Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riisikakku, hyvä vai huono laihduttajalle??!!

Vierailija
28.06.2017 |

Hirveen ristiriitaista tietoa löytyy netistä.. toiset kehoittaa laihduttajia syömään niitä ja toiset sanoo että on vihoviimeisiä.. oiskohan täällä ketään ravintoeksperttiä selventämään tätä riisikakkujupakkaa?!?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niissä ole mitään ravintoa. En ymmärrä.

Vierailija
2/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ymmärrä riisikakun popsijoita siis niitä jotka eivät noista edes tykkää.

Ihmekään jos ei laihdutus onnistu kun väen vängällä syödään jotain josta ei edes tykkää.

Mutta jos noista tykkää, niin kai ne on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok laihduttajalle. Laihduttajan kuuluu saada proteiinin ja rasvan lisäksi myös hiilihydraattia että laihtuu, jos ei riisi/pasta maistu niin riisikakku on hyvä korvaava.

Vierailija
4/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niistä tykkää niin voihan niitä napostella silloin tällöin, ei siitä haittaakaan ole.

Jos nyt haluaa laihduttaa elämäntapamuutoksella ja siirtyy jatkuvasti mutustelemaan ravintoköyhää pahvia vain siksi, että siinä ei ole paljon kaloreita, on väärällä tiellä.

5/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi syödä kohtuudella.

Vierailija
6/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä pitäisi syödä? Jos tykkäät niistä, niin tottakai voit syödä sen puitteissa, ettei niistä tule liikaa energiaa kulutukseesi nähden.

Vierailija
7/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin söisi styroksia. Tai voi se riisikakku helpommin sulaa. 

Vierailija
8/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on elämäntaparemppa menossa, ja olen "löytänyt" riisikakut. En syö enää ollenkaan leipää, sillä mulla tulee vehnästä todella huono olo ja en jaksa kaupassa lueskella jokaista ruisleipäpussin ainesosaluetteloa löytääkseni sen leivän, jossa vehnää ei ole. Silloin harvoin, kun tekee leipää mieli, syön siis riisikakkua 

leivän asemasta. On toiminut mulla hyvin. 

Ja jos laskis kaloreita (mitä en itse tee), niin onhan noissa nyt huomattavan paljon vähemmän kaloreita kuin viipaleessa leipää. 

Vierailija
9/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laihtua syömällä pelkästään pekonia ja suklaata tai voi lihota syömällä riisikakkuja.

Kokonaisuus ratkaisee; miten paljon kaloreita päivän aikana syö.

Toki jos ruoassa on niukasti energiaa niin sitä saa syödä enemmän. Siinä mielessä riisikakku on ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
10/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on hyvin vähän energiaa eli kaloreita.

Riippuu miten syöt niitä! Jos korvaat leivän riisikakulla, niin toimii. Ruisleivällä jaksaa paremmin, mutta en minä ainakaan leipää hirveään nälkään syö, niin energiavaje on tervetullut.

Jos aiot popsia riisikakkusia (varsinkin maustettuja) välipalaksi niin kaloreita kertyy. Nuo kun eivät täytä edes sipsin vertaa, niitä tulee herkästi ahmittua puoli pakettia jos on vähänkään nälkäinen tai välipaloihin tottunut.

Vierailija
11/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessa syödä riisikakkuja? Ei juuri mitään muuta kuin pelkkiä kaloreita, vaikka ei niitä niin kovin monta yhdessä kappaleessa olisikaan. Ja varsinkaan ei makua.

Kun voi syödä vain vähän (kuten laihduttaja), kannattaa se vähä koostaa ravintoarvoltaan täysipainoisesta maukkaasta ruoasta.

Vierailija
12/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on elämäntaparemppa menossa, ja olen "löytänyt" riisikakut. En syö enää ollenkaan leipää, sillä mulla tulee vehnästä todella huono olo ja en jaksa kaupassa lueskella jokaista ruisleipäpussin ainesosaluetteloa löytääkseni sen leivän, jossa vehnää ei ole. Silloin harvoin, kun tekee leipää mieli, syön siis riisikakkua 

leivän asemasta. On toiminut mulla hyvin. 

Ja jos laskis kaloreita (mitä en itse tee), niin onhan noissa nyt huomattavan paljon vähemmän kaloreita kuin viipaleessa leipää. 

Niin ja tarkoitan nyt niitä maustamattomia (tai siis pelkkää suolaa sisältäviä) riisikakkuja. Maustetuissa sitten jo taitaa olla kaloreitakin paljon enemmän. 

Musta ne on ihan hyviä vaikkapa teen kanssa iltapalaksi, kun laittaa päällysteeksi esim juustoa ja vihanneksia. Ei ne varmaan "paljaaltaan" kovin hyviä olekaan. 

Vierailija
13/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok laihduttajalle. Laihduttajan kuuluu saada proteiinin ja rasvan lisäksi myös hiilihydraattia että laihtuu, jos ei riisi/pasta maistu niin riisikakku on hyvä korvaava.

Hiilaria ja lisäksi hyödyllisiä suojaravinteita saa hedelmistä, juureksista, ruisleivästä ja kaurapuurosta. Mieluummin niitä kuin riisikakkuja, jos uskoo että hiilareita on pakko saada.

Vierailija
14/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveen ristiriitaista tietoa löytyy netistä.. toiset kehoittaa laihduttajia syömään niitä ja toiset sanoo että on vihoviimeisiä.. oiskohan täällä ketään ravintoeksperttiä selventämään tätä riisikakkujupakkaa?!?

Riippuu paljonko niitä syö..

Vierailija
15/36 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää hiilarihöttöähän se on. Sama kuin söisit vehnäpaahtoleipää.

Siinä ei ole mitään joten ei käy sinänsä yksinään esim. välipalana.

Vierailija
16/36 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanut syödä riisikakkuja (gluteenittomia) leivän sijaan. Vatsa voi niin paljon paremmin ja olisko niissä kakuissa vähemmän kaloreitakin? Hyvät päälliset, juusto, kurkku ja tomaatti. Ei voi olla epäterveellistä.

Vierailija
17/36 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että riisissä muka vähän energiaa. Riisi on hyvin energiapitoista ja hyvä niin, nälkä pysyy poissa - mikä on laihduttajalle tärkeää.

Vierailija
18/36 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunsiko piston ku riisikakku oli särkenyt kinalaisen sydämen?

Vierailija
19/36 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin teininä syömällä noita mutta olin kyllä ihan kalpea. Eihän noissa ole mitään ravinteita kun on valkoisesta riisistä tehty.

Nykyään laihdutan lisäämällä proteiinia, kasviksia ja hedelmiä. Myös hiilaireita syön mutta rajoitan ruokamäärää.

Vierailija
20/36 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakuissa on reippaasti arseenia, niitä ei esim. suositella alle kuusi vuotiaille. Ravintoarvoltaan köyhiä ja ainoa, mitä niissä on, on hiilarit. Syön mielummin vaikka porkkanaa, kuin noita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi