Onko joku majoittunut Airbnb:n kautta? Mennäänkö niihin kuin hotelleihin vai pitääkö sen omistajan kanssa jotenkin sosialiseerata? Viedä joku tuliaislahja?
Ensimmäistä kertaa menossa majoittumaan Airbnb:n kautta. Ollaan sovittu tapaamisaika, jolloin saadaan avaimet, mutta miten te enemmän matkustaneet olette tehneet, oletteko vieneet jonkun tuliaisen Suomesta, jääneet juttelemaan tai syömään jopa tai tutustuneet paremmin? Mennäänkö sinne siis vain niinkuin hotelliin vai enemmän kuin joku kodinvaihtojuttu?
Kommentit (14)
Joskus ei edes näe omistajaa, avain otetaan esim avainkassakaapista. Normaalisti vain nopea avaimenhaku, ei olla jääty mitenkään juttelemaan tms. Ollaan joskus jätetty kämppään pieni tuliainen, Fazerin suklaata tms, mutta ei todellakaan ole mitenkään pakollista. Monesti asunto on ollut selkeästi airbnb:tä varten hankittu sijoitusasunto, ei ko. henkilön koti.
Mä oon taas suomalaisille epätyypilliseen tapaan soliseerannu paljonkin isäntien ja emäntien kanssa. Mä veisin tuliaisia, koska mulla on käytöstapoja.
Ei tartte jäädä juttusille jos ei halua. Tuskin kukaan sitä odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon taas suomalaisille epätyypilliseen tapaan soliseerannu paljonkin isäntien ja emäntien kanssa. Mä veisin tuliaisia, koska mulla on käytöstapoja.
Osa majoittajista ei ole missään tekemisissä majoittujien kanssa siitä huolimatta, että sinulla on fantastiset käytöstavat.
Ei mitään kaveerausta, jos eivät itse asu siellä. Jos vuokraa pelkän huoneen, ja isäntäperhe asuu samassa huoneistossa, voi joutua vähän juttelemaan niiden kanssa, mutta ei silloinkaan ole pakko. Missään nimessä ei mitään tuliaisia, et sä sinne kylään ole menossa.
Me on aina viety jotain pientä suomalaista, jos on tavattu vuokraaja. Viime kesänä vuokranantajamme oli hommannut meille paikallisia herkkuja testattavaksi, jäi tosi hyvä kuva.
En ole koskaan vienyt mitään tuliaisia, useimmiten olen saanut avaimen käteen ja pari vinkkiä asuntoon ja lähialueeseen liittyen, kerran noukin avaimen postilaatikosta enkä nähnyt koko vuokraajaa. Vuokrallehan sinne tosiaan mennään, ei kylään.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuliaisia jollekin satunnaiselle itäeurooppalaiselle siivojalle joka tuo sulle kämpän avaimet.
Olen majoittunut usein ja harvassa on ne kerrat kun kyseessä on ollut jonkun oikea koti.
Pitäisi suositella tätä sivustoa kaikille. Paljon järkevämpää matkantekoa kuin ostaisi aurinkomatkoilta All-inclusive paketin viidellä tonnilla :D
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi suositella tätä sivustoa kaikille. Paljon järkevämpää matkantekoa kuin ostaisi aurinkomatkoilta All-inclusive paketin viidellä tonnilla :D
Kukin tyylillään, ihmiset haluavat matkoiltaan eri asioita. Itse olen käyttänyt kumpaakin. Välillä haluan kunnon löhöloman hyvässä hotellissa aamiaisineen ja uima-altaineen ja toisinaan taas omatoimimatkan ja airbnb-kämpän. Kummassakaan ei ole mitään vikaa.
Ei tarvitse viedä, mutta kahvipaketti jätetty jos ollaan ostettu, muut ruuat nakattu roskiin: koskaan tiedä milloin omistaja tulee takaisin. Me ollaan aina kysytty ennen lähtöä miten siivouksen suhteen esim. Lakanat, otetaanko pois sängystä ja nakataan pyykkikoriin yms.
Olen usein vienyt jotain pientä. Tyyliin paketin Marimekon paperiserviettejä tai just suklaalevyn. Ei se pakollista ole, koskapa monelle homma on vain bisnestä. Mutta sitten välillä törmää niin mahtaviin tyyppeihin, että harmittaisi, jos ei mitään olisi tuonut. Eräänkin newyorkilaisen loftissa asuimme pari viikkoa, ja olemme nykyään FB-kavereita. Sitten taas Lofooteilla nukuinme kahvilan yläkertassa, eikä majoittaja asunut edes samassa kylässä. Hyvä majoitus sekin, ja taisimme jonkin pienen tuliaisen viedä Suomen Lapista. Vähän turha, mutta ei se pari euroa tunnu pahalta, kun on reissussa, ja mieluummin annan itsestäni huomaavaisen ja anteliaan kuvan kuin kitsaan. Olen reissannut paljon, ja tällä asenteella matkat ovat olleet onnistuneita ja ihmisten kohtaamiset positiivisia.
Kiitos vastauksista! Ehkä joku Fazerin sininen viedään. Jos ei nähdä vuokraajaa tai se on kylmä ja tympeä, niin syödään se itse :D
ap
Omistajalta saa avaimet ja ehkä jotain vinkkejä siitä, mitä kannattaa nähdä. En veisi tuliaisia. Voit tietenkin viedä, jos haluat.