Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo perintäkirje Alektumilta

Vierailija
27.06.2017 |

Sain aivan ihmeellisen perintäkirjeen Alektum perinnältä. Tämä on päivätty 16.6.2017 ja saatavaksi on ilmoitettu Klarna-Tili, joka päivätty tähän erääntyneeksi 17.5.2013 (siiis 2013!!!). Alkuperäinen pääoma 146,80.

Sitten on eritelty, velkaa jäljellä:
Perintäkulut 36€
Aiemmat kulut 0€
Muistutuskulut 0€
Pääoma 146,80€
Korko 22,64€.

Maksettava yhteensä 205,44€.

Muistissa on kyllä, että juuu joskus vuosia sitten olen käyttänyt maksutapana Klarnaa, mutta ihan varmasti maksanut sen, kuten tapana on.

Omituisia nuo 0€ kulut, kun kirjeessä väitetään, että tätä on koitettu minulta aiemminkin periä. Jos olisi yritetty, niin eikö silloinkin olisi tullut maksumuistusmaksuja ja perintäkuluja? Ja aivan varmasti en ole nähnyt muita kirjeitä tältä Alektumilta.

En oikein tiedä, miten tätä asiaa lähtisi selvittämään, kun tuo alkuperäinenkin erääntyminen on tapahtunut 4 vuotta sitten!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä firman laskua nämä karhuaa (Ellos, HobbyHall tms.)?

Vierailija
2/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi nettipankista tuo alkuperäinen kuitti maksusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No soita sinne Alektumille nyt ensin.

Vierailija
4/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlailepa vähän tuota firmaa. Kusetusfirma.

Vain 15% korkoa neljältä vuodelta? Hihasta revitty.

Vierailija
5/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä ei lue ja en minä itsekään muista, missä olisin käyttänyt klarnaa maksuvaihtoehtona.

Vierailija
6/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aiemmat muistutus yms kulut ovat 0€ niin selvästikään aiempia muistutuksia ei ole tehty. Joten vaikket olisi maksanutkaan on velka jo vanhentunut (yli 3v).

Vierailija
7/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä ei lue ja en minä itsekään muista, missä olisin käyttänyt klarnaa maksuvaihtoehtona.

Kyllä perintäkirjeestä täytyy käydä selkeästi ilmi mitä laskua peritään, eikä vain jotain "se oli joku Klarna N vuotta sitten, maksa maksa".

Vierailija
8/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlailep7a vähän tuota firmaa. Kusetusfirma.

Googlasin kyllä ja ihmisillä ollut paljon epäselvyyksiä. Kauhea homma yrittää lähteä etsimään jotain vanhoja maksutositteita vuodelta 2013. Miltähän tililtä olen maksanut...

Täytyyy varmaan ihan mailitse hoitaa homma, että saa kirjalliset vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Pitää myös saada sen alkuperäisen laskun tiedot, siitä viitteet yms ja sitten eikös heillä ole todistustaakka, ettei tämä ole jo vanhentunut? Toivoisin, että menisi vanhentumisen piikkiin, ettei otse tarvitsisi kaivella noita tilitietoja.

Vierailija
10/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlailep7a vähän tuota firmaa. Kusetusfirma.

Googlasin kyllä ja ihmisillä ollut paljon epäselvyyksiä. Kauhea homma yrittää lähteä etsimään jotain vanhoja maksutositteita vuodelta 2013. Miltähän tililtä olen maksanut...

Täytyyy varmaan ihan mailitse hoitaa homma, että saa kirjalliset vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Pitää myös saada sen alkuperäisen laskun tiedot, siitä viitteet yms ja sitten eikös heillä ole todistustaakka, ettei tämä ole jo vanhentunut? Toivoisin, että menisi vanhentumisen piikkiin, ettei otse tarvitsisi kaivella noita tilitietoja.

Alektumilla on todistustaakka ettei velka ole vanhentunut. Ja heidän on myös todistettava mitä maksua he yrittävät velkoa.

Vierailija
11/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tonne alektumille nyt mailia ja kyselin tarkempia tietoja, että mistä verkkokaupasta kyseinen lasku on, ja milloin ovat itse saaneet tämän perintätoimeksiannon, ja ovatko aiemmin lähettäneet perintäkirjettä, ja jos ovat, niin milloin. Mitähän muuta mun pitäisi osata kysyä?

Vierailija
12/12 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kyseisestä firmasta puheluita joskus puoli vuotta sitten. Minulla oli kuulemma kaksi laskua maksamatta yhteen firmaan ja olisi pitänyt maksaa ne pikimmiten heidän sähköpostilla lähettämäänsä tilinumeroon. Summat olivat aivan oikeita, mutta olin maksanut kaikki laskut jo kuukausia aiemmin. Vastasin tähän sähköpostiin kertomalla, että eivät ottaisi minuun yhteyttä, kun minulla ei ole mitään maksamatta olevia laskujakaan. Heiltä ei mitenkään pahoiteltu tätä laskuerehdystä, kommentoitiin vaan, että heiltä voidaan ottaa yhteyttä asiakkaisiin varuilta, etteivät laskut myöhästy. Erikoista touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan