailija
6971/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon tupakka-aski suunnilleen maksaa nykyään? Siis sellainen "normaalikoinen" aski, jossa on ilmeisesti 20 tupakkaa? Entä mitä eroja eri merkkisten tupakoiden välillä on, maku vai mikä?

Aski maksaa noin 7 euroa. Merkkien välillä tuskin on kovin suuria eroja muussa kuin imagossa.

Vierailija
6972/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni joka teki uransa opettajana puhuu nykyään (ikää hänellä on n. 90) varsin pihisevällä äänellä, tuntuu että äänen pitää "päästä vauhtiin" jotta alkaa kuuluakin jotain. Samoin esim. Heikki Kinnusen haastattelussa jonka näin, hänen äänensä tuntui olevan varsin pihisevä. Äänessä tuntuu näissä tapauksissa olevan kaksi asetusta tai vaihetta: aluksi kuuluu oikeasti vain pihinää ja sitten ääni aukeaa niin että puhutut sanat ymmärtää.

Osaako joku kertoa onko kyseessä paljon ääntään käyttävien "ammattisairaus" vai mistä voisi olla kyse?

Vierailija
6973/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vaatekaapin ala hyllyltäni villa-polyesteri neuleen, jossa oli kiinni turkiskuoriainen. Laition neuleen vesisankkooon johon myös pesuainetta. Onkohan tämä kuoriainen muninut muihinkin vaatteisiin vai miten ne lisääntyvät. Pitäisikökö kaikki komeron vaatteet pestä ja kuolevatko pikku kuoriaisen alut 40 asteen pesussa sillä kuumemassa ei voi pesuohjeen mukaan useampaakaan vaatetta pestä.

Vierailija
6974/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnan suhteen olen samaa mieltä kysymykseen jo vastanneen palstalaisen kanssa.

Eroja? Hmm. Kun pari vuotta sitten poltin, huomasin kyllä eroja. Erään merkin tupakat oli ilmeisesti kääritty keskimääräistä tiiviimmiksi. Siinä tapauksessa tupakoitsija saa enemmän nikotiinia kuin muun merkin pakkauksista. Toisen merkin tupakat taas kävivät syystä tai toisesta aivan merkittävästi pahemmin kurkun hyvinvoinnin päälle kuin muut. Ne ärsyttivät niin pahasti ettei tullut mieleenkään ostaa enää sen merkkisiä. Jotkut osaavat tai ainakin väittävät osaavan erottavansa makuja eri tupakkatyyppien välillä. Kieltämättä minullekin muodostui polttamisaikana tietyt suosikit, mutten oikein osaa selittää millä perusteella. Paras veikkaukseni: niistä sai parhaan nikotiinitärskyn suhteessa haittavaikutuksiin.

Toisaalta "värikoodit" ovat ilmeisesti aika tuttuja tupakkakaupassa. Punainen on vahvin, vihreässä on mukan mentholia ja sininen on varsin mieto. Joillain merkeillä on mukana myös "valkoinen" joka on ilmeisesti miedoin eli vähiten nikotiinia sisältävä.

Vierailija
6975/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta voihan vauva kasvaa isommaksi kuin äitinsä! Jos vaikka äitinsä kohdussa oleva tyttövauva painaa vaikka 2300 grammaa ja sen kohdussa oleva vauva painaa 7800 grammaa!

Kysymys oli "Jos vauva kasvaa kohdussa ollessaan äitiään isommaksi, niin miten se pystyy syntymään, siis jos se on jo ennen syntymäänsä äitiään isompi?"

Sä vertailet yhden sikiön painoa toiseen sikiöön. Et siis synnyttävän aikuisen äidin painoa suhteessa synnytettävään sikiöön, joka oli kysymyksen ydin.

Vierailija
6976/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otinkin jo selvää niin ei se neuleessa ollut ötökkä olutkaan se itse kuoriainen vaan sen toukka. Eli miten saan nyt sen itse Emon kiinni. 

Vierailija
6977/18414 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaiset piileksivät listojen alla ja seinien välissä, ei niitä todennäköisesti saa pois mitenkään omin voimin. Välttämättä myrkytyskään ei auta. Parasta pitää oma asunto niin siistinä että viihtyvät mielummin naapurissa ja omat luonnonkuituiset vaatteet tiiviissä laatikoissa tai pusseissa. Netistä löytyy myös ohjeita. Tsemppiä!

Vierailija
6978/18414 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä autismi vai jokin muu jos ei osaa keskustella tai keksi mistä puhua vieraiden ihmisten kanssa, mutta läheisten kyllä.

Ja entä sellaisissa tapauksissa jossa kokee, että toinen ole kiinnostunut kuuntelemaan mitä on sanottavaa jolloin ei edes uskalla puhua tai vastaa hyvin lyhyesti.

Vierailija
6979/18414 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otinkin jo selvää niin ei se neuleessa ollut ötökkä olutkaan se itse kuoriainen vaan sen toukka. Eli miten saan nyt sen itse Emon kiinni. 

Ilmoita taloyhtiölle, tuolla pitää myrkyttää.

Vierailija
6980/18414 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisen pennut ovat niin avuttomia moniin muihin eläinten pentuihin nähden. Esimerkiksi hevosen pentu juoksee jo muutaman tunnin tai ainakin muutaman päivän iässä kun ihmisen pentu ei osaa syntyessään yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän