Sirdaludista kokemuksia kellään?
Onko täällä ketään lääkkeistä tietäviä paikalla? Mulle määrättiin kipuihin 600mg buranaa ja 2mg sirdaludia. Ohjeena on ottaa molempia 1 tabletti 1-3kertaa päivässä.
Toissa iltana otin ekan kerran noi lääkkeet. Eilen otin uudestaan illalla ne. Viime yönä nukuin 14tuntia putkeen ja ku aamulla heräsin ni tuntui siltä ettei mitenkään jaksa nousta ylös, pakko kuitenkii oli lähtee asioille. Sieltä ku kotiin palasin ni menin suoraan nukkumaan ja nukuin 5 tuntia. Tuonkin nukkumisen jälkeen olisin voinu jatkaa nukkumista mutta pakotin itteni ylös. Mikä määrä on normaalia vielä? Väsyttää kokoajan ja tiiän että sirdaludin haittavaikutus on väsymys, mutta onko tää vielä normaalin rajoissa?
Kipuihin noi lääkkeet ei auta ollenkaan, en tiiä tosin pitäiskökään vielä auttaa, mut väsymys on ihan kamala!
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle itse asiassa juurikin nyt määrätty lääke. Varoiteltiin tuosta väsymyksestä ja kuinkas sitten kävikään...nukahdin vasta aamu viideltä ja heräsin kasilta eli neljä tuntia nukuin😂. Eilen otin myös päivällä, ei mitään vaikutusta. Lihaksia saattaa rentouttaa, mutta uneta ei pätkääkään.
Mutta eipä minulla ole ennenkään kolmiolääkkeet nukuttanut. Kahvin pitäisi taas piristää ja siitä alan haukottelemaan..jotakin on vissiin nurin meikäläisessä☺On jotain nurin joo. Ja se on laskutaito. Viidestä kahdeksaan, montako tuntia?
Joo, totta😂. Tuo neljä tuntia jäi siinä mieleen, kun neljältä kävin vessassa ja aattelin, että neljä tuntia ehtisin vielä nukkua. Mutta enpä sitten nukahtanutkaan tuolloin.
Oikea annos löytyy kokeilemalla. Itsellä sirdalud ei sovi päiväsaikaan lainkaan väsyttävän vaikutuksen vuoksi. Otan yöksi 1 -2 mg ja määrätty nivelkipujen vuoksi ja selkä on leikattu.
Olen huomannut että lääke alentaa hyvin myös verenpainetta.
Ota nuo Buranat ohjeen mukaan, kolme kertaa päivässä, mutta tuon Sirdaludin vai yöksi ja yhden vain. Tällainen ohje oli minulla ja auttoi selkäkramppiin kyllä täydellisesti. Muutaman päivän päästä kipu hellitti ja väsymyskin oli poissa, kun sai yöt nukuttua kunnolla. Sirdalud on kolmiolääke joten enpä päiväksi ottaisi lainkaan.
Nukuttaa. Kahdesti on noita määrätty lihasjumiin. 1-2tablettia (en muista vahvuutta) piti ottaa kerralla ja ekaksi nappasin toki sen 2kpl... Meinasin sammua vessaan, mutta pääsin raahautumaan sohvalle, mistä heräsin 14 tunnin päästä 😂 Loppujen lopuksi päädyin ottamaan vain sen puolikkaan tabun kerralla. Rentoutti ja nukuttikin, mutta järjellisissä rajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ota nuo Buranat ohjeen mukaan, kolme kertaa päivässä, mutta tuon Sirdaludin vai yöksi ja yhden vain. Tällainen ohje oli minulla ja auttoi selkäkramppiin kyllä täydellisesti. Muutaman päivän päästä kipu hellitti ja väsymyskin oli poissa, kun sai yöt nukuttua kunnolla. Sirdalud on kolmiolääke joten enpä päiväksi ottaisi lainkaan.
En mä ole sitä päivisin ottanutkaan, muuten nukkuisin varmaan vuorokauden ympäri jos ottaisin. Mut aika outoo että väsyttää edelleen todella paljon, vaikka viimesimmän sirdaludin oon ottanu eilen klo 20-21. Luulis että tää väsymys menis jossain vaiheessa ohikin.
Paska nappi. Paja ja pamit ovat molemmat paljon parempia ja turvallisempia lihasrelaksantteja.
Kokeile seuraavan kerran Norflexia, sano että Sirdaludissa oli liikaa sivuvaikutuksia että voisit käyttää. Se ei ainakaan minulla väsytä ollenkaan yhtä paljon kuin Sirdalud.
Sirdalud on niin lyhytvaikutteinen että ihmettelen kovasti näitä 14 tunnin yöunia. Itsellä se väsyttävä vaikutus kestää noin 4 tuntia.
Mitä ihmettä?! Mulla vaikuttaa täysin päinvastoin. Nukahdan normaalisti mutta herään aina tunnin-puolentoista tunnin päästä ja häröilen aadeehoodeena. Jotain hulluja uniakin ehtinyt tuolloin nähdä ja niitä miettiessä meneekin loppuyö. Ei rentouta ei. Sama vaikutus norflexilla. Onko mun kemiat sekaisin?
Mä sain sirdaludista kauheita todentuntuisia painajaisia joista heräsin huutaen. Kokeilin 2pv ja ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sirdalud on niin uusi ja harvinainen lääke ettei siitä voi olla kokemusta kenelläkään.
Mistä näitä idioottialoituksia riittää...
Ei se nyt ihan hirveän uusi ole kun olen sitä syönyt 15 vuotta sitten...
Silloin kun käytin e-pillereitä, niin sirdalud veti kuta kuinkin tajun. Toimi unilääkkeenä.
Sitten kun pillerit jäi pois niin sirdalud on vain lihasjumia rentouttava lääke.
Minulle määrättin sitä viime kesänä muistaakseni 4 mg:sta. Otin ehkä 2 kpl päivässä. Hetki ottamisen jälkeen otin kyllä aina parin tunnin päikkärit, mutta muuta sivuvaikutusta ei itselläni ollut.
Jos suun kuivaminen estää nukkumisen, niin kannattaa ostaa kuivumista estävää hammastahnaa, toimivat tosi hyvin.
Mulla on paketillinen noita kaapissa lihasjumeja varten (satunnaiskäytössä). Mä en voi ottaa noita päivällä (uuvuttaa), mutta jumin iskiessä otan tabletin nukkumaanmennessä. Tabletti saa oman kroppani täysin rennoksi ja väsyneeksi.
Muutama ensimmäinen tabu väsytti, sitten vaikutus hävisi ja ei enää mitään vaikutusta. Eli se niistä sitten.
Olen saanut niska-hartiajumeihin 4mg Sirdaludia, ensimmäisen kerran joskus vuosia sitten. Ensimmäisillä kerroilla huomasin unettavan vaikutuksen, mutta nyt kun olen viimeisen puolen vuoden aikana ottanut ehkä kolmesti, niin ei mitään unetusta. Jonkin verran helpottaa noita jumeja. Mikään aktiivikäyttäjä en siis ole, mutta ihmettelen miksei tuota väsyttävää vaikutusta enää ole...
Minäkin sain niitä niskajumeihin. Otin yhden, seurauksena kamala olo ja vuosisadan migreeni. Ei enää ikinä.
Söin 4 mg sirdiksii selkäkipuihin ei auttanut eikä edes nukuttanut. Tramal sentään auttoi ja sain myös nukuttuakin.