Riisikakku, hyvä vai huono laihduttajalle??!!
Hirveen ristiriitaista tietoa löytyy netistä.. toiset kehoittaa laihduttajia syömään niitä ja toiset sanoo että on vihoviimeisiä.. oiskohan täällä ketään ravintoeksperttiä selventämään tätä riisikakkujupakkaa?!?
Kommentit (36)
Noissa on paljon suolaa määräänsä nähden.
Käyttäjä2918 kirjoitti:
Kaikkea voi syödä kohtuudella.
Tietenkin voi, mutta eri asia kannattaako kaikkea syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok laihduttajalle. Laihduttajan kuuluu saada proteiinin ja rasvan lisäksi myös hiilihydraattia että laihtuu, jos ei riisi/pasta maistu niin riisikakku on hyvä korvaava.
Hiilaria ja lisäksi hyödyllisiä suojaravinteita saa hedelmistä, juureksista, ruisleivästä ja kaurapuurosta. Mieluummin niitä kuin riisikakkuja, jos uskoo että hiilareita on pakko saada.
Kun ruis tai kaura ei sovi niin pelkkä porkkanan ja hedelmien syönti alkaa kyllästyttää riisi ok korvaaja silloin. 👍
Riittanyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ok laihduttajalle. Laihduttajan kuuluu saada proteiinin ja rasvan lisäksi myös hiilihydraattia että laihtuu, jos ei riisi/pasta maistu niin riisikakku on hyvä korvaava.
Hiilaria ja lisäksi hyödyllisiä suojaravinteita saa hedelmistä, juureksista, ruisleivästä ja kaurapuurosta. Mieluummin niitä kuin riisikakkuja, jos uskoo että hiilareita on pakko saada.
Kun ruis tai kaura ei sovi niin pelkkä porkkanan ja hedelmien syönti alkaa kyllästyttää riisi ok korvaaja silloin. 👍
Sun ruokavalioon siis kuulu vain porkkana, hedelmät ja riisikakut?
Huippunopeita hiilihydraatteja ne. Helppo syödä useita. Riippuu henkilöstä sopiiko vai ei.
Minä syön maissikakkuja , niihin tulee aivan hillitön himo. Saattaa mennä useampi peräkkäin, ihan ilman mitään päällystettä.
Miksi syödä jotain, jossa ei ole mitään ravintoaineita eikä edes makua? Riisikakku on pelkkää nopeaa hiilaria. Jos haluaa syödä hiilareita, ne kannattaa syödä sellaisina ruokina, joissa on myös kuituja, vitamiineja, hivenaineita jne.
Itse olen onnistunut laihtumisessa ja painonhallinnassa siten, että olen keskittynyt syömään ravinteikasta ruokaa ja jättänyt pastan, vehnän, riisin jne pois.
Jos syön nopeita hiilihydraatteja, silloin sitten oikeasti herkuttelen ja syön vaikka suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön maissikakkuja , niihin tulee aivan hillitön himo. Saattaa mennä useampi peräkkäin, ihan ilman mitään päällystettä.
Sokeri koukuttaa.
Järkytyin miten paljon näissä on kaloreita! Yli 350kcal per 100g. Sehän on tosi energiapitoista. Esim monissa einesruuissa jopa vain 100kcal per 100g. Kannattaa miettiä mitä syö. En todellakaan suosittele keventäjille näitä. Vaasan ruisleivässäkin 70kcal per siivu.
No mä syön niitä naposteluhaluun. Ei niitä kovin montaa tuu syötyy, 1-2 kun jotain tekee mieli. Ennen söin keksejä, joten kyllä nää mulla toimii.
Vierailija kirjoitti:
Järkytyin miten paljon näissä on kaloreita! Yli 350kcal per 100g. Sehän on tosi energiapitoista. Esim monissa einesruuissa jopa vain 100kcal per 100g. Kannattaa miettiä mitä syö. En todellakaan suosittele keventäjille näitä. Vaasan ruisleivässäkin 70kcal per siivu.
Ne on kevyitä painoltaan. Aika monta sais syödä 100g.
Joo, noi dumlen riisikakut on tosi hyviä ja riisikakut on onneksi vielä melkein kalorittomia ja terveellisiä.
En ymmärrä kuka niitä syö. Ei maistu miltään, eikä ole ravinteitakaan ja pelkkää hiilaria. Aivan turhia kapistuksia. Mieluummin syö palan tåyajyväleipää, jossa on reilusti kuitua.
Minä tykkään maissikakuista, vaihtelua leivän tilalle, laitan margariinia ja kinkkupalan päälle, ei liity laihdutukseen.
Laitatteko riisikakkujen päälle jotain? Mitä?