Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette "ihmisestä ihmisestä, joka, joka puhuu puhuu tähän tähän tyyliin tyyliin"?

Vierailija
27.06.2017 |

Äsken oli radiossa sellainen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli änkyttää? Tuskin se sitä tahallaan kuule tekee.

Vierailija
2/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todella paljon. Ei ole änkytystä vaan opittua täytehokemista. Yliopistolla oli yksi luennoitsija, luennoitsija jonka luennot, luennot etenivät todella hitaasti, hitaasti koska hän toisteli, toisteli sanoja koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä, mutta kyllä tuollainen takeltelu saattaa ärsyttää. Koska yksi kavereistani änkyttää, ja aika pahasti, kestän sitä paljon paremmin koska olen tottunut. 

Vierailija
4/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään joten en ole oikeen mitään mieltä, mutta minkäs ihminen ekolalialleen voi.

Vierailija
5/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa vikaa siinä siinä muka on on??

Vierailija
6/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä ei varmaan tarkoiteta änkyttämistä, vaan jaarittelevia hmisiä, jotka lisäävät täytesanoja puheeseensa. Jotkut vielä henkäisten, mikä on ärsyttävää. Useimmilla toki tuo on varmaan vaan maneeri, jota ei itse huomaa.

Esimerkki tällaisesta puheesta:

"Sitten tuota käytiin ton Marjatan... Marjatan kanssa niillä markkinoilla... markkinoilla ja siellähän sitten oli vaikka mitä... vaikka mitä tuotteita myynnissä.. Juu-u, juu-u... Oli käsintehtyä saippuaa... saippuaa... Ja puuastioita... sellasia astioita joo... astioita. Ja sitten oli pärekoreja... Ajatella joo, niitäkin. Pärekoreja... Koreja oli tosiaan... Ja sitten käytiin myös Marjatan... Marjatan kanssa siellä torikahvilassa... Kahvilassa... Joo-o, joo-o, kahvilassa, kahvilassa käytiin..."

Vierailija
7/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne miettivät samaan aikaan, kun puhuvat. Ymmärrätkö ap, että radiossakin esiintyminen on esiintymistä ja se jännittää monia? Onko se sitten parempi, että kirjoittaa kaiken sanatarkasti paperille ja lukee siitä? Se on tietysti yksi vaihtoehto. 

Vierailija
8/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois varmaan tyylikästä, kun radiossa keskustelu menisi näin:

-juontaja: mitenkäs on HJf fyg ukk?

-vastaaja: (oota mä mietin) --- (pitkä hiljaisuus) --- (nyt mulla on valmis vastaus, oota mä vielä muotoilen sen kaikilla kuulijoille sopivaan muotoon)--- (pitkä hiljaisuus)

-vastaaja: jkjl gyuh yuyyi uiyyi ugfuu, hyutyt ffruu frrtutty tytyu...

Vierailija
9/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä muuten harrastetaan paljon urheilustudioissa. Siis väliajalla tai erätauolla kun studiossa miehet kommentoi. Sekä jalkapallo-, että jääkiekkoasiantuntijat tekevät tätä.

Vierailija
10/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä

Vierailija
11/11 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko tekee tätä. Tosi rasittavaa :| Pari kertaa on tullu sanottua "sano nyt jo" tai "älä sönkötä" ja sitä heti niin loukkaannutaan, vaikka ite tekee sitä tahalteen.

Puhetyylinä siis 'siis niinku, 'tota tota, siis tota'