Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten avustaja voi saada yli 6000 euroa palkkaa ???

Vierailija
27.06.2017 |

Normaalissa elämässä 6000 euron palkka edellyttää joka korkeaa esimiesasemaa, tuloksellista myyntityötä tai harvinaista erityisammattitaitoa. Mitä näistä on jollain avustajalla ???

"Kaupunginhallitus päätti erityisavustajien tehtävien perustamisesta 12. kesäkuuta. Pormestarin erityisavustajan palkaksi määriteltiin 6365,67 euroa kuukaudessa. Apulaispormestarien erityisavustajien palkka on 5365,67 euroa kuussa."

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005269518.html

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se erityisavustajan osaaminen

Vierailija
2/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa keittää kahvia ja hakea kaapista klemmareita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa keittää kahvia ja hakea kaapista klemmareita?

Juu, sitähän se homma juuri onkin.

Vierailija
4/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että nämä poliittiset erityisavustajat ovat nimenomaan niitä, joilla on se tarvittava tieto ja osaaminen. Pormestarit, ministerit jne. ovat vain edustustehtävässä.

Vierailija
5/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia nappaa sinua koska...?

Vierailija
6/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehee, eikös nää avustajat ole ne jotka määrittävät helsingin kaupungin kannan tulevaisuudessa eri asioihin, he ovat se poliittinen ohjaus eli mikä on kokoomuksen kanta eri asioihin

Vierailija
7/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkäri saattaa saada palkkaa 6000. Olen tasan tarkkaan varma, että jonkun poliittisen pelleavustajan ammattitaito ei ole edes 10 prosenttia erikoislääkärin ammattitaidosta.

Vierailija
8/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen helsinkiläinen veronmaksaja.

Vierailija
9/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ainakin minä maksan sen palkan,olen siis yksityisellä töissä,sen takia kiinnostaa,ei AP

Vierailija
10/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tutkimusavustajana 2900 euroa. Tasan ei mee nallekarkit :(

Vierailija
11/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, avustaja ja avustaja. Eihän titteli kerro työtehtävistä ja palkasta mitään. Esimerkiksi tuttu on osastopäällikkö, marketissa. Saa joku 300 Euroa myyjän palkan päälle. Toinen tuttu on osastopäällikkö pörssiyrityksessä, vuositulot jossain 150 000-200 000 Euron välissä.

Mun mies on virallisesti toimitusjohtaja ja tienaa 4000, joku toinen toimitusjohtaja saa 100 000. Mutta onhan se toista olla toimitusjohtaja kahden työntekijän firmassa ja tehdä itse duunia kuin olla pörssiyhtiön toimitusjohtaja. Titteli tulee siitä, että osakeyhtiöllä on aina toimari oltava.

Vierailija
12/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos palkat maksetaan yhteisestä pussista, eikös ole yhteisen edun mukaista, että hommaan saadaan huipputyypit? Millä huipputyyppejä houkutellaan? -> kova palkka. Siitä siinä maksetaan.

Vierailija
13/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tutkimusavustajana 2900 euroa. Tasan ei mee nallekarkit :(

Ja tuo on oikeasti hyvä palkka tutkimusavustajalle!

Vierailija
14/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen ihmisen tulisi olla kiinnostunut siitä mihin julkiset varat käytetään.

Vierailija
15/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos palkat maksetaan yhteisestä pussista, eikös ole yhteisen edun mukaista, että hommaan saadaan huipputyypit? Millä huipputyyppejä houkutellaan? -> kova palkka. Siitä siinä maksetaan.

Niin, mutta kun näihin tehtäviin ei valita huipputyyppejä, vaan avustettavien kavereita.

Vierailija
16/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työnkuvasta.

Joissain kunnissa on kaupunginsihteeri (kuulostaa puhelinvaihde-kopiointiosaajalta), mutta sama työnkuva toisessa kunnassa on hallintojohtaja.

Vierailija
17/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen helsinkiläinen veronmaksaja.

Kun jo selvitit palkan, niin selvitä seuraavaksi millaista koulutusta työhön vaaditaan ja mikä on toimenkuva. Vinkki: toimenkuvaan ei kuulu kahvinkeitto ja klemmareiden hakeminen. 

Vierailija
18/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisavustajat ovat vaativassa asiantuntijatyössä, maksetaanhan ministerienkin erityisavustajille hyvin. Kansanedustajien avustajat on eri juttu, palkka kehno eikä pätevyysvaatimukset ole suuret.

Vierailija
19/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että nämä poliittiset erityisavustajat ovat nimenomaan niitä, joilla on se tarvittava tieto ja osaaminen. Pormestarit, ministerit jne. ovat vain edustustehtävässä.

Tämä. Milloinkohan ihmiset tämän tajuaa? Meillä on esim. ministereinä entisiä missejä, urheilijoita, yritysjohtajia tai jotain ns. duunareita, joilla ei ole mitään käsitystä siitä, miten esim. lakeja laaditaan ja töitä pitäisi tehdä. Jos näitä erityisavustajia, jotka oikeasti osaavat asiat ei olisi, niin oltaisiin kyllä aikamoisessa kaaoksessa. Johan tämän hallituksen aikana on nähty se, miten 'hyvin' asioiden valmistelut on tehty, kun 'asioista mitään ymmärtämättömät' yrittävät esim. valmistella lakeja. Autoverotusesitys hyvä esimerkki tästä, kun ei kuunnella asiantuntijoita. Ihan sama kuin minä menisin ja yrittäisin alkaa valmistella jotain uutta lakia...

Vierailija
20/28 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "avustaja" on hieman harhaanjohtava varmaan tässä tapauksessa.... Onhan USA:n presidentilläkin kabinettihenkilökuntaa, ei se tarkoita että ne keittelisi kahvia päivät pitkät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi