5. varasija amkiin, onko vielä toiveita päästä opiskelemaan?
Kommentit (11)
Ikinä ei voi tietää, mutta hyvät mahikset sulla on ap. Toivottavasti pääset!
Mikä ala? On siellä amk:ssakin niitä todella haluttuja ja suosittuja aloja, joihin on epätodennäköistä päästä edes ekalta varasijalta. Mun mies taas pääsi opiskelemaan insinööriksi jostain 25. varasijalta...
Jotkut alat amkeissa on sellasia ettei pahemmin varasijat liiku. Toisissa taas liikkuu tosi hyvin.
Sanoisin että on, mutta vain pienet, koska aloituspaikkoja on noin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on ja todennäköisesti pääset. Viime keväänä mulla liikku varasija yli 30 paikkaa. Keväisin liikkuu paremmin kuin syksyisin.
Surastaan pakotettu tarve ja vimmattu halu kysyä, että mihin otetaan sisään 20 opiskelijaa, mutta on voinut tulla valiuksi vielä yli 30 -paikkeilla? - Vai oliko tahaton lapsus, sillä onhan 30 -varasijalta opiskelupaikan saaminen jo merkittävää, vaikka jaettuja opiskelupaikkoja olisi ollut vaikka sitten yli viisin kertainen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Aina on avoin AMK
Erinomainen muistutus, vaikkei siellä kokopäiväinen opiskelu taida onnistua? - Ja ei taida vielä saada myöskään tutkintoakaan. - Vaan onko tämäkin ajan kysymys; jolloi tulevaisuudessa opiskelupaikat jaettaisiin paljossa kaikkein eniten maksaville, niin kuin monessa muussa maassa. Mutta tätähän on vaikeaa tajuta Suomessa, jossa on viime vuosikymmenet maksettu verraten hyvät tuet julkisista (vero)varoista. Vaan kuin muistutuksena siitä, että kuinka helppoa on potkia päähän, heitä, joilla entisestäänkin menee heikosti, niin nykyinen porvarihallitus on päättänyt kurjistaa opiskelijoiden asemaa.
Todellakin on ja todennäköisesti pääset. Viime keväänä mulla liikku varasija yli 30 paikkaa. Keväisin liikkuu paremmin kuin syksyisin.